Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Vad jag menar är att det blir totalt intetsägande att tala om »kan ta vem som helst«. Det gäller ju stroke och hjärtinfarkt och vilken sjukdom som helst o man bara vill se det från den negativa sidan. I så fall hamnar vi till slut i det faktum att det är meningslöst att leva eftersom du kan dö.
Den information jag har är att väldigt många fler klarar sig än råkar allvarligt illa ut.
Jovisst är det så, men samtidigt är det ju inte fel att ha det i bakhuvudet att ingen går helt säker från corona.
En sak att unga och friska har nästan obefintliga risker med att smittas, men de är inte 100% förskonade från det.
Och det var säkert så personen som skrev menade (eller vad vet jag? Men så tolkade jag det i alla fall).
Och jag håller med om att viruset kan ta vem som helst. Det är inte att skrämma upp utan för att helt enkelt informera att ingen skall tro att de går säkra.
Precis som att ingen skall tro att de går säkra från att dö i en flygcrash, även om risken nästan är obefintlig för den enskilde.
Alla känner också till att de riskerar att dö i en trafikolycka bara de sätter foten utanför dörren, men ändå går ju folk ut. Så är det ju.