Citat:
Ursprungligen postat av
sno
De syns i gatubilden lite då och då i Stockholm.
Då varnar även de finska myndigheterna att om man inte kan använda masker på ett korrekt sätt då kan de istället ÖKA smittspridningen.
Man vaggas i falsk trygghet och dessutom smittar sig själv när man tar av masken.
Vilket jävla skitsnack. Om du inte hade masken skulle viruset bevisligen campa i dina lungor istället, att inte bära mask för att ”man kan få virus på ostbågarna” är den mest falska trygghet som finns. Ni som avråder från mask, inser ni att ni behandlar era medmänniskor som efterblivna? Som om alla ni möter behöver kardborreband på skorna... Pinsamma jävlar... Jag kan garantera dig att allmänsmittan skulle halverats om de inblandade haft munskydd. Antingen hade masken stoppat viruset från att åka ner i halsen
eller lämnat käften. Win win för människan hur som helst.
Det är samma som idioter som stenhårt hävdar att ”munskydd inte fungerar” för att man kan få virus i ögonen. Var i ordet ”
munskydd” står det att det skyddar ögonen?
Om du inte kan använda masken på ett ”korrekt” sätt, gå en jävla kvällskurs eller låt Darwin sortera dig i rätt fack men sluta sprid dina idiotiska tips som en tjackad papegoja. Ok?
Och ja, jag bär munskydd som enda viting bland blattarna. Jag upplever dock att bärandet ökar varje dag, kanske vågar ängsliga svenne också lämna stimmet en vacker dag?