2020-04-15, 22:14
Medlem
zannazezzs avatar
Säg att det inte är sant! Vad sorgligt. Vila i frid Adam.. vart du än är.

Alla borde hålla sig inne. Problem solved.
Citera
2020-04-15, 22:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Ligger lite i sakens natur att väldigt extroverta och utåtriktade människor söker sig till mediabranschen.

Och umgås på ett nästan promiskuöst sätt, iaf utifrån en introverts perspektiv...

Och fler kontaktytor ökar naturligtvis risken för att smittas. särskilt när det ska kindpussas och kramas med var och varannan...

Äsch, det tror jag inte alls ligger mycket sanning i.

Gäller inte de jag känner inom media.

Lyssnar på podden från Adam och Kompani sen 4 Mars (på Spotify) där Adam just tar upp att man ska high fiva då man hälsar.
Citera
2020-04-15, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Säg att det inte är sant! Vad sorgligt. Vila i frid Adam.. vart du än är.

Alla borde hålla sig inne. Problem solved.

Att Covid slog till mot överklassen är bra för att vara sant. Helt sensationellt.
Citera
2020-04-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Har du bevis på ditt påstående om att bussolycka räknas som död i covid-19?

Vi vet väldigt väl att människor till höger och vänster inte dör av förkylningar och influensor normalt. Annars kan du hosta upp fjolårets kändisar som strök med i influensan.
Självklart räknas inte en bussolycka som död i covid-19. Den officiella statistiken påstår inte ett orsakssamband utan anger bara hur många avlidna som var smittade. Orsakssambandet uppstår först när medierna återger statistiken felaktigt.

Vi vet inte vad Alsing dog av förrän han obducerats. Förhoppningsvis vet vi det inte efteråt heller om sekretessen fungerar. Men antagligen var det inte av en orsak utan av flera.
Citera
2020-04-15, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Äsch, det tror jag inte alls ligger mycket sanning i.

Gäller inte de jag känner inom media.

Lyssnar på podden från Adam och Kompani sen 4 Mars (på Spotify) där Adam just tar upp att man ska high fiva då man hälsar.

Nu blir det high five för att juden är död. Men han var kul så länge som han höll på. Han tog skämten med sig till nästa nivå.
Citera
2020-04-15, 22:25
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Vilken diabetes typ hade juden?

Hans föräldrar heter Rolf och Ulla. Jag tvivlar starkt på att Alsing skulle vara jude.
Har du något som backar upp detta påstående?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rolf_Alsing
Citera
2020-04-15, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Hans föräldrar heter Rolf och Ulla. Jag tvivlar starkt på att Alsing skulle vara jude.
Har du något som backar upp detta påstående?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rolf_Alsing

Hans familj var inte troende utan sekulära.
Citera
2020-04-15, 22:27
Medlem
Kanske därför han gick ner så mycket i vikt. Pga typ2 diabetes.
Citera
2020-04-15, 22:28
Medlem
cateatdogs avatar
Senaste podden han var med i på "Adam och kompani" så avhandlades corona duktigt.

Onsdagar kommer bli jävligt mycket tommare ett tag framöver. Sov gott Adam och mina tankar går till familj.
Citera
2020-04-15, 22:28
Medlem
Adam Alsing var den programledare som fastnade i mitt minne allra först i min barndom från de tidiga säsongerna utav Big Brother som man utan förståelse för programmet i den åldern följde tillsammans med mamma men BB-Live var det som var höjdpunkterna. Alltid ett skratt, smårolig och kändes som en skön och genuin kille. Hans program "Bäst i Sverige - Köttfärssås" var väl egentligen ett B-program men den inspirerade mig till att faktiskt tillföra passion till min köttfärssås och jag inspirerades något enorm utav det programmet och fick ett intresse för matlagning. Så varje gång som jag har tillagat en köttfärssås så har en tanke gått till Adam Alsings glada humör och hans mor, och det lär det i fortsättningen förbli.

Underligt hur småsaker kan ge ett sånt intryck på en människa. Jag har inte fått en liknande "kändis-död-chock" som denna sedan Michael Jackson dog och då var det också en väldigt overklig känsla.
Citera
2020-04-15, 22:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Hans familj var inte troende utan sekulära.
Och alltså kan du inte backa upp ditt påstående?
Citera
2020-04-15, 22:32
Medlem
Gallagherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Kanske därför han gick ner så mycket i vikt. Pga typ2 diabetes.
Han tränade stenhårt för 3-4 år sen och gick ner runt 20kg.<

Vila i frid. En av de bästa och roligaste i mediabranschen. Fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in