2020-04-15, 19:44
Medlem
Maskindiskmedels avatar
Sålde av 40% idag efter en okej uppgång. Tror på fortsatt nedgång när USA inser att detta är lång ifrån över. Kommer garanterat att slå tillbaka när Europa nu försöker öppna upp också. Hoppas jag har fel.
Citera
2020-04-15, 19:45
Medlem
Så har björnarna vädrat vårluft... låter som Krösa-maja ungefär.

Märkligt hur många som vet hur ekonomin påverkas av en pandemi, och hur riksbankernas motmedel slår.

Ingen har varit med förr, ingen vet.

Man får försöka förhålla sig till risk.
Citera
2020-04-15, 19:51
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Blankat de senaste 3 veckorna. Ligger 70% minus.

Funderar på bara sälja skiten innan de träffar stopp loss limiten.

Väntar på kvartalsrapporten idag, går de inte ner imorgon så säljer jag.

Det finns nämligen inga mer dåliga nyheter kvar. Allt är så jävla priced in. Börsen kommer bara tåga uppåt de närmsta veckorna/månaderna.

Jävla kukskit

Sålde du?
Citera
2020-04-15, 20:36
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Räckte tydligen att man tänkte köpa på sig fonder idag..så rasar börsen direkt.
Om det är någon tröst så köper du iaf till dagens kurs.
Citera
2020-04-15, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Köp då för fan inte redan nu!

Köper varje vecka året om
Det får gärna gå ner mer

100% bull 💪💪

Realty income -8,5 % idag
Går inte att hålla sig då vettu
Citera
2020-04-15, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Om det är någon tröst så köper du iaf till dagens kurs.

Rasar ???
😂😂
Citera
2020-04-15, 21:04
Medlem
Nord88s avatar
Sålde igår av lite som tankades i mitten av mars, tänkte ligga med lite mer likvider men hetsades under eftermiddagen till köp av SEB, Nordea och påfyllning SHB då jag redan har pos i Swedbank. Slakt idag och inte rört sig mycket från botten, nedsidan känns aningen begränsad och jag skiter i om vi skall ned, kommer aldrig kunna handla på dessa nivåer om något år ändå, förutsatt att inte hela världen går åt helvete då.

Kreditförlusterna bör vara hanterbara och alla utdelningsbögar verkar ha helt extrema krav när det kommer till banksektorn samtidigt som 2-3% accepteras i andra branscher. Gråts blod över att utdelningarna brinner inne.
Citera
2020-04-15, 21:07
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Sålde du?

Hehe tack för omtanken.

Nej ligger kvar så rätt mycket plus idag Hoppas de ligger i lite i veckan.
Citera
2020-04-15, 21:07
Medlem
WhiteWalkers avatar
Känns knappt som att det är nån skillnad när jag som bara sysslat med kryptovalutor kliver över till den vanliga börsen. Går jävligt snabbt. Tyvärr har jag inte särskilt stort kapital så måste chansa en hel del för att det ska bli något. Har gjort en väldigt fin vinst procentuellt, men det har inte genererat särskilt mycket pengar.

Om ni hade gjort 30% vinst på 3 veckor som ni var beredda att (eventuellt) förlora på någon chansning, vad hade ni valt? Vill understryka att det här är pengar jag är beredd att förlora, men tänker inte kasta dem i sjön så att säga. Ge mig nåt kul!
Citera
2020-04-15, 21:08
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Mm, gick in och sökte position och köpte på supporten med stoploss ganska kort nedanför support. Ligger ca +11% för tillfället (5x hävstång) men räknar med att det knappast kommer rusa över 5%.

Djävla volatilt för tillfället dock, lätt att bli 'utstoppad'.

Vad för certifikat handlar du i?
Citera
2020-04-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Köper varje vecka året om
Det får gärna gå ner mer

100% bull 💪💪

Realty income -8,5 % idag
Går inte att hålla sig då vettu
Haha, bränn dig inte bara 😄
Citera
2020-04-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Känns knappt som att det är nån skillnad när jag som bara sysslat med kryptovalutor kliver över till den vanliga börsen. Går jävligt snabbt. Tyvärr har jag inte särskilt stort kapital så måste chansa en hel del för att det ska bli något. Har gjort en väldigt fin vinst procentuellt, men det har inte genererat särskilt mycket pengar.

Om ni hade gjort 30% vinst på 3 veckor som ni var beredda att (eventuellt) förlora på någon chansning, vad hade ni valt? Vill understryka att det här är pengar jag är beredd att förlora, men tänker inte kasta dem i sjön så att säga. Ge mig nåt kul!

Flygbolag, hotellkedjor och annat turismrelaterat som gått ner typ 80%, dock behöver du förmodligen sitta på dem ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in