Sålde av 40% idag efter en okej uppgång. Tror på fortsatt nedgång när USA inser att detta är lång ifrån över. Kommer garanterat att slå tillbaka när Europa nu försöker öppna upp också. Hoppas jag har fel.
Sålde igår av lite som tankades i mitten av mars, tänkte ligga med lite mer likvider men hetsades under eftermiddagen till köp av SEB, Nordea och påfyllning SHB då jag redan har pos i Swedbank. Slakt idag och inte rört sig mycket från botten, nedsidan känns aningen begränsad och jag skiter i om vi skall ned, kommer aldrig kunna handla på dessa nivåer om något år ändå, förutsatt att inte hela världen går åt helvete då.
Kreditförlusterna bör vara hanterbara och alla utdelningsbögar verkar ha helt extrema krav när det kommer till banksektorn samtidigt som 2-3% accepteras i andra branscher. Gråts blod över att utdelningarna brinner inne.
Känns knappt som att det är nån skillnad när jag som bara sysslat med kryptovalutor kliver över till den vanliga börsen. Går jävligt snabbt. Tyvärr har jag inte särskilt stort kapital så måste chansa en hel del för att det ska bli något. Har gjort en väldigt fin vinst procentuellt, men det har inte genererat särskilt mycket pengar.
Om ni hade gjort 30% vinst på 3 veckor som ni var beredda att (eventuellt) förlora på någon chansning, vad hade ni valt? Vill understryka att det här är pengar jag är beredd att förlora, men tänker inte kasta dem i sjön så att säga. Ge mig nåt kul!
Mm, gick in och sökte position och köpte på supporten med stoploss ganska kort nedanför support. Ligger ca +11% för tillfället (5x hävstång) men räknar med att det knappast kommer rusa över 5%.
Djävla volatilt för tillfället dock, lätt att bli 'utstoppad'.
Känns knappt som att det är nån skillnad när jag som bara sysslat med kryptovalutor kliver över till den vanliga börsen. Går jävligt snabbt. Tyvärr har jag inte särskilt stort kapital så måste chansa en hel del för att det ska bli något. Har gjort en väldigt fin vinst procentuellt, men det har inte genererat särskilt mycket pengar.
Om ni hade gjort 30% vinst på 3 veckor som ni var beredda att (eventuellt) förlora på någon chansning, vad hade ni valt? Vill understryka att det här är pengar jag är beredd att förlora, men tänker inte kasta dem i sjön så att säga. Ge mig nåt kul!
Flygbolag, hotellkedjor och annat turismrelaterat som gått ner typ 80%, dock behöver du förmodligen sitta på dem ett tag.