Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Jovisst är det så, men samtidigt är det ju inte fel att ha det i bakhuvudet att ingen går helt säker från corona.
En sak att unga och friska har nästan obefintliga risker med att smittas, men de är inte 100% förskonade från det.
Och det var säkert så personen som skrev menade (eller vad vet jag? Men så tolkade jag det i alla fall).
Och jag håller med om att viruset kan ta vem som helst. Det är inte att skrämma upp utan för att helt enkelt informera att ingen skall tro att de går säkra.
Precis som att ingen skall tro att de går säkra från att dö i en flygcrash, även om risken nästan är obefintlig för den enskilde.
Alla känner också till att de riskerar att dö i en trafikolycka bara de sätter foten utanför dörren, men ändå går ju folk ut. Så är det ju.
Det är faktiskt väldigt få som dör i trafikolyckor i Sverige varje år. Det är kraftigt uppskrivet som ett samhällsproblem, men det är bara cirka 250/år. Att jämföra med självmord som är 1500/år.
Alla dödsfall är tråkiga, många dock oudvikliga eftersom livet är kort.
Alsings bortgång var trist och tråkig, men som jag tidigare skrev hade varit lika tråkig med en annan dödsorsak.