2020-04-16, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerskorpan
Vi är tidigt i pandemin. Många verkar vara sjuka mer än 4 veckor.
Yes, vet en som hittills legat nedsövd i 4-5 veckor (pågår fortfarande), och hade feber i 2-3 veckor innan det.
Citera
2020-04-16, 08:01
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50337
Så helt plötsligt är det hundratals/tusentals människor som måste begravas i massgravar då de inte har anhöriga som vill ta hand om dom?

Vill ta hand om dem? De saknar förmodligen ekonomiska medel, plus att en större del av de anhöriga förmodligen vistas utan tillstånd i USA och vill inte exponera sig för myndigheter. Så det är nog mer "inte kan" än "inte vill".
Citera
2020-04-16, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ok, så att lutningen konstant är uppåt är ok, det tycker du alltså är ok? Ok!

Det är väl toppen att det planar? Vad menar du?
Citera
2020-04-16, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
As i told you its not only using that makes it effective but you aint hearing on that ear. Then people start realize this virus is not more deadly then a simple cold all will understand and will start blame media for doing its report.

Here is a artikel about using of C-vitamin been effective aswell, We dont need to be waiting for a vaccin to fuck up our dna. Hippocrates made people live before we started to use Big Pharma products thats just in it to make money, but you guys dont want to lissen to that. Just depending on Big Pharma to come and save you.. sheeps..

Breitbart propagandist, running the “less deadly than the flu” bullshit is dangerous. ~65 people have died of the flu this winter season in Sweden. 1000+ people have died of COVID19 so far here and it’s not looking like slowing down.
Citera
2020-04-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En sekt är icke-vetenskaplig, något som ditt uttalande ger vid handen när du beskriver din okunskap om flockimmunitet och vad det innebär. Att springa omkring som skållade hysteriska råttor och predika undergångsmyter i grupp, är själva definitionen av en sekt. Att ni dessutom består av en liten obskyr - om än högljudd - skara tar inte bort, utan understryker detta faktum.

Oj där togs det i från tårna med otrevligheter till höger och vänster. Skållad råtta, jaha, det var ju trevligt uttryckt. Nåja, trots det otrevliga tilltalet så ger jag det ett försök att svara. Fast jag misstänker att det inte är ngn idé egentligen.

Vet precis vad flockimmunitet innebär.

Predikar ingen undergång alls. Vill bara inte vara med i ett experiment eller en strategi som innebär att "lite svinn får man räkna med" i människoliv. Det är inte min grej. Men to each their own.

Högljudd vet jag inte vad du menar med, tycker inte jag skriker, utan skriver helt normalt. Om man är högljudd för att man innehar annan åsikt, så ja då är jag väl högljudd.
Citera
2020-04-16, 08:03
Medlem
Citat:
Vi är tidigt i pandemin. Många verkar vara sjuka mer än 4 veckor.
Det är sant vi är tidigt här,..har nyss börjat och av egen erfarenhet..så vecka 10 ingen omöjlighet.
Citera
2020-04-16, 08:04
Medlem
ettanollans avatar
Vad är det för avstånd som gäller mellan människor i Sverige? Hör allt från en halvmeter till 3 meter!
Citera
2020-04-16, 08:05
Medlem
"Sverige är ett av länderna som rapporterar in dödsfall även från äldreboenden. När man i Stockholm gick igenom dödsfallen förra veckan visade det sig att en tredjedel av dödsfallen kom från äldreboenden.

I Belgien som räknar med även de som inte hunnit testas innan de dör men som misstänks ha burit på coronasmitta kommer nära hälften av dödsfallen från äldreboenden.

Även i andra länder som redovisar dödsfall från äldreboenden utgör de en mycket stor andel av totalen:

Flera länder som redan har mycket höga dödstal har hittills inte redovisat dödsfall på äldreboenden i någon större omfattning. Dit hör Storbritannien, Nederländerna Italien och Spanien. I USA räknas dödsfall på äldreboenden med i statistiken men enligt medieuppgifter är redovisningen i många stater bristfällig."

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7453068

Förklara kanske Belgiens höga dödstal.
Citera
2020-04-16, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettanollan
Vad är det för avstånd som gäller mellan människor i Sverige? Hör allt från en halvmeter till 3 meter!
2 meter gäller i Sverige

Senast igår hörde jag att det ev. kan spridas det dubbla avståndet..? Det håller väl på att forskas i det skulle jag tro.
Citera
2020-04-16, 08:08
Medlem
4598gj45s avatar
Ska dom lätta på restriktioner redan?
Citera
2020-04-16, 08:09
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är väl toppen att det planar? Vad menar du?
Det planar inte ett dugg. Kurvan fortsätter uppåt som en bergssida istället för att plana.
Citera
2020-04-16, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
I San Marino har 1,1% av befolkningen blivit bekräftat smittade. Men det är ingen tydlig avmattning av nya smittade. När sätter flockimmuniteten in?

Det ser väl ut som en tydlig avmattning?
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/san-marino/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in