2020-04-15, 22:06
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Hur ska man då förklara att länder med kvinnliga ledare har bra siffror? Och Trump har ju visat sig vara framgångsrik i hanteringen av krisen tycker du? Är det nån som är en kärring som inte kan hantera sitt känsloliv är det ju han. Tänk till lite nu.

Det finns enstaka kvinnor som gör ett otroligt bra jobb som ledare. Dessa kvinnor brukar oftast vara maskulina av sig, inte minst Angela Merkel som gång på gång misstänkts för att vara en flata.

Nog om det, inga konstigheter. En maskulin kvinna kan göra jobbet bra, det har jag själv sett genom åren i min karriär, men dessa har något gemensamt som sagt och det är att de beter sig i grund och botten som män.

Fjollor som Lööf, eller Lövin skulle aldrig kunna axla en sådan roll. De är för blödiga.
Men kvinnor som Angela Merkel eller Norges statsminister absolut. De är båda hårda, maskulina kvinnor.

Alltså behöver vi inte en KVINNA som ledare utan vi behöver maskulinitet! Till största delen kommer maskulinitet från män, sekundärt från manliga kvinnor/flator.

Så tänk du innan du skriver. Jag är fullt medveten om varför jag säger som jag gör.
Citera
2020-04-15, 22:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Enligt Ratsit bor han i Enskede.

möjligt, men nyss skrev han Skåne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Det var någon som skrev i mars att vi kommer ha flera hundra tusen döda före midsommar? Haha
Det finns fortfarande folk som hävdar detta. Men de som skriver så brukar oftast tillvägga: Med nuvarande spridningstakt.
Vi har tidigare haft betydligt högre spridningstakt än just nu. Naturligtvis beroende på en del restriktioner och ändrat beteende. Men 4% är fortfarande för mycket. Det viktiga är att man kommer ner till att antalet nya fall är mindre än avslutade fall. Då är man på väg mot noll. Där är vi inte på långa vägar. Men det finns länder i Europa som har kommit dit redan.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norik
Redogjorde detaljerad statistik över detta tidigare idag, sök på det.

Titta på överdödligheten i Stockholm istället för hela landet.

Vecka 13:
- Medel 2015-2019 = 316 personer
- 2020 = 472 personer
- Överdödlighet +49%

Vecka 14:
- Medel 2015-2019 = 313 personer
- 2020 = 584 personer
- Överdödlighet +87%

Källa:
https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/scb-publicerar-preliminar-statistik-over-doda-i-sverige/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Jag menar i nuläget.

Varför är det bara Sverige som inte har karantän? Är det för att vi är otroligt smarta och alla andra länder i världen har fel, eller är det vi som har fel?

Det är ju inte så att Sverige inte gör någonting.

.Påskresor ned över 90%
.De allra flesta arbetar hemifrån
.Stängda skolor, Gymnasiet och uppåt
.Studentfiranden osv inställda
.Restauranger, barer, nattklubbar stänger

Karantän eller inte, det Sverige styr mot är sjukvårdens kapacitet. Skulle vården hamna i trubbel gissar jag att det blir tal om mer restriktioner.
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Var han verkligen så otränad?
Han bättrade sig visst på slutet - men har väl varit jättefet stora delar av sitt vuxna liv..
Citera
2020-04-15, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Det intressanta är att kvinnorna inte backar för att ta i med hårdhandskarna medan de svenska pussymännen förtvivlat fumlar med tampongen och undrar vilken sida som ska in i gubbfittan först. Det är helt uppenbart att kvinnan bär byxorna i denna nya värld och jag skulle inte ha några problem med en tuff kvinna vid ratten istället för steffe och uffe. Må alla dessa jävla sojagubbar smittas av corona och göra en naturlig avgång, de har förstört tillräckligt nu.

Tror i grunden att det handlar om att könet är ett alibi inom genus-världens lagar.
En kvinnlig statstminister "representerar" ju redan gruppen kvinnliga väljare och kan därför ignorera denna demografi.

Kvinnor kan därför agera som män, medan män måste agera som kvinnor... En sorts bakvänd representation.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Knappt att man vågar fråga här, 95% av svaren lär väl vara vilda spektakulära konspirationsteorier.

Men jag testar ändå — vad har eftersläpningarna att berott på?

Om förklaringen bygger på påståenden som du vid efterfrågan inte kan ge pålitlig källa för så perm-ignoreras du hädanefter. Och om möjligt så rapporterar jag gladeligen.
När någon dör skriver läkarna dödsbevis och dödsorsaksintyg. Dödsorsaksintyget (där dödsorsak, bidragande dödsorsaker etc framgår) ska sedan förmedlas via sjukhusadministrationen till Socialstyrelsen som i sin tur ska registrera uppgifterna.

I påsktider ska således uppgifterna passera två mestadels helglediga administrationer, då blir det nog en del eftersläpning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
I hear you, men att trilla av pinn i 50-års åldern och det förklaras som att han var överviktig och det är naturligt att Covid-19 är vad den tjockisen förtjänar efter alla goda måltider.
Jag köper inte det, WHO sa i mitten på Januari om jag inte minns fel att Kina har detta virus men vi ska fortfarande ha kontakter med Kina med flyg osv och FHM följde WHO råd, och här är vi nu.
Menar verkligen inte att han förtjänade något alls.

Snarare att fler människor bör tänka på att de kan tillhöra riskgrupper, även om deras riskbild är mycket lägre än hög ålder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Enligt Ratsit bor han i Enskede.
Ja, var kom Skåne in i bilden?
Tycker dessa forskare tyvärr var lite oproffsiga.
Citera
2020-04-15, 22:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Knappast din mupp. Inspärrade människor blir knäppa förr eller senare, inget kontroversiellt med det faktumet.

Du börjar med ad hominem, känns oseriöst. Det är långt ifrån alla som blir knäppa av det, finns många starka individer som klarar långvarig isolering och till och med svår tortyr. Jag är ganska säker på att du inte är en av dem. Dessa har ett värde, du not so much.
Citera
2020-04-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Jo54PR/lofven-star-fast-vid-svensk-coronastrategi-den-haller

Har säkert länkats men det känns mindre och mindre troligt att Regeringen kommer använda sina nya rättigheter att stänga samhället i en period. Känns som att vi kommer få ha lite Midsommarfest ändå

Midsommarfest? Varför vill du att folk ska bli sjuka för? Och för något som du kallar midsommarfest. Du verkar naiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in