2020-04-15, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Jag pratade av egen erfarenhet. En gång i tiden var jag supertränad och vägde 76 kg till mina 183 cm. Stark som en oxe, som ut som en europakarta på kroppen.
Dock, blev förkyld hur lätt som helst. Lunginflammation två gånger.

Sedan jag trappat ner och lever vanligt familjeliv på 84 kg så minns jag inte ens senast jag var förkyld.

Lagom är bäst.

För lågt kroppsfett och för högt testosteron sänker ditt immunförsvar kraftigt. Om du tog anti-östrogen så än värre då högre östrogen lika med bättre immunförsvar. Anledning mindre kvinnor blir sjuka.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Alla forskare är eniga om att man inte kan ta bort viruset på det sättet.

Inte alla.
En smittad kan omöjligen smitta någon om han är isolerad. Letar man upp och isolerar de smittade, vilket man ska göra under nedstängningen så dör det ut. De smittade som sitter i sin lägenhet kan inte föra ut viruset därifrån.
Citera
Medlem
För övrigt. Var på galleria i stan, Skåne. Många med munskydd mest äldre invandrarmän! Men även yngre och några kvinnor.
Ett föredöme!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Så är det, sen hela djävla vintern också... man blir så trött på det här. Tänk alla som kommer lida den här tiden.
Och vad blir fördelen för den svenska strategin gentemot dom andra ländernas andra våg?
Skulle inte befolkningen vara immuna till i sommar enligt Tegnell
Citera
2020-04-15, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Okej jag förstår, hoppas han inser allvaret om han börjar få riktigt jobbiga andningsbesvär. Hoppas det går över och han är på benen inom kort !

Ska dit imorgon bitti tidigt och kolla upp det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Och således mer hanterbar.
Det finns plats på sjukhusen. Det är hanterbart.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Medelåldern för svenskar som dör i covid är 82 år, i stort sätt samma som Sveriges medellivslängd.

Medianåldern för död i cancersjukdom är 76 år för båda könen.

Sjukdomar tar livet av äldre i större utsträckning, det är väl inget nytt?
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Tragiskt med Adam. Jag träffade honom genom bekanta en hel del i början på 90-talet. Denna ålder ÄR farlig. Flera jämnåriga med mig har gått bort de senaste åren. Allt i från brustna aortor, influensa, hjärtinfarkter till cancer.
Det gäller att passera de farliga 50.

Till alla nojjiga : Nej, alla ni med chipstuttar och ölmage kommer INTE "dö av corona".

RIP, Adam. Jag glömmer aldrig vårkvällarna på "Stallet"...Åh, detta 90-tal. Ta mig tillbaka.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tänk om folk kunde börja tänka lite mer själva och inte bara lyssna och ta till sig det som passar en bäst.
Jag har sagt det här i flera veckor.
Varje dag sitter folk och försöker få de här till nåt influensa eller förkylning.
Hade folk förstått allvaret hade uteserveringar, parker, glassköer, varuhus mm inte fortfarande varit fulla med folk...
Förnekarna fortsätter babbla om underliggande sjukdomar eftersom de då inte behöver oroa sig själva. De vill inte inse att det kan drabba vem som helst, de vägrar inse det eftersom de ju då själva skulle kunna dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Det lär ju inte bara vara Sverige som har problem med eftersläpning. Förstår inte varför FHM sätter så stor vikt vid det. Om man vänder på det. Hur mycket har varje dags rapporterade siffra skilt sig från slutresultatets när det dragits ifrån och lagts till? Någon som sett en sån graf?

Eftersläpning på en vecka får varje graf med dödsfall per dag att se ut som att det finns en avmattning. Och i fb-gruppen som hyllar FHM och Anders Tegnell jublar de varje dag typ .

Att statistik på dödsfall släpar efter betyder också att det tar längre tid att se effekten av lockdown i graferna för olika länder. Alltså inte konstigt att det dröjer upp till fyra veckor innan effekten syns.

Varför rapporterar FHM överhuvudaget dagens fall tom 11:30 när de ändå bara förvirrar? Vore det inte bättre att rapportera fallen från dygnet innan.

Det är inte, men Sverige är den enda som använder den här metoden som officiell. Man visar inte de kumulativ ökande dödsfall framtill dag x för att det skulle visa motsatsen till vad FHM försöker trycka på folk, att det ”mattar av”
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Svara ja eller nej är du snäll så jag vet var du står.

Kolla per vecka ökningen.

Citat:
+136 döda idag vilket är en redig ökning mot igår vid samma tidpunkt då det var +120 (blev +133 mot kvällen).

Förra veckan den 8 april hade vi 696 döda (total summa från 3 veckor) och idag har vi 1220 döda (15 april). Så på en vecka har det ökat med 524 döda vilket är en ökning med 75% ökning på en enda vecka.

https://c19.se/

Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Tycker inte det ser bra ut alls:

Apr 15 antal döda: 1220
Apr 07 antal döda: 618
Apr 02 antal döda: 307
Mar 30 antal döda: 167
Mar 26 antal döda: 78
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

Hur menar du?

Sverige har redan fler avlidna än några länder och färre avlidna än andra länder.

Vad menar du med redan?

Du förstår att viruset kommer att finnas kvar och gå runt, i Sverige liksom i resten av världen, till vi har ett vaccin? 12 - 18 månader till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in