2020-04-16, 06:44
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Visste du om att C-vitamin ger din kropp egna mördarceller till din kropp att bekämpa virus? Vet du om att ett dagligt intag på c-vitamin ger din kropp ett naturligt uppbyggt immunförsvar? Vet du om att vi har hundratals virus bakterier i våra kroppar som inte är aktiverade? Som aktiveras om det sker en dna förändring?

Okej, men en daglig dos är lätt att få i sig med normal kost. C-vitamin är den absolut enklaste vitaminen att få i sig, och har du inte världens skräpdiet så är det inga probbs. Vad ska du me allt överskott till när du ändå pissar ut det, samt riskerar njursten i längden? Gör ju ingen nytta eller skillnad när du är i friskt tillstånd och inte kan tillgodose överskottet.
Citera
2020-04-16, 06:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tydligen inte tillräckligt hydroxychloroquine behövs användas ihop med zink för att få bäst effekt..
Var det inte azithromycin? Om zink har effekt är vi alla räddade då de flesta får i sig dagsbehovet med kosten.

Ät kött, drick mjölk!
Citera
2020-04-16, 06:46
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Vad hände med Corona informationen på SIR?

Buggar systemet/portalen?

Bump. Bara för mig det inte fungerar?

Vad händer?
Citera
2020-04-16, 06:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Som sagt, du är helt bias inriktad och jag tänker inte ens prata med dig. Till och med i kommentarerna skriver dem i dina studier att det ska användas zink, att det är tråkigt att de gör en forskning utifrån politiskt vinning.

Så jävla fucking trött på att ha en jävla politiskt bias. Big pharma skickar ut sina legosoldater
Som sagt, i Sverige är det ingen risk att du får i dig för lite zink.

Om du inte är vegan eller allmänt knäpp i övrigt.
Citera
2020-04-16, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Tycker du? Jag tycker personligen tvärtom, att här på FB finns alla möjliga åsikter, åtminstone i coronafrågan, och de får finnas. Till skillnad från ute i media osv. där linjen verkar vara att i princip alla måste rätta in sig i ledet och hålla med om vad FHM säger, oavsett hur galet det är. Inte många oliktänkande får plats där inte...

2 flockar i varje ämne för eller imot
Citera
2020-04-16, 06:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Föddes för tidigt med mindre lungkapicitet och jag är dum nog att röka ibland. Vilket resulterat i hosta, jag har haft hosta från och till sen 12 års åldern vilket är ca snart 20 årsen så nej jag har inte covid-19
Du framstår ju som ytterst korkad som fortsätter röka trots att du har problem med lungorna. Det skulle ju bara en dåre göra!
Citera
2020-04-16, 06:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Han du citerar är förstås en idiot men det är du med. Sex gånger större? Det låter som du avser yta.

Italien: 60,36 miljoner invånare
Sverige: 10,23 miljoner invånare

Det ger 5,9 gånger större. Min magkänsla (brukar stämma) sa ca 6 ggr.

Innan du kastar dig på tangentbordet; Googla "Avrundning"
Citera
Medlem
Citat:
Tydligen inte tillräckligt hydroxychloroquine behövs användas ihop med zink för att få bäst effekt..
Kineserna som blev bättre hade kanske malaria också?

Det verkar inte funka, tyvärr. Läkarna hade ju t.o.m. gett Tom Hanks fru den här medicinen, så de verkar inte direkt snåla med den. Det är tvärtom länder med högt välstånd och där man kan utgå ifrån att man har tillgång till diverse medicin som dödligheten är hög, känns det som.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Bump. Bara för mig det inte fungerar?

Vad händer?
Funkar inte för mig heller.
Citera
2020-04-16, 06:53
Medlem
Ser att folk i vissa facebook grupper oroar sig över att det grävs ”massgravar” på Hart Island.

Varför tar man inte reda på fakta och då ser att det grävts gravar där i 150 år och att människor som begravs där är de utan anhöriga?

Enligt New Yorks borgmästare grävs det inga massgravar på Hart Island men ändå fortsätter folk tro att det sker. De vill må dåligt verkar det som.

Samma sak med Ecuador där videor började spridas att folk brände lik efter döda corona patienter på gatorna. Det visade sig att de videos som faktiskt var från Ecuador visade brända soffor och annat bråte medans majoriteten av videorna var från andra delar av världen och inte hade någonting med varesig corona eller Ecuador att göra.

Källkritik är bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
New York har 600 döda per miljon. Det är vad jag många andra har hävdat (länge) är i nivå med förväntat antal döda vid flockimmunitet.

Det betyder inte att NY har perfekt flockimmunitet, utan att tillräckligt många är smittade för att covid19 ska dö ut, under nuvarande restriktioner. Alltså, R-värdet sjunker kraftigt p.g.a. att antal mottagliga värdar för viruset minskar kraftigt = du har ingen att smitta (som inte isolerat sig). Det kan vara 20% smittade, 40% eller 60%, jag vet inte.
Är inte antal döda ett ganska trubbigt instrument för att utröna hur många som är smittade? Jag menar att dödstalet påverkas av så många faktorer som ålder och samsjuklighet i populationen.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Jag ta D-vitamin varannan dag och det i samråd med läkare, däremot C-vitamin saknar jag att ta så det skall köpas in och doseras efter läkarrekommendationer.
Bra att du tar d-vitamin enligt rekommendation. Jag tar själv d-vitamin och kalcium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in