Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Som jag skrev, det är ingen nyhet. Vi vet sedan länge att de har sådana. Första gången var en nyhet, nu blir det mer av propaganda där det skall nötas in hur farligt Nordkorea är.
Din svagsinthet kring Nordkoreas potentiella, som Du säger ”farlighet”, visar sig med all önskvärd tydlighet och har tydligen inga gränser.
Anklagelserna och upprördheten som riktas mot Nordkorea, av det internationella samfundet och alldeles särskilt av både Japan och Sydkorea, är allt annat än ondskefull propaganda utan synnerligen relevant.
Pinsamt medveten om Din perpetuella obildbarhet, ser jag mig dock nödgad att ge Dig ETT exempel, av många, som Du inte ens med bästa illvilja, kan förneka.
I åratal, har SAMTLIGA flygsäkerhetsorganisationer och myndigheter, bönat - bett och uppmanat Nordkorea att följa regelverket för NOTAM.
Men nej, det har man aldrig fått Nordkorea att göra, per automatik obstruerar den kriminella regimen i sedvanlig ordning.
Man kan i anständighetens namn, åtminstone tycka att man skulle följa detta regelverk, för att inte äventyra oskyldiga människors liv.
Nu krävs det ju förvisso en anständig regim, för att detta skall bli verklighet, och Nordkorea är dessvärre allt annat än anständigt.
ICAO:s regelverk för NOTAM = Notice To Airmen, föreskriver information som skall lämnas inom alla luftrum. Information om allt som kan äventyra flygsäkerheten såsom flyguppvisningar - vulkanutbrott mm.
Alldeles särskilt skall miltärövningar - alla typer av raketer -
missiler/missiltester - övriga skjutövningar mm informeras om och varnas för.
Detta VÄGRAR Nordkorea konsekvent att göra.
Det är fullkomligt oacceptabelt att Nordkorea vägrar att följa detta regelverk då risken att något går snett oavsett typ av missil är överhängande.
Jag kan inte annat än beklaga det faktum att Du försvarar en kriminell diktatur, det är bevis nog på Din låga etik och moral.