Citat:
Ursprungligen postat av
Max3x
Vet inget om detta, men det du skriver låter logiskt. Kan dock tänka mig att längden på immuniteten blir mer jämn vid vaccinering. Vaccinerar man alla vid samma tillfälle borde man kunna utrota skiten.
Absolut går det att hålla bättre koll på befolkningens immunitet, med ett vaccinprogram. Helst universellt - över hela världen samtidigt. Annars fortsätter ju detta att man måste vakta på gränserna - och det tror jag inte att våra myndigheter kommer att vilja göra, tyvärr.
Dock räknar jag med att de kommer att göra antikroppstestet först. Har man antikroppar i tillräcklig mängd, så behöver man ju inte vaccinera sig - det gör varken till eller från.
Sedan får man även räkna med, att vissa inte kan vaccinera sig på grund av vissa sjukdomar, och att andra inte vill. Men förhoppningsblir det tillräckligt många som vaccinerar sig, för att vi ska se en flockimmunitet ändå. (Fattar inte att jag skriver det här - jag som är ganska mycket anti-vaxx i vanliga fall. Men det finns gränser även för mig...)