Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Jamen grattis, du ska veta att jag hoppas att det du tror på är rätt.
Bortsett från det så tycker du att vi ska smitta alla eller stoppa spridningen?
Jag tror den bästa chansen att skydda riskgrupper är att isolera dessa under tiden man försöker få någon grad av tillfällig immunitet överstökat, genom att låta det spridas i hanterbar takt bland unga.
Jag har stor respekt för hur det påverkar äldre, och det fåtal yngre som drabbas allvarligt. Men det är nog hundratals personer i min närhet som har fått covid19 nu (genom förskolan). Alla jag pratat med har fått mycket lindriga symptom, som en knappt kännbar med långdragen förkylning. Det ryktas att några föräldrar blivit ganska dåliga (feber osv.) men inte så det krävt mer än egenvård.
Det här hjälper ju inte de som dör, men för människor under 50 (som jag) verkar det trots allt som att mortaliteten är såpass minimal att jag tycker det är etiskt rätt att vi får ta risken var och en, och bilda flock för att skydda de svaga, i maka takt, och ta oss ur den här krisen.
Jag ser inte heller att det är praktiskt möjligt att stoppa smittan i västvärlden, eftersom symptomen är så små att folk helt enkelt glömmer bort eller missar att de är sjuka, och går till jobbet som vanligt.