2020-04-16, 00:31
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför förstår jag inte men jag har heller aldrig förstått fårskocken.
Vad har han gjort. Inget. Inte Tegnell heller.
Det är vi som gör saker.
Och sjukvården skall prisas efteråt. Ingen tandlös gubbe.
Har Stefan inga tänder? Har aldrig sett några. Han ser tandlös ut faktiskt.
Han delar ju ut pengar. Klar han blir populär då.

Tänk om jag varit statsminister och sagt att ni får väl klara er själva. Staten delar inte ut något. Inte kommer jag få några röstar av er i forumet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Nej det är sant, men norden är ju en liten spelare i en global pandemi. Våra dryga 25 miljoner invånare tillsammans är inte särskilt storskalig. Nämns en del dock om Island.

Nej precis, förstår också det som att han inte gjort det utifrån Nordens storlek, men mer kanske att det vore intressant utifrån skillnaderna mellan oss och övriga nordiska länder. Samt att vi är ett undantag i strategin, från många andra länder. Tyvärr tror jag vi blir satta mer och mer på kartan snart och inte i ett positivt ljus. Kanske kommer en video från John framöver där han pratar om det, skulle inte förvåna mig.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Klart du kan äta mat, vad tror du ska hända? Vilken region bor du i?
Att det inte serveras mat på IKEA längre. Varm mat. Någon i en annan tråd sa att de bara serverade fika. Jag blev lite besviken då. Så det går alltså? Är inte orolig för smittan direkt. Barn i skolåldern så är redan fucked. Mer orolig för att folk ska kolla konstigt på mig för jag är sjukt pollenallergisk. Det är så där anmärkningsvärt så människor ryggar tillbaka. Nyser och snorar utav helvete. Överväger mask men då blir jag väl ännu mer uttitad.

Tänkte åka till Uppsala. Boländerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varför förstår jag inte men jag har heller aldrig förstått fårskocken.
Vad har han gjort. Inget. Inte Tegnell heller.
Det är vi som gör saker.
Och sjukvården skall prisas efteråt. Ingen tandlös gubbe.
Har Stefan inga tänder? Har aldrig sett några. Han ser tandlös ut faktiskt.

Så diskuterar man kanske politiker i Ryssland, men inte i Sverige.
Citera
2020-04-16, 00:32
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag tycker det märkligaste är att regeringen har efterfrågat mer envåldsherravälde men ändå verkar vara helt oförmögna att ta beslut till några åtgärder, Steffe bara snackar- han drar sig inte för att ta svåra och inskränkande beslut har han sagt flera ggr, hittills har han inte tagit något vad jag vet. Så frågan är vad det är för beslut, känns mer och mer som det rör sig om tvångsinackordering av asylsökande eller kraftigt höjda skatter eller något dylikt på intåg än proaktiva besluta att försöka begränsa någon smitta.

Det är taktik, ju mindre Lövet pratar desto bättre, du ska veta att det finns anställda personer som ger han tips hela tiden hur han ska tänka.
Ibland bryter huvudpersonen ur från influenserna och skapar egna beslut, men det händer knappast med Lövet för han är för dum.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har människor börjat förlika sig med tanken på en recession ner till 50-talsnivå i nåt decennium och gulag-lägermiljö i några år?

Nja, det är vel inget som tyder på att det blir så galet, inte just nu iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nej, det är inte cyniskt, inte iskallt. Och vi är inte splittrade, vi är enade.

Du driver?
Det är två mycket tydliga läger här- pro Tegnell vs anti-Tegnell.
Citera
2020-04-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Du förstår ingenting. Det är naturligtvis mänskligt att stå enade bakom ledaren i en kris. Oavsett vad han gör.

Fast det finns väl en gräns också tycker man, men tydligen inte.
Citera
Medlem
Portugal har hittills klarat sig bra jämfört med grannlandet Spanien, 599 döda samt 18 708 döda. Vad beror detta på?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Jag tycker det märkligaste är att regeringen har efterfrågat mer envåldsherravälde men ändå verkar vara helt oförmögna att ta beslut till några åtgärder, Steffe bara snackar- han drar sig inte för att ta svåra och inskränkande beslut har han sagt flera ggr, hittills har han inte tagit något vad jag vet. Så frågan är vad det är för beslut, känns mer och mer som det rör sig om tvångsinackordering av asylsökande eller kraftigt höjda skatter eller något dylikt på intåg än proaktiva besluta att försöka begränsa någon smitta.

Det riktigt äckliga med Stefan Löfven är att han pekar finger, sätter andra på skampålen, nu är det seniorfotbollsspelarna som ska skämmas. Oacceptabelt enligt Stefan. Allt för att rädda sitt eget skinn. Vad vill Stefan Löfven? Att det ska ske spontana lynchningar av dem som han själv utsett till de skyldiga. Någon som råkar hosta kanske...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
HAHAHAHAAHHA jupp
Jag förstår inte. Var har han ens varit under krisen?? I karantän någonstans?? Har inte sett skymten av honom. Jag ser mycket mer av Trump och Johnson men mest Tegnell såklart.
Är semester detta för karln.

Bra att Tegnell syns.
Tråkigt att vi sett så mycket av Trump och Johnson för de har förvärrat krisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Är det verkligen så orimligt med tanke på att typ 60% av våra dödsfall är från Stockholm? Om man fått kurvan att sjunka där så får det ett enormt utslag på siffrorna för hela landet.

Jag tycker inte det låter orimligt när jag kollar hur det ser ut i övriga landet förutom just Stockholm.

nu har man säkert testat alla äldrebornden i Sthlm, 300 st, siffrorna har ramlat in och nu behövs de äldre där inte testas i lika stor utsträckning. Då påverkas ju kurvan för inrapporterade fall. Den sjunker. Nu sprids smittan på hemmen och inget syns i nån kurva. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in