Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Hur ska man då förklara att länder med kvinnliga ledare har bra siffror?

Och Trump har ju visat sig vara framgångsrik i hanteringen av krisen tycker du? Är det nån som är en kärring som inte kan hantera sitt känsloliv är det ju han. Tänk till lite nu.
Det finns enstaka kvinnor som gör ett otroligt bra jobb som ledare. Dessa kvinnor brukar oftast vara maskulina av sig, inte minst Angela Merkel som gång på gång misstänkts för att vara en flata.
Nog om det, inga konstigheter. En maskulin kvinna kan göra jobbet bra, det har jag själv sett genom åren i min karriär, men dessa har något gemensamt som sagt och det är att de beter sig i grund och botten som män.
Fjollor som Lööf, eller Lövin skulle aldrig kunna axla en sådan roll. De är för blödiga.
Men kvinnor som Angela Merkel eller Norges statsminister absolut. De är båda hårda, maskulina kvinnor.
Alltså behöver vi inte en KVINNA som ledare utan vi behöver maskulinitet! Till största delen kommer maskulinitet från män, sekundärt från manliga kvinnor/flator.
Så tänk du innan du skriver. Jag är fullt medveten om varför jag säger som jag gör.