2020-04-16, 10:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vad är det som är svårt att förstå?
Kvinnor utsätts för lägre smittorisk, män utsäts för högre.

Kvinnor smittas i lägre utsträckning för att anledning x
Män smittas i högre utsträckning av anledning x

Kan du definera faktor x så har du en rimlig förklaringsmodell, säger inte att den är rätt, utan rimlig. (hint det är inte patriraktet)

"sen är det faktiskt så" är ju ett skitargument,

Om jag utan att egentligen letat springer på siffror från amerikanska tester för covid-19 (N=1,5m) där majoriteten av de testade varit kvinnor (57%) och smittofallen var högre hos män än kvinnor.

Så "dina simpla saker" är ju inte rimliga.

rimligtvis kommer vi se liknande siffror i sverige. fler kvinnor än män kommer testas, fler män än kvinnor kommer vara smittade. fler män än kvinnor kommer rimligtvis dö.

Jag har lite svårt att förstå din "magkänsla", är det avsaknad av en "hysteria" hos mig som spökar?

Det är du som har enormt svårt för logiskt tänkande, det är uppenbart. Vad är det du inte begriper med att om kvinnor inte söker sjukvård eller överhuvudtaget blir allvarligt dåliga av covid 19 så kommer de att stå för ett mörkertal också?

Jag föreslår att du kontaktar någon som är insatt i detta och ber dem förklara hur saker och ting hänger ihop, du behöver ha seriösa källor. Att ta vad någon skriver på Flashback utan belägg och lita blint på det, ja det är helt enkelt bara fruktansvärt dumt.
Citera
2020-04-16, 10:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är du som har enormt svårt för logiskt tänkande, det är uppenbart. Vad är det du inte begriper med att om kvinnor inte söker sjukvård eller överhuvudtaget blir allvarligt dåliga av covid 19 så kommer de att stå för ett mörkertal också?

Jag föreslår att du kontaktar någon som är insatt i detta och ber dem förklara hur saker och ting hänger ihop, du behöver ha seriösa källor. Att ta vad någon skriver på Flashback utan belägg och lita blint på det, ja det är helt enkelt bara fruktansvärt dumt.

Intressant, så du angriper mig istället för mina argument, du gör det dessutom dåligt.

Om kvinnor söker sjukvård i högre utsträckning än män (fakta) skulle du backa från ditt påstående, eller skulle du bara låtsas som att världen är en lögn och alla utom du är dumahivudet (det finns en psykologisk term för det, se föregående inlägg)

Vem är det du mer specefikt vill att jag ska kontakta , Cissi Walin? Little Jinder? Gudrun Shyman?

Man ska inte lita blint på någon på flashback. de ljuger ohmänat och även när de blir tagna med en lögn så är det omedelbart "dunning kruger efekt" + Personangrepp/halmgubbar som gäller istället för ett mer rationellt.

-Intressant här har jag gått och trott att män ALDRIG utsätts för våld i nära relationer.
-Intressant här har jag gått och trott att kvinnor ALDRIG söker läkarkontak för covid-19 symptom
-intressant här har jag gått och trott att patriarkatet fanns på en adress på söder i stockholm , men det visade sig vara ju bara vara en vanlig "korv"-kiosk.

Här är i alla fall artikeln jag sprang på ,

https://www.cnsnews.com/article/washington/susan-jones/dr-birx-reminds-men-if-you-have-symptoms-you-should-be-tested

om du vill ifrågasätta hennes påstående så får du maila henne (jag ser själv ingen anledning)

https://www.state.gov/biographies/deborah-l-birx-md/
Citera
2020-04-16, 10:35
Avstängd
Citat:
Jaha och du tror inte att alla kvinnor i kassan på ICA och andra livsmedelsbutiker, på skolor, förskolor, inom äldrevården och sjukvården slår detta du nämner med hästlängder?
Tänk till lite, för en gångs skull

även de jobbar 20% mindre.
Citera
2020-04-16, 10:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tramsigt är att utropa sig som allsmäktig sanningsdomare och sen inte ha en alternativ eller bättre teori för vad det är i stället.

Jo, det har "nånting" med saken att göra om män jobbar fem timmar mer i veckan.
I t.ex en taxi eller som dörrvakt nänstans med tusen besökare om dan.

5,5h/v

4,5h/v om vi kvittar för resp "köns" vab och föräldradagar...
Citera
2020-04-16, 15:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
även de jobbar 20% mindre.

Och? Det är väldigt många fler kvinnor som jobbar i dessa branscher och är inte exponerade.
Vad är det du egentligen argumenterar för? Är det att du tror att män smittas mer på grund av att de arbetar mer i genomsnitt?
Citera
2020-04-16, 15:36
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Och? Det är väldigt många fler kvinnor som jobbar i dessa branscher och är inte exponerade.
Vad är det du egentligen argumenterar för? Är det att du tror att män smittas mer på grund av att de arbetar mer i genomsnitt?
Tror?
Tror du att det har något med tro att göra?
Kolla här, du kanske fattar om jag förenklar det lite för dig.
Ju längre du är ute i regnet, desto blötare blir du.

Okej?
Eller du kanske inte "tror" att det måste vara så?
Citera
2020-04-16, 15:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Intressant, så du angriper mig istället för mina argument, du gör det dessutom dåligt.

Om kvinnor söker sjukvård i högre utsträckning än män (fakta) skulle du backa från ditt påstående, eller skulle du bara låtsas som att världen är en lögn och alla utom du är dumahivudet (det finns en psykologisk term för det, se föregående inlägg)

Vem är det du mer specefikt vill att jag ska kontakta , Cissi Walin? Little Jinder? Gudrun Shyman?

Man ska inte lita blint på någon på flashback. de ljuger ohmänat och även när de blir tagna med en lögn så är det omedelbart "dunning kruger efekt" + Personangrepp/halmgubbar som gäller istället för ett mer rationellt.

-Intressant här har jag gått och trott att män ALDRIG utsätts för våld i nära relationer.
-Intressant här har jag gått och trott att kvinnor ALDRIG söker läkarkontak för covid-19 symptom
-intressant här har jag gått och trott att patriarkatet fanns på en adress på söder i stockholm , men det visade sig vara ju bara vara en vanlig "korv"-kiosk.

Här är i alla fall artikeln jag sprang på ,

https://www.cnsnews.com/article/washington/susan-jones/dr-birx-reminds-men-if-you-have-symptoms-you-should-be-tested

om du vill ifrågasätta hennes påstående så får du maila henne (jag ser själv ingen anledning)

https://www.state.gov/biographies/deborah-l-birx-md/

Det finns inget direkt värt att angripa eftersom du skriver så sanslöst mycket idioti.
Jag skrev och frågade dig om du inte begrep att det finns mörkertal bland kvinnor gällande covid 19 eftersom de inte blir så allvarligt sjuka som många män blir.

Jag besvarar det jag bedömer som värt att besvara. Skriver jag ingenting el väljer bort vissa argument så är det för att jag tycker att det är så pass ovidkommande och i många fall dumt att jag inte vill lägga tid på att diskutera det. Ibland handlar det om att hålla någon slags nivå på samtalet, det varierar lite.
Citera
2020-04-16, 15:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tror?
Tror du att det har något med tro att göra?
Kolla här, du kanske fattar om jag förenklar det lite för dig.
Ju längre du är ute i regnet, desto blötare blir du.

Okej?
Eller du kanske inte "tror" att det måste vara så?
Dina små liknelser är ju för gulliga.
Du, det ÄR så. Angående jobben. Alla vet det, även du. Finns gott om statistik att ta del av också om man känner sig osäker. Jag gör det inte.
Citera
2020-04-16, 15:48
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Dina små liknelser är ju för gulliga.
Du, det ÄR så. Angående jobben. Alla vet det, även du. Finns gott om statistik att ta del av också om man känner sig osäker. Jag gör det inte.
Nejdå, men du frågar ändå: "Är det att du tror att män smittas mer på grund av att de arbetar mer"
Citera
2020-04-16, 15:54
Avstängd
Citat:
Det finns inget direkt värt att angripa eftersom du skriver så sanslöst mycket idioti.
Jag skrev och frågade dig om du inte begrep att det finns mörkertal bland kvinnor gällande covid 19 eftersom de inte blir så allvarligt sjuka som många män blir.

Varför tror du det? jag har inte sprungit på något annat än din åsikt som skulle bekräfta att så är fallet?

Varför skulle mörkertalet vara högre bland kvinnor än för män, kvinnor söker oftare vårdkontakt än män, tror du att influensa symptom av typen covid-19 är "undantaget" från den generlla vårdens statestiken i sverige specefikt?

Jag säger inte att det inte finns bilogiska förklaringar, jag säger bara att de inte är klargjort att det är bilogiska förklaringar bakom den högre mortaliteten bland män.

Citat:
Jag besvarar det jag bedömer som värt att besvara. Skriver jag ingenting el väljer bort vissa argument så är det för att jag tycker att det är så pass ovidkommande och i många fall dumt att jag inte vill lägga tid på att diskutera det. Ibland handlar det om att hålla någon slags nivå på samtalet, det varierar lite.

Det tolkas i regel att lämnar du det oemtsagt så är det korrekt. I synnerhet om allt du hade va en personlig (och orimlig) åsikt.

tex.

Du säger
- att kvinnor löper högre risker att smittas och att de testas i lägre utsträkning pga av anledning blablabla.
Jag påtalar
-att i usa så är det inte så. (med en stor urvalsgrupp av testade, och med en källa, som inte är little jinder...)

Du väljer att inte svara....
Citera
2020-04-16, 16:01
Avstängd
Citat:

Är det inte rimligt så får du gärna förklara varför. dödstalen tyder ju på att fler män än kvinnor blir smittade.

Där det finns (volym) statestik (och kön noterat) Är det så.

Och ja , en person bara är på jobbet 4 dar i veckan kommer löpa högre risk att smittas än sin kolega som är där 5 dar. eller har jag missat något som inte existerar bara i din hjärna/hjärta ?
Citera
2020-04-16, 16:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ja han tror att män som jobbar på tex verkstad är mer utsatta för smittan än vad sjuksköterskorna som jobbar med covid-19 patienterna är. För att män jobbar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor. Slutledningsförmågan is strong in this one.

Föga förvånande hänger Lord Wanker på, bara han får spy sin dagliga dos förakt åt en kvinnas håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in