2020-04-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
På Expressen så ser han hyfsat smal ut. Visst så har han några kilo övervikt men om jag kollar på mitt jobb på de som är 50 så är det 90% som ser ut som han eller mer och så har vi några som åker vasalopp och cyklar 5 mil om dagen och nån som gjort en bypass och ser ut som en E.T

Adam var nog i bättre form än många andra sen han började träna och leva hälsosamt för några år sen. Jag tror inte han hade diabetes eller högt blodtryck eftersom han var rätt hypokondrisk och sprang hos läkare och kollade sina värden rätt ofta sen han blev lite skrämd (och började träna).
Citera
2020-04-15, 21:59
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Adam hade diabetes typ 2. Står på hans insta.

Japp, han gick ned i vikt för att försöka förhindra fullt utvecklad diabetes.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/4de9jV/adam-alsing-berattar-sanningen-om-viktraset
Citera
2020-04-15, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Hehe du försöker bara lugna dig själv nu genom att jaga riskfaktorer. Inse istället att Covid19 är farligt på riktigt att och att alla riskerar att dö.
Jag tror tyvärr inte du kommer hitta något som tröstar dig när det kommer till Adam.

Visst kan Covid19 drabba vem som helst. Det är betydligt farligare om man är ett fetto. Jag skulle vara mer rädd om jag var tjock och ohälsosam. Är du tjock och tröstar dig med att det kan drabba alla?. Det är en klen tröst.
Senast redigerad av Ang_rita 2020-04-15 kl. 22:11.
Citera
2020-04-15, 22:01
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Det är främst en definitionsfråga. I covid19-tider så kan du hamna i statistiken om du blir överkörd av en buss, bara du var testad positiv innan det hände. Vi har ingen aning om vilka eventuella sjukdomar Alsing hade i övrigt. Förhoppningsvis visste han det inte själv heller och jag behöver inget veta.
Har du bevis på ditt påstående om att bussolycka räknas som död i covid-19?

Vi vet väldigt väl att människor till höger och vänster inte dör av förkylningar och influensor normalt. Annars kan du hosta upp fjolårets kändisar som strök med i influensan.
Citera
2020-04-15, 22:02
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Jude? Och vad fan spelar det för roll?

Annan genetik. Semiter och negrer tycks drabbas hårdare.

Tex 20% av Nordborna är immun mot HIV. Förmodligen för att vi haft en pandemi här som slog ut de flesta utan dom som hade motståndskraft mot den typen av virus. Kan vara likadant med ’det här viruset.
Citera
2020-04-15, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Alsing satt ju och flamsade när coronaviruset diskuterades på NRJ och det är jävligt lågt.
vad flamsade han om? och vad var lågt?
Citera
2020-04-15, 22:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fan va' sorgligt

På tal om det:

Är det någon som håller koll på Edward Blom?
Har har isolerat sig sedan dag 1 pga tillhör flera riskgrupper
Citera
2020-04-15, 22:06
Medlem
dialektikers avatar
Jag har ju lite facebook-vänner inom media och tv. De är skakis nu, och delar inlägg på facebook, och uppmanar folk att ta viruset på allvar.
Fullt friska, och pigga, motionerande, bra lungkapacitet, unga (förhållandevis) men viruset kan slå sönder dem helt.

"Och gnäll inte på att inte gå ut och roa sig för tillfället. Var glad över att man kan vara pigg och frisk hemma och underhålla sig med det som går hemmavid." i ett inlägg som någon som blivit sjuk, gått ut med.

Kan i o f s tänka mig att just mediafolk, har haft det som en extra utmaning med social distansering?
Han, Lasse Croner, som fått Corona, sa ju att man som programledare träffar oerhört mycket folk.
Jag har inte tänkt närmare på hur de exakt stöter på mycket folk, folk som jobbar inom tv/media.
Men det tog nog ett tag innan de "vaknade upp"?

Jag tycker faktiskt att nyhetsuppläsare börjar se lite slitna ut,
och de verkar ha vikarier och sånt där (och jag har tänkt att de har det tufft med sjukskrivningar och Corona även inom mediabranschen?)
Senast redigerad av dialektiker 2020-04-15 kl. 22:08.
Citera
2020-04-15, 22:07
Bannlyst
Vilken diabetes typ hade juden?
Citera
2020-04-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Visst kan Covid19 drabba vem som helst. Men jag skulle vara mer rädd om jag var tjock och ohälsosam. Är du tjock och tröstar dig med att det kan drabba alla?. Det är en klen tröst.

Hehe trampade jag på en öm tå nu.
Men vänta någon månad och se, då har vi friska och yngre än 30 på varenda intensivsvårdsplats. Då tror inte folk är så kaxiga längre. Vi har myyyyycket kvar av det här. Googla spanskan om du vill veta hur det kommer sluta.
Citera
2020-04-15, 22:12
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Tråkigt att någon dör i förtid. Hemskt för hans familj.

Kan heller inte sluta tänka på en annan "tjockis", Peter Harryson. Han gör väl bäst i att isolera sig totalt tills det finns ett beprövad vaccin på marknaden...

Tänkte också på Peter Harrysson nyss, hoppas verkligen att han isolerat sig i sin vinkällare med en bytta gåslever för den gubben lär vara i Guinness rekordbok under kategorin blodtryck. Han kryssar i varenda ruta i riskgruppsformuläret.

Peter ligger brunt till om han får viruset.

Sorgligt med Adam Alsing, han var definitivt för ung för att dö.
Citera
2020-04-15, 22:13
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Kan i o f s tänka mig att just mediafolk, har haft det som en extra utmaning med social distansering?

Ligger lite i sakens natur att väldigt extroverta och utåtriktade människor söker sig till mediabranschen.

Och umgås på ett nästan promiskuöst sätt, iaf utifrån en introverts perspektiv...

Och fler kontaktytor ökar naturligtvis risken för att smittas. särskilt när det ska kindpussas och kramas med var och varannan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in