2020-04-15, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
ALLT FHM har sagt från dag ett är att förmedla vad WHO och deras rekommendationer, och de har inte haft ett jävla rätt.

FHM har ljugit från dag 1. Det vet vi. Vad som kommer att hända nu, det vet vi inte!
Citera
2020-04-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Färre än 50 på en fotbollsplan, vad gnäller du om?

Frågan är ju hur mycket färre än 50 man är när man har tränare, alla spelare och alla andra personer. Det är nog tveksamt i mitt tycke, men man vill väl ut och då får dom väl göra det så länge de lyder begränsningarna som vi nu satt.
Citera
2020-04-15, 23:05
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tror den bästa chansen att skydda riskgrupper är att isolera dessa under tiden man försöker få någon grad av tillfällig immunitet överstökat, genom att låta det spridas i hanterbar takt bland unga.

Jag har stor respekt för hur det påverkar äldre, och det fåtal yngre som drabbas allvarligt. Men det är nog hundratals personer i min närhet som har fått covid19 nu (genom förskolan). Alla jag pratat med har fått mycket lindriga symptom, som en knappt kännbar med långdragen förkylning. Det ryktas att några föräldrar blivit ganska dåliga (feber osv.) men inte så det krävt mer än egenvård.

Det här hjälper ju inte de som dör, men för människor under 50 (som jag) verkar det trots allt som att mortaliteten är såpass minimal att jag tycker det är etiskt rätt att vi får ta risken var och en, och bilda flock för att skydda de svaga, i maka takt, och ta oss ur den här krisen.

Jag ser inte heller att det är praktiskt möjligt att stoppa smittan i västvärlden, eftersom symptomen är så små att folk helt enkelt glömmer bort eller missar att de är sjuka, och går till jobbet som vanligt.

Jag hoppas att du har rätt och det inte finns några bieffekter, time will tell min vän.
Citera
Medlem
jag gråter inombords för Sverige och alla som dör i onödan när den oduglige snyltaren Stefan löven kommer ut idag och säger att han tror stenhårt på Sveriges strategi trots att den har misslyckats. om du ej är villig att lyssna på andra synpunkter och bara förlitar dig på en fåtal experter i en kris ingen har varit med om så borde du avgå. du är inte värd statsministerposten. han är beredd att offra tusentals människor för sitt ego. att medge fel skulle innebära svaghet för en maktlysten individ som löven. förskräckligt o synd för oss!
Citera
Medlem
Ryssland ser ut att ha en väldig spridning, kurvan är bland de brantaste jag sett hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
Löfven tycker det är onödigt och dumt med allsvenska matcher. Polaren Tegnell har ju typ sagt att folksamlingar kanske är onödiga.

MEN FÖRBJUD SAKER OCH TING DÅ DIN JÄVLA SLAPPTASK. ÄR DU STATSMINISTER ELLER RADIOFILOSOF PÅ P1?!

Håller med. Det här jävla feminist- och bögsamhället börjar gå mig på nerverna nu. Man är rädd att trampa någon på tårna och vågar därför inte göra någonting. Det är så jävla mjäkigt alltihop så man blir mörkrädd.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Varför skulle det vara för sent?

Vi kan göra en lockdown, men det blir italien 2.0!
Citera
2020-04-15, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
När uppsökte du den smittade?

Förstår inte vad du undrar.
Citera
2020-04-15, 23:07
Medlem
Coronavirus 'was spread to humans by dogs', scientists claim
Yesterday, 04:51 PM
Coronavirus 'was spread to humans by dogs', scientists claim
By
Mark Waghorn
Shivali Best
22:00, 14 APR 2020

While previous studies suggested that the virus was passed to humans by pangolins, a Canadian team now claims that dogs were actually responsible for passing the virus to humans
It’s one of the worst pandemics in history, and now scientists believe they may know how the coronavirus was spread to humans.

The virus is believed to have originated in bats, before being passed to humans via an intermediate animal.

While previous studies suggested that this animal was a pangolin, a Canadian team now claims that a different animal is responsible for passing the virus to humans.

Researchers from the University of Ottawa claim that coronavirus was actually spread to humans by dogs.

Lead author Professor Xuhua Xia suggests a scenario in which "the coronavirus first spread from bats to stray dogs eating bat meat."

The specific origins of Covid-19 are "of vital interest in the current world health crisis," he said.

Professor Xia, a biologist at the University of Ottawa, went on: "Our observations have allowed the formation of a new hypothesis for the origin and initial transmission.
"The ancestor of Covid-19 and its nearest relative, a bat coronavirus, infected the intestine of dogs, most likely resulting in a rapid evolution of the virus and its jump into humans.

"This suggests the importance of monitoring SARS-like coronaviruses in feral dogs in the fight against Covid-19."

Pangolins were previously believed to have provided the key 'staging post'.

But a complex analysis of Covid 19 mutations has ruled both them out as the 'human reservoir' - as well as bats....
...."A virus with an increased amount of CpG would be better targeted by the host immune system, and result in reduced virulence, which would be akin to natural vaccines."

He found only genomes from dog coronaviruses have CpG values similar to those observed in Covid-19.

They also affect their digestive system and enter via a protein called ACE2 which is also made in humans' intestines.

Professor Xia said: "This is consistent with the interpretation the low CpG in Covid-19 was acquired by the ancestor evolving in mammalian digestive systems.

"Interpretation is further corroborated by a recent report that a high proportion of Covid-19 patients also suffer from digestive discomfort. In fact, 48.5% presented with digestive symptoms as their chief complaint."

Humans are the only other host species the researchers observed to produce coronavirus gen.... https://www.mirror.co.uk/science/cor...-dogs-21864670
CSI:WORLD http://swineflumagazine.blogspot.com/
Källa: Flutrackers.com
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alltså jag vet ju inte, det kan ingen. Men då är det försiktighetsprincipen som ska gälla! Att lyssna på Anders Tegnell är som att lyssna på en papegoja. Klart som fan vi kan testa, men AT vill inte! För då faller hans tes.

Islänningarna har ju i alla fall hittat asymptopiska bärare med sina tester
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Frågan är ju hur mycket färre än 50 man är när man har tränare, alla spelare och alla andra personer. Det är nog tveksamt i mitt tycke, men man vill väl ut och då får dom väl göra det så länge de lyder begränsningarna som vi nu satt.

Social distans på avbytarbänken!
Citera
2020-04-15, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ryssland ser ut att ha en väldig spridning, kurvan är bland de brantaste jag sett hittills.

Tror dessutom den döljer en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in