2020-04-16, 05:19
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart man gör. För C-vitamin. Det är brus med smak av citron etc. Hur är det dåligt? Det är ju samma vitamin.

Ursäkta mig då jag nu lägger mig i en diskussion som jag inte har en aning om hur denna sett ut, innan... Vad ni än sagt så räcker det med vanlig kosthållning/dag för att få i sig nog med ALLA vitaminer som behövs för att vi skall må bra. Detta kanske inte var vad ni debatterade om, men detta vet jag mycket om... Tillskott skall man för det första lida brist på INNAN ett kosttillskott skall göra någon nytta. Äter du bara kött, kolhydrater, grönsaker och lite frukt, någon gång i veckan så klarar du dig fint. Du behöver inte få i dig alla vitaminer och/eller ex. kolhydrater och diverse annat, varje dag, för att må bra. Det räcker med en varierad kost/dag/vecka - ingen stress över att man måste få i sig en viss mängd varje dag. Detta är enkom skrämselpropaganda...
Citera
2020-04-16, 05:21
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Immuniteten från ett vaccin, kan aldrig bli bättre än immuniteten från att smittas naturligt och gå igenom sjukdomen. Däremot kan den bli sämre.

Vet inget om detta, men det du skriver låter logiskt. Kan dock tänka mig att längden på immuniteten blir mer jämn vid vaccinering. Vaccinerar man alla vid samma tillfälle borde man kunna utrota skiten.
Citera
2020-04-16, 05:22
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite dubbla besked här på morgonen men både Reuters och CNN rapporterar att USA passerat trettiotusen döda:

U.S. coronavirus deaths top 30,000 - Reuters tally
Total U.S. coronavirus deaths topped 30,000 on Wednesday, after a record single-day increase in COVID-19-related fatalities the prior day, according to a Reuters tally.

The United States reported 2,364 deaths on Tuesday, far above the previous daily high of 2,069 recorded on April 10, according to a Reuters tally.

U.S. deaths on Wednesday stood at 30,039, up 1,593 with many states yet to report. Cases topped 615,000 in the United States and 2 million globally.

Despite the spike in deaths, there were tentative signs in some parts of the country that the outbreak was beginning to ebb.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-casualties/us-coronavirus-deaths-top-30000-reuters-tally-idUSKCN21X2XA

www.worldometers.info visar fortfarande 28,529. Hoppas det klarnar under dagen.

Beror väl antagligen på att CNN sprider med fake news än news på riktigt
Citera
2020-04-16, 05:26
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ursäkta mig då jag nu lägger mig i en diskussion som jag inte har en aning om hur denna sett ut, innan... Vad ni än sagt så räcker det med vanlig kosthållning/dag för att få i sig nog med ALLA vitaminer som behövs för att vi skall må bra. Detta kanske inte var vad ni debatterade om, men detta vet jag mycket om... Tillskott skall man för det första lida brist på INNAN ett kosttillskott skall göra någon nytta. Äter du bara kött, kolhydrater, grönsaker och lite frukt, någon gång i veckan så klarar du dig fint. Du behöver inte få i dig alla vitaminer och/eller ex. kolhydrater och diverse annat, varje dag, för att må bra. Det räcker med en varierad kost/dag/vecka - ingen stress över att man måste få i sig en viss mängd varje dag. Detta är enkom skrämselpropaganda...

Rolig person Jag lyssnar hellre på min mentor som arbetat inom forskning kring hälsa och kost i över 40 år. Han ändrade sin kost och blev av med aggressiv cancer utan läkemedel
Citera
2020-04-16, 05:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Vet inget om detta, men det du skriver låter logiskt. Kan dock tänka mig att längden på immuniteten blir mer jämn vid vaccinering. Vaccinerar man alla vid samma tillfälle borde man kunna utrota skiten.

Absolut går det att hålla bättre koll på befolkningens immunitet, med ett vaccinprogram. Helst universellt - över hela världen samtidigt. Annars fortsätter ju detta att man måste vakta på gränserna - och det tror jag inte att våra myndigheter kommer att vilja göra, tyvärr.

Dock räknar jag med att de kommer att göra antikroppstestet först. Har man antikroppar i tillräcklig mängd, så behöver man ju inte vaccinera sig - det gör varken till eller från.

Sedan får man även räkna med, att vissa inte kan vaccinera sig på grund av vissa sjukdomar, och att andra inte vill. Men förhoppningsblir det tillräckligt många som vaccinerar sig, för att vi ska se en flockimmunitet ändå. (Fattar inte att jag skriver det här - jag som är ganska mycket anti-vaxx i vanliga fall. Men det finns gränser även för mig...)
Citera
2020-04-16, 05:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Why did they have a meeting in the white house yesterday and people who has been treated with this medicin and now been cured?

And why i am reading a study that shows this medicin increase the virus in your body? Its picture and everything..
I'm sorry but there's no cure yet as it seems:

Pharmacologic Treatments for Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)
A Review

Abstract

Importance The pandemic of coronavirus disease 2019 (COVID-19) caused by the novel severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) presents an unprecedented challenge to identify effective drugs for prevention and treatment. Given the rapid pace of scientific discovery and clinical data generated by the large number of people rapidly infected by SARS-CoV-2, clinicians need accurate evidence regarding effective medical treatments for this infection.

Observations No proven effective therapies for this virus currently exist. The rapidly expanding knowledge regarding SARS-CoV-2 virology provides a significant number of potential drug targets. The most promising therapy is remdesivir. Remdesivir has potent in vitro activity against SARS-CoV-2, but it is not US Food and Drug Administration approved and currently is being tested in ongoing randomized trials. Oseltamivir has not been shown to have efficacy, and corticosteroids are currently not recommended. Current clinical evidence does not support stopping angiotensin-converting enzyme inhibitors or angiotensin receptor blockers in patients with COVID-19.

Conclusions and Relevance The COVID-19 pandemic represents the greatest global public health crisis of this generation and, potentially, since the pandemic influenza outbreak of 1918. The speed and volume of clinical trials launched to investigate potential therapies for COVID-19 highlight both the need and capability to produce high-quality evidence even in the middle of a pandemic. No therapies have been shown effective to date.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2764727

On Chloroquine and Hydroxychloroquine:

Dr Gaetan Burgio, MD, PhD.
@GaetanBurgio
15 apr.
Another multi centric open label Randomized controlled clinical trial on 150 patients treated with #hydroxychloroquine (HCQ) versus standard care for #COVID19

In short: No ≠ between HCQ and non HCQ for viral load and clinical outcome

-> thread

https://medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060558v1
Thread; https://twitter.com/GaetanBurgio/status/1250213950865600512?s=20
Citera
2020-04-16, 05:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Beror väl antagligen på att CNN sprider med fake news än news på riktigt
Men inte Reuters som tydligen är källan.
Citera
2020-04-16, 05:30
Medlem
Citat:
Absolut går det att hålla bättre koll på befolkningens immunitet, med ett vaccinprogram. Helst universellt - över hela världen samtidigt. Annars fortsätter ju detta att man måste vakta på gränserna - och det tror jag inte att våra myndigheter kommer att vilja göra, tyvärr.

Dock räknar jag med att de kommer att göra antikroppstestet först. Har man antikroppar i tillräcklig mängd, så behöver man ju inte vaccinera sig - det gör varken till eller från.

Sedan får man även räkna med, att vissa inte kan vaccinera sig på grund av vissa sjukdomar, och att andra inte vill. Men förhoppningsblir det tillräckligt många som vaccinerar sig, för att vi ska se en flockimmunitet ändå. (Fattar inte att jag skriver det här - jag som är ganska mycket anti-vaxx i vanliga fall. Men det finns gränser även för mig...)
Ja. Det är ju kanske en positiv spinoff av den här tragiska pandemin - Att anti-vaxxare tänker om. . . .
Senast redigerad av NurseRatched 2020-04-16 kl. 05:34.
Citera
2020-04-16, 05:30
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:

Varför ska det hållas koll på befolkningens immunitet? Varför ska man tvingas till att ta ett vaccin som man inte känner för?

Vet du om att man bryter emot lagen då?

Citat:
Kungörelsen 1974:152
Kroppslig integritet och rörelsefrihet
paragraf 5 § Var och en är skyddad mot kroppsstraff. Ingen får heller utsättas för tortyr eller för medicinsk påverkan i syfte att framtvinga eller hindra yttranden. Lag (2010:1408).
Citera
2020-04-16, 05:32
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
I'm sorry but there's no cure yet as it seems:

Pharmacologic Treatments for Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)
A Review

Abstract

Importance The pandemic of coronavirus disease 2019 (COVID-19) caused by the novel severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) presents an unprecedented challenge to identify effective drugs for prevention and treatment. Given the rapid pace of scientific discovery and clinical data generated by the large number of people rapidly infected by SARS-CoV-2, clinicians need accurate evidence regarding effective medical treatments for this infection.

Observations No proven effective therapies for this virus currently exist. The rapidly expanding knowledge regarding SARS-CoV-2 virology provides a significant number of potential drug targets. The most promising therapy is remdesivir. Remdesivir has potent in vitro activity against SARS-CoV-2, but it is not US Food and Drug Administration approved and currently is being tested in ongoing randomized trials. Oseltamivir has not been shown to have efficacy, and corticosteroids are currently not recommended. Current clinical evidence does not support stopping angiotensin-converting enzyme inhibitors or angiotensin receptor blockers in patients with COVID-19.

Conclusions and Relevance The COVID-19 pandemic represents the greatest global public health crisis of this generation and, potentially, since the pandemic influenza outbreak of 1918. The speed and volume of clinical trials launched to investigate potential therapies for COVID-19 highlight both the need and capability to produce high-quality evidence even in the middle of a pandemic. No therapies have been shown effective to date.
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2764727

On Chloroquine and Hydroxychloroquine:

Dr Gaetan Burgio, MD, PhD.
@GaetanBurgio
15 apr.
Another multi centric open label Randomized controlled clinical trial on 150 patients treated with #hydroxychloroquine (HCQ) versus standard care for #COVID19

In short: No ≠ between HCQ and non HCQ for viral load and clinical outcome

-> thread

https://medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.10.20060558v1
Thread; https://twitter.com/GaetanBurgio/status/1250213950865600512?s=20

Bias forskning
Citera
2020-04-16, 05:32
Medlem
Jack.Elams avatar
Krav på obligatorisk ansiktsmask i sociala sammanhang införs i New York. Bandanas och halsdukar kunde också accepteras för att täcka munnen.

https://www.nytimes.com/2020/04/15/nyregion/coronavirus-face-masks-andrew-cuomo.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtyp e=Homepage
Citat:
Imposing a stricter measure to control the spread of the coronavirus, Gov. Andrew M. Cuomo said on Wednesday that he would start requiring people in New York to wear masks or face coverings in public whenever social distancing was not possible.

The order will take effect on Friday and will apply to people who are unable to keep six feet away from others in public settings, such as on a bus or subway, on a crowded sidewalk or inside a grocery store.
Citera
2020-04-16, 05:33
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Men inte Reuters som tydligen är källan.

svårt att lita på några mainstream media sen jag sett hur uppenbart de ljuger i sina artiklar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in