2020-04-16, 09:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Men din jävla nöt! Sverige har ett enormt mörkertal när det gäller smittade. Vet flera som varit in på akuten med klara symptom men dom testas inte om dom inte behöver läggas in. Så det enda den där länken säger är att 10% av dom som hamnar på sjukhus för...
Jag är inget nöt.

Jag är ledsen att sanningen är så bitter att svälja för så många.

Förnekelsestadiet är väldigt starkt hos många.

Men betänk:

ALLA STATER gör mer eller mindre likadant.
ALLA STATER har mörkertal bland smittade. (enda undantag Sydkorea)
ALLA STATER kör med enbart officiella siffror i beräkningen.
Något annat skulle aldrig fungera.

Och i och med detta så ligger Sverige på en väldigt hög mortalitets-rate. Oavsett vad den ensamma människan vill och tycker.
Citera
2020-04-16, 09:35
Medlem
"Anders Tegnell är den svenska nationalsjälen förkroppsligad"

https://www.expressen.se/kronikorer/jens-liljestrand/anders-tegnell-ar-den-svenska-nationalsjalen-forkroppsligad/

Höll med mycket i artikeln.
Citera
2020-04-16, 09:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sveriges dödssiffror skenar,
De skenar inte alls, de mattas av. Du ljuger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Varför får Sverige internationell kritik medan lockdown-länderna Holland och Belgien kommer undan, länder som har högre dödstal om man mäter per invånare?

Sverig får kritik för att de har högre relativa dödstal pga av att de anger mer korrekta dödstal. Även Belgien som har högre döddtal reovisar i högre grad döda på äldreboenden än exempelvis Nederländerna. De två ländernas överdödlighet är väldigt lika enligt euromomo ändå visar Belgien du dubbelt så höga dödstal i Covid-19.

Alltså är det meningslöst att jämföra ländernas dödsfall i Covid-19 så länge de redovisar helt olika siffror.
Citera
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nix, min vän, det är inte så man beräknar dödsraten. Formeln är:

döda/döda+TILLFRISKNADE
Man kan räkna dödlighet per sjuk eller per smittad eller per befolkning.
Allt är riktigt och mäter olika saker. Att mäta per sjuk har ju den stora svårigheten att det är en glidande skala från smittad till sjuk. Och jag har inte sett någon enhetlig definition på sjuk i covid19.
Citera
2020-04-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
De kistorna är ju tänkta att tas upp igen och begravas normalt när så är möjligt. Men tills vidare antar jag att de behandlas som begravda med präst och rabbi närvarande.

Nejdå, det ligger 70.000 personer där "in massgraves". Klicka på en massgrav och se vilka som vilar där och hur länge dom legat till sig. Finns även ett museum för den med morbida intressen... "The Traveling Cloud Museum is a collection of their stories."

"Plot numbers in red indicate that a person with AIDS has been identified at that location."
https://www.hartisland.net
.
Citera
2020-04-16, 09:37
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Tyvärr ser jag att inte ens dagispedagogik hjälper..
Att säga att antalet smittade är en ointressant faktor, men samtidigt är antalet tillfrisknade hög-intressant, det är ett tecken på en alternativ tankeprocess.
Man blir mörkrädd på riktigt när man ser detta beteende.
Citera
2020-04-16, 09:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Förr i tiden vaccinerade man alla svenska barn mot TBC. Sen togs den vaccinationen bort, eftersom vi hade nått flockimmunitet. Nu importerar man TBC till Sverige i och med flyktingar från infekterade länder (som ex Somalia). Dessa föräldrar erbjuds vaccination för sina barn, men det är oklart ifall de fattar till vilken nytta och ifall de går med på´t.

Själv tycker jag att alla invandrarbarn borde vaccineras för sitt egna bästa. Man kan inte lita på de analfabetiska föräldrarnas förstånd i frågan.

I USA så ville dom införa speciella regler för de som inte vaccinerar barnen. Dvs att dessa barn inte ska få gå i samma skolor och det gäller även i idrottssammanhang. Dvs kanske inte får spela i vissa lag osv. Vet dock inte om lagen gick igenom
Citera
2020-04-16, 09:39
Medlem
Motacilla.albas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Sverig får kritik för att de har högre relativa dödstal pga av att de anger mer korrekta dödstal. Även Belgien som har högre döddtal reovisar i högre grad döda på äldreboenden än exempelvis Nederländerna. De två ländernas överdödlighet är väldigt lika enligt euromomo ändå visar Belgien du dubbelt så höga dödstal i Covid-19.

Alltså är det meningslöst att jämföra ländernas dödsfall i Covid-19 så länge de redovisar helt olika siffror.

Belgien får nog anses ha den bästa rapporteringen eftersom de tar med misstänkta fall som inte är laboratorieverifierade. Där ligger vi i lä.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
VA???
Självklart vet jag att det inte är trumps pengar. Trump tar inte ens emot lön för att vara president. Det jag menade är att alla som hatar trump och säger att han inte är deras president. Men att ta emot pengar ifrån GOVERMENT som man hatar går bra...

Undra vem av oss som är idiot? Kram

Det är kongressen som röstade igenom det. Där finns både republikaner och demok
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Tack, förstår att du inte läst det upptaderade "arbetet". Gammal info av någon praktikant!
Den här artikeln svarar på mina frågor om viruset och ytspridning. https://www.theguardian.com/us-news/2020/apr/04/how-long-does-coronavirus-live-on-different-surfaces
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Brasilien har lyckats döda 11 patienter med för höga Chloroquine doser
https://www.nytimes.com/2020/04/12/health/chloroquine-coronavirus-trump.html

Roughly half the study participants were given a dose of 450 milligrams of chloroquine twice daily for five days, while the rest were prescribed a higher dose of 600 milligrams for 10 days. Within three days, researchers started noticing heart arrhythmias in patients taking the higher dose. By the sixth day of treatment, 11 patients had died, leading to an immediate end to the high-dose segment of the trial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in