2020-04-16, 06:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fan ja! Ligger på 2 glas C-vitamin per dag. Tar också extra D-vitamin + B och sedan en multivitamin. Det hjälper just att bygga upp sitt försvar. Skulle vilja öka till 3 glas men har fått råd att för mycket C-vitamin är inget bra. Det kan motverka det goda i det.
C-vitamin är vattenlöslig varför du kissar ut överskottet om du tar för mycket. Fettlösliga vitaminer däremot är mycket farligt att överdosera, då kan man dö.
Citera
2020-04-16, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Kolla usa
Hmm, vad menar du? All-time-high igår och idag i antal döda. Kan förvisso vara eftersläpning, men det är ingen nedgång
Citera
2020-04-16, 06:32
Medlem
Citat:
Tydligen inte tillräckligt hydroxychloroquine behövs användas ihop med zink för att få bäst effekt..
Ja, det såg redan Kineserna men att det skulle vara ett "botemedel" är nonsens.
Citera
2020-04-16, 06:33
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Visste du om att man framgångsrikt i usa använt sig utav intravös c-vitamin till patienter med covid-19?

Visste du att anledningen att de gör det är för att infektionen med lunginflammation förbrukar ens normala halter C-vitamin, och då uppstår brist. Därför tillsätter man C-vitamin. Men är du inte där på intensivvård så behöver du inte allt överskott överhuvudtaget.
Citera
2020-04-16, 06:34
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
C-vitamin är vattenlöslig varför du kissar ut överskottet om du tar för mycket. Fettlösliga vitaminer däremot är mycket farligt att överdosera, då kan man dö.
Jag ta D-vitamin varannan dag och det i samråd med läkare, däremot C-vitamin saknar jag att ta så det skall köpas in och doseras efter läkarrekommendationer.
Citera
2020-04-16, 06:34
Medlem
guldkorns avatar
När Corona hämtade de äldsta,
teg jag;
jag var ju ingen gamling.

När det drabbade de fattigaste,
teg jag;
jag var ju ingen fattiglapp.

När det slog mot de överviktiga,
lät jag bli att protestera;
jag var ju inte med i viktväktarna.

När de hämtade mig,
fanns det ingen kvar som kunde protestera.

Martin Niemöllers dikt anno 2020.
Senast redigerad av guldkorn 2020-04-16 kl. 06:36.
Citera
2020-04-16, 06:35
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Hmm, vad menar du? All-time-high igår och idag i antal döda. Kan förvisso vara eftersläpning, men det är ingen nedgång

Du litar på den statiskt den du Har släktingar som bor där som besökt flertal tomma sjukhus i New York där flertal människor skulle stå i kö för att bli testade, flertal över 800 personer hade dött på sjukhuset min kusin besökte. Gissa vad? Det var helt tomt på sjukhuset, han hade även pratat med ambulans förare som hade hämtat folk, den personen hade hämtat tre personer som de inte ens hade testat utan de bara antog? Har sett läkare som skriver in patienter som covid-19 patienter utan att de ens får göra tester. I usa tjänar sjukhusen pengar på att ha patienter med covid-19, därför skriver läkare ut att du har covid-19 för att tjäna pengar..
Citera
2020-04-16, 06:36
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
I usa tjänar sjukhusen pengar på att ha patienter med covid-19, därför skriver läkare ut att du har covid-19 för att tjäna pengar..
Har du någon källa på det?
Citera
2020-04-16, 06:37
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askregn
Visste du att anledningen att de gör det är för att infektionen med lunginflammation förbrukar ens normala halter C-vitamin, och då uppstår brist. Därför tillsätter man C-vitamin. Men är du inte där på intensivvård så behöver du inte allt överskott överhuvudtaget.

Visste du om att C-vitamin ger din kropp egna mördarceller till din kropp att bekämpa virus? Vet du om att ett dagligt intag på c-vitamin ger din kropp ett naturligt uppbyggt immunförsvar? Vet du om att vi har hundratals virus bakterier i våra kroppar som inte är aktiverade? Som aktiveras om det sker en dna förändring?
Citera
2020-04-16, 06:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du är verkligen inte smart Denna undersökningen är totalt meningslös faktiskt, att använde en studie enbart med hydroxychloroquine hjälper inte direkt. hydroxychloroquine ska tas med hjälp av Zink för att ha full effekt. Men du är inte tillräckligt smart för att både läsa forskning på riktigt men till och med för lat för att läsa kommentarerna..
Sluta nu din pappskalle. Det finns ingen effekt att leta efter. Hade det funnits skulle man använda kinin fullt ut och man skulle se dramatiska effekter i minskning av antal döda. Det råder ingen direkt brist på preparatet. Det finns flera ton lagrade runt om i världen.

Trump lied, people died!

Här en studie om mortaliteten vid behandling av malaria:

Association Between Long-term Quinine Exposure and All-Cause Mortality

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2625309

Här lite mer vid Corona:

Malariamedicin kan förvärra för coronapatienter

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mR9KLg/malariamedicin-kan-forvarra-for-coronapatienter

No benefit of hydroxychloroquine and azithromycin in people hospitalised with COVID-19

http://i-base.info/htb/37524

Small Trial Suggests Antimalarial Drugs Not Effective For Treating Coronavirus
/.../The idea that the combination of hydroxychloroquine with an antibiotic drug, azithromycin, was effective against COVID-19 gained more attention after a study published on March 17. This study described a trial of 80 patients carried out by Philippe Gautret in Marseille, France.

Although some of their results appeared to be encouraging, it should also be noted that most of their patients only had mild symptoms. Furthermore, 85 percent of the patients didn't even have a fever – one of the major telltale symptoms of the virus, thus suggesting that these patients likely would have naturally cleared the virus without any intervention.

In another study, posted on medRxiv, which has not yet been peer-reviewed, Chinese scientists from Renmin Hospital of Wuhan University, in Wuhan, China, gave hydroxychloroquine to patients with only mild infections who were free of medical issues, similar to the Gautret study. The results showed that the 31 patients who received the drug showed a lessening of their symptoms 24 hours earlier than patients in the control group.

In addition, pneumonia symptoms improved in 25 of the 31 patients versus 17 of 31 in the control group. As noted in several of the comments associated with the manuscript, there are issues related to the translation of the paper, thus clouding interpretations of some of the results. The paper also appears to focus more on pneumonia than COVID-19. However, these issues may be cleared up or addressed once the paper finishes the peer-review process.
https://www.sciencealert.com/small-trial-found-antimalarial-is-not-effective-for-treating-coronavirus
Citera
2020-04-16, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
flockmentalitet, säger jag.....= Flashback

Tycker du? Jag tycker personligen tvärtom, att här på FB finns alla möjliga åsikter, åtminstone i coronafrågan, och de får finnas. Till skillnad från ute i media osv. där linjen verkar vara att i princip alla måste rätta in sig i ledet och hålla med om vad FHM säger, oavsett hur galet det är. Inte många oliktänkande får plats där inte...
Citera
2020-04-16, 06:43
Medlem
Citat:
Du litar på den statiskt den du Har släktingar som bor där som besökt flertal tomma sjukhus i New York där flertal människor skulle stå i kö för att bli testade, flertal över 800 personer hade dött på sjukhuset min kusin besökte. Gissa vad? Det var helt tomt på sjukhuset, han hade även pratat med ambulans förare som hade hämtat folk, den personen hade hämtat tre personer som de inte ens hade testat utan de bara antog? Har sett läkare som skriver in patienter som covid-19 patienter utan att de ens får göra tester. I usa tjänar sjukhusen pengar på att ha patienter med covid-19, därför skriver läkare ut att du har covid-19 för att tjäna pengar..
New York har 600 döda per miljon. Det är vad jag många andra har hävdat (länge) är i nivå med förväntat antal döda vid flockimmunitet.

Det betyder inte att NY har perfekt flockimmunitet, utan att tillräckligt många är smittade för att covid19 ska dö ut, under nuvarande restriktioner. Alltså, R-värdet sjunker kraftigt p.g.a. att antal mottagliga värdar för viruset minskar kraftigt = du hittar ingen du kan smitta längre (som inte isolerat sig). Det kan vara 20% smittade, 40% eller 60%, jag vet inte.
Senast redigerad av aw 2020-04-16 kl. 06:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in