2020-04-15, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Procent döda av Corona
  • Italien 13%
  • Frankrike 12,1%
  • Spanien 10,5%
  • Sverige 9,2%
  • Danmark 4,5%
  • USA 4,3%
  • Tyskland 2,7%
  • Finland 2%

Nonsenssiffror eftersom det bara handlar om antal testade mot antal döda, ju fler testade ju lägre dödlighet och vice versa.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Och vad blir fördelen för den svenska strategin gentemot dom andra ländernas andra våg?
Skulle inte befolkningen vara immuna till i sommar enligt Tegnell

Immuna mot det där lilla viruset som aldrig skulle lämna Kina.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Vi har exceptionellt outbildade och okunniga människor inom hemtjänsten.

Dessa är inte ens med i matchen

? Ok? Har du nån slumpgenerator som svarar åt dig eller? Vad har det med ditt påstående om nazism att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Kvittar kolla per vecka.

Ja, men du fattar väl att siffrorna som rapporteras nu är förra veckans siffror´, man måste ju justera

#nuplattardetav

/s
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Stockholmsfotbollen drar igång på seniornivå och idioterna på Stockholms fotbollsförbund ser inte till annat än smittspridningen. Att spelare skadar sig i parti och minut och tar upp sjukvårssplatser är inget man tänker reflektera över. För en gångs skull, kanske första gången någonsin, håller jag med Löfvén.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/awxMkd/stefan-lofven-kritisk-mot-stockholmsfotbollen-oansvarigt

Ja jag kan också hålla med........................

MEN VARFÖR I HELA HELVETET TAR INTE HAN SJÄLV ANSVAR OCH STÄNGER NER ALLT DEN DÄR TJOCKA IDIOTEN?????
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
För övrigt. Var på galleria i stan, Skåne. Många med munskydd mest äldre invandrarmän! Men även yngre och några kvinnor.
Ett föredöme!

Jag ser en handfull personer om dagen med munskydd. Det är inte svenskar som bär dessa. Många använder även engångshandskar, främst syrianer och Iranier.
Citera
2020-04-15, 21:03
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det finns plats på sjukhusen. Det är hanterbart.

Ja, nu finns det plats. Inte om antalet smittade och allvarligt sjuka tredubblas.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Ska dit imorgon bitti tidigt och kolla upp det.

Försök verkligen få honom att inse allvaret.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vad jag menar är att det blir totalt intetsägande att tala om »kan ta vem som helst«. Det gäller ju stroke och hjärtinfarkt och vilken sjukdom som helst o man bara vill se det från den negativa sidan. I så fall hamnar vi till slut i det faktum att det är meningslöst att leva eftersom du kan dö.

Den information jag har är att väldigt många fler klarar sig än råkar allvarligt illa ut.

Jovisst är det så, men samtidigt är det ju inte fel att ha det i bakhuvudet att ingen går helt säker från corona.

En sak att unga och friska har nästan obefintliga risker med att smittas, men de är inte 100% förskonade från det.
Och det var säkert så personen som skrev menade (eller vad vet jag? Men så tolkade jag det i alla fall).

Och jag håller med om att viruset kan ta vem som helst. Det är inte att skrämma upp utan för att helt enkelt informera att ingen skall tro att de går säkra.

Precis som att ingen skall tro att de går säkra från att dö i en flygcrash, även om risken nästan är obefintlig för den enskilde.

Alla känner också till att de riskerar att dö i en trafikolycka bara de sätter foten utanför dörren, men ändå går ju folk ut. Så är det ju.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Jag skulle tro att han var "normalfrisk" som de flesta andra människor runt omkring.. Inga speciellt uppenbara sjukdomar. Folk letar efter "defekter" hos de som dör för att intala sig själva att "jag hade inte dittan och dattan så jag kommer inte drabbas och dö".. Ganska normalt skyddstänkande men inte direkt taget ur verkligheten..

Alla kan smittas och dö..även kärnfriska och normalfriska. Detta såg man redan i kina..Men då skyllde folk i tråden på "luftföroreningarna" "Dolda okända sjukdomar" fel på läkarna, sömre vårdapparat osv.. Folk VILL att de som dör har underliggande sjukdommar även om de inte har det..Ren skyddsmekanism hos de som är paniskt rädda för att dö.

Det är ju väldigt få i åldrarna 20-40 som har dött hittills. Börjar man komma upp i åren och dessutom har varit överviktig så bör man passa sig. Ingen vild gissning att Alsing såg friskare ut utvärtes än han var invärtes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Men färre kommer springa runt smittade samtidigt och färre kommer således att dö.
Varför dör man mindre om färre har det samtidigt under samma tid? Det är sjukdomen i sig som dödar och det finns sjukvårdsplatser.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
#nuplattardetav

/s

Det ökar ja för varje vecka. Så nej det plattar inte av.

Citat:
+136 döda idag vilket är en redig ökning mot igår vid samma tidpunkt då det var +120 (blev +133 mot kvällen).

Förra veckan den 8 april hade vi 696 döda (total summa från 3 veckor) och idag har vi 1220 döda (15 april). Så på en vecka har det ökat med 524 döda vilket är en ökning med 75% ökning på en enda vecka.

https://c19.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Tycker inte det ser bra ut alls:

Apr 15 antal döda: 1220
Apr 07 antal döda: 618
Apr 02 antal döda: 307
Mar 30 antal döda: 167
Mar 26 antal döda: 78
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera