2020-04-15, 23:12
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
FHM har ljugit från dag 1. Det vet vi. Vad som kommer att hända nu, det vet vi inte!

Jag kan säga vad som kommer att hända hos WHO, Dr Tedros kommer att fortsätta säga att politik ska inte störa arbetet emot smittan vilket han har rätt i men varför gjorde de inte rätt från början. Jag var så förbannad när jag såg deras presskonferenser där de hyllade Kina hela tiden och rekommenderade att man ska inte stänga några gränser mot Kina. WHO är så jävla körda nu, synd bara att de lyckades att förstöra hela jorden med sin mutade politik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Varför skulle han förbjuda fotboll?
För att bara en person med otroligt låg iq intresserar sig för fotboll i dessa tider.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Dra på trissor. California snackade nåt om att full social distancing skulle gälla minst året ut. Men detta. 2025!

SVT och resten av svensk msm är så långt efter i sin rapportering av "dåliga nyheter", att det inte är en slump.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Samtidigt kommer dom flesta dödsfallen i Sverige från region Stockholm.

Konstigt att det inte skrivs ännu mer om det och varför det ser ut som det gör. Så jävla långt före övriga Sverige med corona var man inte. Övriga 7 miljoner av Sverige utanför Stockholm och Sörmland ligger på ca 400 döda, det är inga anmärkningsvärda siffror direkt så långt. Såklart kan man inte ta bort det värsta ur statistiken men övriga Sverige ligger alltså likvärdigt med Danmarks siffror, som nu börjar öppna upp igen.

Tror inte man vågar stänga ned bara Stockholm.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror den bästa chansen att skydda riskgrupper är att isolera dessa under tiden man försöker få någon grad av tillfällig immunitet överstökat, genom att låta det spridas i hanterbar takt bland unga.
Om det är så att även de som drabbas mycket lindrigt får immunitet så håller jag med dig. Men tills vi vet detta borde vi stänga ner så mycket som möjligt. Vad jag förstår verkar det lång ifrån säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag har stor respekt för hur det påverkar äldre, och det fåtal yngre som drabbas allvarligt. Men det är nog hundratals personer i min närhet som har fått covid19 nu (genom förskolan). Alla jag pratat med har fått mycket lindriga symptom, som en knappt kännbar med långdragen förkylning. Det ryktas att några föräldrar blivit ganska dåliga (feber osv.) men inte så det krävt mer än egenvård.
Det måste väl ända vara "fake-news".
Jag har hört på TV att det inte sker någon smittspridning i skolmiljö...
Senast redigerad av DikT 2020-04-15 kl. 23:15.
Citera
2020-04-15, 23:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det rör på sig..

Tyskere, franskmenn og amerikanerne gjør det. I flere EU-land er det obligatorisk. Nå ber det europeiske smittevernbyrået om at alle medlemslandene, deriblant Norge, anbefaler offentlig bruk av munnbind.

https://www.aftenposten.no/norge/i/K3m7OX/det-ene-landet-etter-det-andre-i-europa-snur-naa-anbefaler-europeiske-smittevernmyndigheter-at-ogsaa -nordmenn-bruker-munnbind

Man räknar nog inte med något snabbt slut, på detta då.

Bra med krav på munskydd.

Nej, detta kommer att pågå länge.
Citera
2020-04-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArseneW
Han trampade uppenbarligen på dina (och andras!) tår iallafall

Ja fast det är pågrund av hans oförmåga att ta beslut. En riktig jövla fjolla är vad det här. Feg som få och det ser man i hans osäkra ögon och hans stammande darriga röst. En pajas rent ut sagt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Det där var det roligaste cirkelresonemanget jag läst på länge!!!

"Du skriver:

"100 döda en dag i Sverige är lika många som 600 i Italien, och 600 döda i Sverige på en dag vore lika många som 4 800 i Italien"

Hehe, ska vi inte ta det ett varv till när vi ändå håller på?

Nej, det är tragiskt att se hur uppgivna ni är ju när det blir uppenbart att siffran planar ut i Sverige. Ren sorg för 90% av folket på det här forumet. Tar till magiska beräkningar som den knasiga beräkningen ovan.

Men bara att inse nu, kurvan planar ut! Deal with it!

Dessutom, som nån sa, det saknar relevans att titta på per capita. Jämför regioner istället. Lombardiet, av Sveriges storlek men 20ggr värre drabbat.

Men din jävla handikappade apa, Lombardiet har 20 ggr mer invånare per capita.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bra med krav på munskydd.

Nej, detta kommer att pågå länge.
Ja mycket bra men kommer Sverige följa kravet?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
1300 döda imorgon och 8:a i dödstal per capita i hela jävla världen. Det säger mer om dig och psykopaten tegnelle och ert kunnande.

Per capita kan man inte räkna förrän hela landets smittats eller viruset dött av. Hela länder blir inte smittade på en gång
Citera
2020-04-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Vi är alla olika Krmkr, vi är alla olika. Låt oss säga såhär, du tillhör en minoritet i världen.

Men en majoritet i Sverige vilket är det intressanta då vi är svenskar.
Citera
2020-04-15, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Håller med. Det här jävla feminist- och bögsamhället börjar gå mig på nerverna nu. Man är rädd att trampa någon på tårna och vågar därför inte göra någonting. Det är så jävla mjäkigt alltihop så man blir mörkrädd.

Det här är fan inte sant. Det kanske har hänt, men så här spontant känns HELT OMÖJLIGT att en enda statsminister i världen, i dessa corona-tider, går ut med "kritik" (ähhhhh what?!?) till de som väljer att "trotsa" rekommendationer.
Det är så jävla barnsligt och bögigt. Vilken jävla feminist/PK skit.
Vad fan är det för fel på honom? Skäms han inte?
Är han ens en man? Eller han han fitta istället för balls?
Hur jävla dum i huvudet är han?
En statsminister som säger nåt sånt?
Oansvarigt???? Oansvarigt???
Men förbjud dem då??? Vad fan är han helt sjuk i huvudet?????
Ska han representera ett land?? Fy fan vilket skämt hahaahahahahahahahahahaahahahahah!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in