Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Det finns inget direkt värt att angripa eftersom du skriver så sanslöst mycket idioti.
Jag skrev och frågade dig om du inte begrep att det finns mörkertal bland kvinnor gällande covid 19 eftersom de inte blir så allvarligt sjuka som många män blir.
Varför tror du det? jag har inte sprungit på något annat än din åsikt som skulle bekräfta att så är fallet?
Varför skulle mörkertalet vara högre bland kvinnor än för män, kvinnor söker oftare vårdkontakt än män, tror du att influensa symptom av typen covid-19 är "undantaget" från den generlla vårdens statestiken i sverige specefikt?
Jag säger inte att det inte finns bilogiska förklaringar, jag säger bara att de inte är klargjort att det är bilogiska förklaringar bakom den högre mortaliteten bland män.
Citat:
Jag besvarar det jag bedömer som värt att besvara. Skriver jag ingenting el väljer bort vissa argument så är det för att jag tycker att det är så pass ovidkommande och i många fall dumt att jag inte vill lägga tid på att diskutera det. Ibland handlar det om att hålla någon slags nivå på samtalet, det varierar lite.
Det tolkas i regel att lämnar du det oemtsagt så är det korrekt. I synnerhet om allt du hade va en personlig (och orimlig) åsikt.
tex.
Du säger
- att kvinnor löper högre risker att smittas och att de testas i lägre utsträkning pga av anledning blablabla.
Jag påtalar
-att i usa så är det inte så. (med en stor urvalsgrupp av testade, och med en källa, som inte är little jinder...)
Du väljer att inte svara....