2020-04-16, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Har det varit Missing people sök i området ?
Missing People efterlyser en hel del försvunna personer som kan stämma in med den nu hittade.

Det var på Missing People men hittar inte just den mannen nu så jag tänkte att det kunde varit han men åldern stämmer inte enligt nya uppgifter om 25-årsåldern
Citera
2020-04-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Hittad 100 m från kapellet men även 50 m från Ndella Jacks grav så låt konspirationsteorierna flöda

Stämmer detta?
Citera
2020-04-16, 08:37
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Bunden och skjuten låter som massa spår åt kriminalteknikerna. Både digitala, fysiska och rykten, amatörer...

Du är nog någonting på spåren, låter som något missbrukarna skulle göra med varandra eller med andra.
Jag tänkte samma. Om man skjuter någon, så borde man ta med handklovar/silvertejp, hylsor osv. Annars lämnar man ett smörgåsbord av spår till teknikerna.

Missbrukare som bakbinder och avrättar sitt offer på en kyrkogård? Det tror inte jag. Missbrukare använder kniv och troligen sker mordet i stridens hetta. Man hinner inte bakbinda varandra. Det här mordet är planerat och offret kidnappades på en annan plats, långt bort.

Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Bakbunden och skjuten och polisen KAN INTE UTESLUTA MORD, grattis Kling och Klang till ert skarpsinne
Det är en standardterm som polisen alltid använder sig av.

Citat:
Hittad 100 m från kapellet men även 50 m från Ndella Jacks grav så låt konspirationsteorierna flöda
Hoppla. Ska vi gissa att offret var en av Ndellas mördare?
Citera
2020-04-16, 09:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Jag tänkte samma. Om man skjuter någon, så borde man ta med handklovar/silvertejp, hylsor osv. Annars lämnar man ett smörgåsbord av spår till teknikerna.

Missbrukare som bakbinder och avrättar sitt offer på en kyrkogård? Det tror inte jag. Missbrukare använder kniv och troligen sker mordet i stridens hetta. Man hinner inte bakbinda varandra. Det här mordet är planerat och offret kidnappades på en annan plats, långt bort.

De sitter häktade. Rättegång snart. Även F som bör varit med men inte åtalades, sitter av ett straff. Dock kom Fup upp i tisdags på Flashback i det fallet.
Citera
2020-04-16, 09:11
Medlem
Citat:

Över någon skuld, eller något de gjort, sagt eller liknande. Mycket upprörda känslor i drogvilorna, du tänker missbrukare som parkbänksalkisar men det finns många nivåer av det där. Folk som (åtminstonde delvis)arbetar och tar droger, hänger med knarkare, tjuvar, langare, hälare osv har lätt tillgång till vapen och fordon samt lite mer förmåga än att bara i stunden hetta banka ihjäl någon. Missbrukare eller livsstilskriminella är min gissning.

Men det sista var ett intressant spår, ett personligt motiv skulle absolut kunna förklara allt det onödiga.
Senast redigerad av nilltre 2020-04-16 kl. 09:14.
Citera
2020-04-16, 09:22
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Mannen var knappast moppetjuv, snattare eller simpel inbrottstjuv. Nu snackar vi om knark och stora pengar. Kanske kopplingar till MC-gäng eller en av många gängkrig som pågår i Stockholmsområdet.

Kriminella och drogberoende fattiglappar tar varandra av daga för några tusenlappar. "Gängkrigens" huvudpersoner tillhör den kategorin.
Citera
2020-04-16, 09:32
Medlem
Jag kan tänka mig att de knappast bryr sig om själva mordet står i proportion till vad som utlöst detta.
Dätemot tror jag att utförare av sådana våldsbrott tänker framåt och vilken "cred" de får i sina kretsar.
Citera
2020-04-16, 09:47
Medlem
dafis avatar
Det är dock högst troligt att det i en uppgörelse pundare mellan kan gå till på detta sätt. Har en kollega med trasslig bakgrund som berättade om när han band fast en kompis i ett träd och sköt av honom fötterna med en hagelbrakare efter att det uppstått konflikt kring pengar.
Citera
2020-04-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Stämmer detta?

https://mitti.se/nyheter/skotten-beg...ella/?view=app
Citera
2020-04-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafi
Det är dock högst troligt att det i en uppgörelse pundare mellan kan gå till på detta sätt. Har en kollega med trasslig bakgrund som berättade om när han band fast en kompis i ett träd och sköt av honom fötterna med en hagelbrakare efter att det uppstått konflikt kring pengar.

Nej men aj, att skjuta av någon fötterna! Hur mycket pengar handlar det om isåfall?

Detta borde ju antingen vara hämnd, skuld, någon golat, en markering till ett gäng eller liknande.

Eller otippat att det är en arg pappa/bror som skjutit sin dotters våldtäktsman eller nåt
Vore nice som omväxling
Citera
2020-04-16, 10:09
Medlem
Citat:
https://mitti.se/nyheter/skotten-beg...ella/?view=app
Jag tror hen undrade om han verkligen hittades 50m från ndellas grav & inte om hon faktiskt är begravd där.
Citera
2020-04-16, 10:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

I så fall troligare pojkvännen som var den som kulorna var ämnad för. Han besökte graven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in