2020-04-15, 23:28
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jag är kvinna. Och anti-antifeminist. Älskar män. Strävar också efter en minimalistisk livsstil, men unnar mig en caffe latte på stan ibland.
Det är såååå minimalistiskt.
Så "hippt" på nåt vis.
Du märker inte att det blir lite rundgång när du kallar dig anti-antifeminist då?
En tautologi om du så vill.
Rent matematiskt tar de ut varandra och kvar blir endast feminist och nej, du älskar inte män. Du vet bara inte hur du ska förhålla dig till dem, när du slits mellan systerskapet och din egen biologi. Det gör dig olycklig och nästintill omöjlig för en man att leva med. I alla fall längre än nyhetens behag att f lära känna din minimalistiska "stil" och ta en och annan pliktskyldig "caffe latte" mellan varven du fortfarande är lite intressant att sätta på.
Låt mig gissa, du har få om ens något förhållande över ett halvår?

Jag är inte antifeminist. De är inte värda besväret. Jag kallar mig inte heller antikristen, eller antinazist, antirasist eller anti något annat än antiintelligent.
Det förra inlägget du postade var ett typexempel på hur man kan raljera bort all form av vettig dialog genom att tydligt visa hur lönlöst det vore när din världsbild fastnat i en komplett inbillad värld, så jag har egentligen bara en fråga.
Bor du på landet, en småstad eller i en storstad?

Skulle du kunna tänka dig att byta till motsatsen till där du bor nu?

Hur skulle det förändra dig, tror du?
Mindre latte kanske?

Då vet du vad som är viktigast här i livet.

Lycka till.
Citera
2020-04-15, 23:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du en källa som visar på det direkta sambandet mellan att färre kvinnor blir smittade och att de jobbar 5,5 timmar mindre per vecka än män?

Det där påhittet är så fruktansvärt tramsigt och fullständigt ologiskt. Precis som att det skulle ha någonting med saken att göra. Jisses
Sen är det dessutom så att om kvinnor inte får så kraftiga symptom så kommer de också att vara underrepresenterade i den svenska statistiken eftersom de inte kommer till sjukhus eller testning överhuvudtaget. Tänk att dessa simpla saker ska vara så svårt att förstå för någon som "slö", med flera..
Citera
2020-04-15, 23:35
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det där påhittet är så fruktansvärt tramsigt och fullständigt ologiskt. Precis som att det skulle ha någonting med saken att göra. Jisses
Sen är det dessutom så att om kvinnor inte får så kraftiga symptom så kommer de också att vara underrepresenterade i den svenska statistiken eftersom de inte kommer till sjukhus eller testning överhuvudtaget. Tänk att dessa simpla saker ska vara så svårt att förstå för någon som "slö", med flera..
Tramsigt är att utropa sig som allsmäktig sanningsdomare och sen inte ha en alternativ eller bättre teori för vad det är i stället.

Jo, det har "nånting" med saken att göra om män jobbar fem timmar mer i veckan.
I t.ex en taxi eller som dörrvakt nänstans med tusen besökare om dan.
Citera
2020-04-15, 23:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Tramsigt är att utropa sig som allsmäktig sanningsdomare och sen inte ha en alternativ eller bättre teori för vad det är i stället.

Jo, det har "nånting" med saken att göra om män jobbar fem timmar mer i veckan.
I t.ex en taxi eller som dörrvakt nänstans med tusen besökare om dan.

Jaha och du tror inte att alla kvinnor i kassan på ICA och andra livsmedelsbutiker, på skolor, förskolor, inom äldrevården och sjukvården slår detta du nämner med hästlängder?
Tänk till lite, för en gångs skull
Citera
2020-04-16, 01:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Det är såååå minimalistiskt.
Så "hippt" på nåt vis.
Du märker inte att det blir lite rundgång när du kallar dig anti-antifeminist då?
En tautologi om du så vill.
Rent matematiskt tar de ut varandra och kvar blir endast feminist och nej, du älskar inte män. Du vet bara inte hur du ska förhålla dig till dem, när du slits mellan systerskapet och din egen biologi. Det gör dig olycklig och nästintill omöjlig för en man att leva med. I alla fall längre än nyhetens behag att f lära känna din minimalistiska "stil" och ta en och annan pliktskyldig "caffe latte" mellan varven du fortfarande är lite intressant att sätta på.
Låt mig gissa, du har få om ens något förhållande över ett halvår?

Jag är inte antifeminist. De är inte värda besväret. Jag kallar mig inte heller antikristen, eller antinazist, antirasist eller anti något annat än antiintelligent.
Det förra inlägget du postade var ett typexempel på hur man kan raljera bort all form av vettig dialog genom att tydligt visa hur lönlöst det vore när din världsbild fastnat i en komplett inbillad värld, så jag har egentligen bara en fråga.
Bor du på landet, en småstad eller i en storstad?

Skulle du kunna tänka dig att byta till motsatsen till där du bor nu?

Hur skulle det förändra dig, tror du?
Mindre latte kanske?

Då vet du vad som är viktigast här i livet.

Lycka till.

Du är så full av förakt och avsky.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-16 kl. 01:29.
Citera
2020-04-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Det är i kristider ledarskap blir som allra tydligast.

Man kan cyniskt hoppas på att denna farsot får oss att aldrig mer rösta fram detta oöverträffade inkompetenta ledarskap.
För det krävs en total utrensning av statsapparaten och byte av kultur. Det sker bara genom revolution eller tar 10-20 år.

Jimmy Åkesson kommer inte att rädda er om du tror det.

Det är bara Allard eller Kasselstrand som har ryggrad nog i hela Sverige. De kommer aldrig få större inflytande.
Citera
2020-04-16, 01:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Vederbörande framstår som helt tappad bakom vagnen. Antingen är han verkligen sinnesslö eller så sitter han bara och trollar. Varför han framställer sig som så korkad förstår jag dock inte.
Citera
2020-04-16, 06:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Snickesnack. Du gillar mig.

Rättelse: gillade
Citera
2020-04-16, 07:44
Medlem
Citat:
Jag pratade om solidaritet och medlidande. Det är frivilligt att känna med sina medmänniskor.

Ansvar har vi såtillvida att vi kan påverka rövarföretagen via vår konsumtion.

I viss mån kan vi påverka, mem metaller är nog svårast. Jag tror väl inte de har någon ursprungsmärkning ännu.

Själv vill jag veta om guldet jag köper kommer från Sydafrika (= ok ) eller är vaskat med kvicksilver i t ex Amazonas ( = inte ok ).

Träprodukter finns det försök till ordning via märkning, även om svarthuggen ved från regnskogen lurats in och blivit certifierad.

Rövarföretagen kan inte existera om en vettig regering utövar sitt våldsmonopol. De existerar i anarki-liknande miljö. Ibland tänker jag att vi måste återkolonisera... den vite mannens börda.... men det går väl inte.

Vi är faktiskt ganska maktlösa mot mycket.
Citera
2020-04-16, 08:12
Medlem
Eftersom feminism inte har ett dugg med varken jämställdhet, rättvisa eller medmänsklighet att göra så går det ju alldeles utmärkt för den i Corona krisen när 3/4 av de som dör är män. Men det verkar ju inte alls räcka för regeringens feminister som tycker det drabbar kvinnor mycket hårdare i alla fall. Helst skulle de väl vilja ha en livesändning där man får se minut för minut hur männen kvävs ihjäl av sjukdomen.

Det är precis som det brukar vara, det spelar ingen roll hur fakta eller verklighet ser ut, feministerna kommer ändå bara gnälla och skrika och vara allmänt jobbiga som vanligt. Det är en sjuklig ideologi som inte har något med varken kvinnors eller mäns jämställdhet att göra.
Och jag är inte säker alls på att de som styr borde benämnas "män", snarare är de mer ryggradslösa inkompetenta feminister. Dvs rena fjollor och fän.

Feminister av honkön för övrigt är inga riktiga kvinnor alls, en riktig kvinna är modig, tuff, har patos, gnäller inte om varenda jävla skitsak som slappa, veka och förvirrade feminister gör.
Evolutionärt sett är feminister det värsta som finns, de skapar sköra människor överallt omkring sig inklusive sina barn. Feminister skall inte ha några barn alls. Inte för att de ens gillar barn heller för den delen.
Citera
2020-04-16, 09:24
Medlem
Citat:

Vad är det som är svårt att förstå?
Kvinnor utsätts för lägre smittorisk, män utsäts för högre.

Kvinnor smittas i lägre utsträckning för att anledning x
Män smittas i högre utsträckning av anledning x

Kan du definera faktor x så har du en rimlig förklaringsmodell, säger inte att den är rätt, utan rimlig. (hint det är inte patriraktet)

"sen är det faktiskt så" är ju ett skitargument,

Om jag utan att egentligen letat springer på siffror från amerikanska tester för covid-19 (N=1,5m) där majoriteten av de testade varit kvinnor (57%) och smittofallen var högre hos män än kvinnor.

Så "dina simpla saker" är ju inte rimliga.

rimligtvis kommer vi se liknande siffror i sverige. fler kvinnor än män kommer testas, fler män än kvinnor kommer vara smittade. fler män än kvinnor kommer rimligtvis dö.

Jag har lite svårt att förstå din "magkänsla", är det avsaknad av en "hysteria" hos mig som spökar?
Citera
2020-04-16, 09:35
Medlem
Citat:
Vederbörande framstår som helt tappad bakom vagnen. Antingen är han verkligen sinnesslö eller så sitter han bara och trollar. Varför han framställer sig som så korkad förstår jag dock inte.

Du/ni lider av dunning kruger effekt
https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

Jag försöker inte framställa mig som vare sig korkad eller smart, inte heller trollar jag.

Mina argument vilar på egen merit. Bemöt dem på samma sätt istället för med påhittade scenarion eller rena felaktigheter, förolämpningar och känslor (det är motsatsen till "argument med egen merit")

Istället för att säga du har fel och hänvisa till magkänsla. (ingen merit utan bara en åsikt) presentera istället något som är lika rimligt eller åtminstonde sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in