2020-04-15, 23:01
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Kan man kräva ett test på nåt sätt?

Jag har:
Feber
Ledverk
Yrsel
Hosta
Trötthet

Ringde och frågade de sa nej

Om du börjar få svårt att andas så kanske du kan få bli testad. Men de ”lindriga” symptom du beskriver att du har , kommer vården knappast att göra något åt.
//Skalman
Citera
2020-04-15, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Betalar inte 550 kronor för 50 munskydd som annars kostar 70 kronor. Hemskt att denna marknad finns i dessa tider.

Gnäll då heller inte om du blir borttriagerad..

Ja, att ockra på oro och död är nog bland det lägsta man kan göra. Men det är det väl bara riktiga Svärjevener som gör idag?
Citera
2020-04-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Kan man kräva ett test på nåt sätt?

Jag har:
Feber
Ledverk
Yrsel
Hosta
Trötthet

Ringde och frågade de sa nej
Pricka allt utom andningsbesvär. Gör nytt försök imorgon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jamen grattis, du ska veta att jag hoppas att det du tror på är rätt.

Bortsett från det så tycker du att vi ska smitta alla eller stoppa spridningen?
Jag tror den bästa chansen att skydda riskgrupper är att isolera dessa under tiden man försöker få någon grad av tillfällig immunitet överstökat, genom att låta det spridas i hanterbar takt bland unga.

Jag har stor respekt för hur det påverkar äldre, och det fåtal yngre som drabbas allvarligt. Men det är nog hundratals personer i min närhet som har fått covid19 nu (genom förskolan). Alla jag pratat med har fått mycket lindriga symptom, som en knappt kännbar med långdragen förkylning. Det ryktas att några föräldrar blivit ganska dåliga (feber osv.) men inte så det krävt mer än egenvård.

Det här hjälper ju inte de som dör, men för människor under 50 (som jag) verkar det trots allt som att mortaliteten är såpass minimal att jag tycker det är etiskt rätt att vi får ta risken var och en, och bilda flock för att skydda de svaga, i maka takt, och ta oss ur den här krisen.

Jag ser inte heller att det är praktiskt möjligt att stoppa smittan i västvärlden, eftersom symptomen är så små att folk helt enkelt glömmer bort eller missar att de är sjuka, och går till jobbet som vanligt.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alltså jag vet ju inte, det kan ingen. Men då är det försiktighetsprincipen som ska gälla! Att lyssna på Anders Tegnell är som att lyssna på en papegoja. Klart som fan vi kan testa, men AT vill inte! För då faller hans tes.

ALLT FHM har sagt från dag ett är att förmedla vad WHO och deras rekommendationer, och de har inte haft ett jävla rätt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
Löfven tycker det är onödigt och dumt med allsvenska matcher. Polaren Tegnell har ju typ sagt att folksamlingar kanske är onödiga.

MEN FÖRBJUD SAKER OCH TING DÅ DIN JÄVLA SLAPPTASK. ÄR DU STATSMINISTER ELLER RADIOFILOSOF PÅ P1?!

Färre än 50 på en fotbollsplan, vad gnäller du om?
Citera
2020-04-15, 23:03
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Studie: Utbrott kan pågå fram till 2025
https://www.sbs.com.au/news/harvard-scientists-say-coronavirus-lockdowns-could-be-here-to-stay-until-2022

Dra på trissor. California snackade nåt om att full social distancing skulle gälla minst året ut. Men detta. 2025!
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det kommer man göra. Denna eller nästa vecka. Blod har man redan tillvaratagit.

Ja det vet vi, men det är för sent.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Känns bra va som skattebetalare att bli nekad test när man ber om det? Du är helt enkelt bortprioriterad för de som behöver testet mer. Tråkigt men sant.

Jo tack jag märker det.

Men det var inte min fråga
Citera
2020-04-15, 23:04
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det vet vi, men det är för sent.

Varför skulle det vara för sent?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorno
Jag kan uppmuntra er att kika in på läget i Norge på ex. nrk.no för att uppdatera er om läget.

För det första så anser nog inte norrmännen att isoleringen är något som kommer att döda av viruset i snabb takt.

För det andra är flockimmuniteten även något som man pratar om i Norge även om landet just nu är mera nedstängt än Sverige.

För det tredje så har Norge trots ett lågt antal döda en ansträngd situation vissa sjukhus

För det fjärde så arbetar Norge, trots en hittills snäll utveckling för att säkerställa en stor mängd extra vårdplatser då de inte tror att de är påväg att besegra viruset nu efter en kort tid i lockdown.

https://www.nrk.no/viten/ny-studie_-hold-avstand-til-folk-fram-til-2022-1.14983121

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/sykepleiere-sier-de-vil-slutte-i-jobben-etter-korona-krisen-pa-grunn-av-for-hoy-belastning-1.1498177 5

Intressant och avvägd info! Tack!

Att se denna informativa post mitt i denna tråd med allt sitt spekulativa SD-joller är som att se något vackert flyta förbi i det vällingtjocka svartvattnet som dundrar genom ett modernt reningsverk.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Så länge man bor i ett område där sjukvården inte är överbelastad är det bara av godo att bli sjuk om man inte tillhör en riskgrupp.

När uppsökte du den smittade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in