2020-04-15, 23:20
Medlem
Hej. Beställt ett komplett tältpaket på 90x90x160 med allt tillhörande förutom näring och jord. Har lite frågor dock.

Ska man sätta kolfiltret inne i tältet? Filter - utsug - ventilationshål ut? Eller kolfilter sist?

Vart köper man vettiga underbevattnings brickor som helst är 90x90?

Vad ska man köra för jord blandning till sog för att ge bra resultat?

Några förslag till näring i slutfasen eller räcker näringen om det är en bra jordblandning?*

Tack på förhand.
Citera
2020-04-15, 23:39
Medlem
Inne i tältet, uppe i talet om det går,

Det ska vara undertryck i tältet,

Sätt ett vid utblåset med om du bor i lägenhet

Näring så kör greenhouse näring , enkelt som fan
Citera
2020-04-16, 00:55
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahaokey
Hej. Beställt ett komplett tältpaket på 90x90x160 med allt tillhörande förutom näring och jord. Har lite frågor dock.

Ska man sätta kolfiltret inne i tältet? Filter - utsug - ventilationshål ut? Eller kolfilter sist?

Vart köper man vettiga underbevattnings brickor som helst är 90x90?

Vad ska man köra för jord blandning till sog för att ge bra resultat?

Några förslag till näring i slutfasen eller räcker näringen om det är en bra jordblandning?*

Tack på förhand.
Filter sen fläkten bör vara rätt, ja. Varför ha underbevattning brickor? Någon typ av bricka, balja eller plast för att fånga upp överflödigt vatten. Hasselfors p eller u jord med perlite i brukar vara en bra standard.
Fröna kan man enkelt så i kokosbriketter om man vill. Näringen i jorden kommer räcka i veckor, sen kan man improvisera med lite blodmjöl/benmjöl om de fortfarande är i vegg eller "guldvatten". Epsom-salt kan också vara bra att vattna med ibland, inget som jag själv har testat dock.
Till blomfasen ska man ha en kalium och fosfor rik näring, om du inte hittar billigt i någon butik med det får du beställa, typ Hesi.
https://youtu.be/QQN9ZX4w5Aw?t=256
Citera
2020-04-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Inne i tältet, uppe i talet om det går,

Det ska vara undertryck i tältet,

Sätt ett vid utblåset med om du bor i lägenhet

Näring så kör greenhouse näring , enkelt som fan

Tack så mycket för snabbt svar
Citera
2020-04-16, 09:44
Medlem
Tänkte mer underbevattning på grund av att de kommer vara så mycket tätare med krukor så de blir svårt att vattna.

Krukstorlek 1.4 liter bör räcka eller ska jag gå upp nått?

Tanken är att ha en rullande sog framöver fast de kommer ta lite tid, har 3 st mammor som jag kommer ta sticklingar ifrån, kör amnezia haze feminiserade.
Citera
2020-04-16, 09:59
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Tänkte mer underbevattning på grund av att de kommer vara så mycket tätare med krukor så de blir svårt att vattna.

Krukstorlek 1.4 liter bör räcka eller ska jag gå upp nått?

Tanken är att ha en rullande sog framöver fast de kommer ta lite tid, har 3 st mammor som jag kommer ta sticklingar ifrån, kör amnezia haze feminiserade.

Jag har kört rullande sog i 1L krukor på stora fat. Funkar utmärkt. Blir jäkligt mkt.
Citera
2020-04-16, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Jag har kört rullande sog i 1L krukor på stora fat. Funkar utmärkt. Blir jäkligt mkt.

Har läst din tråd en del och den är jäkligt bra och uppskattad grejen är bara att jag har inte frön och sätta upp alltihopa med i från början, måste ta sticklingar och få hoppas i slutändan att man är igång med helt rullande.

Vet du vart man kan köpa underbevattnings brickor/fat som är 90x90 eller måste man dela av de och använda 2-3 st? Kanske inte finns i den sizen?
Citera
2024-10-08, 08:06
Medlem
Citat:
Har läst din tråd en del och den är jäkligt bra och uppskattad grejen är bara att jag har inte frön och sätta upp alltihopa med i från början, måste ta sticklingar och få hoppas i slutändan att man är igång med helt rullande.

Vet du vart man kan köpa underbevattnings brickor/fat som är 90x90 eller måste man dela av de och använda 2-3 st? Kanske inte finns i den sizen?
Kolla på hydrogarden eller smoke towers nya grow shop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in