2020-04-15, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Läkarna vet ju inte vad viruset är.

En kollega tilläts jobba på sjukhus med virus i kroppen, för han "saknade symptom" sa läkaren som bedömde.

Läkarna litar inte på testerna heller. Det råder förvirring på alla plan.

Jag har sett vården inifrån, och jag vet att det svajar som fan.

Jag har aldrig sett vården så skör som nu.

Helhetsbilden når inte media.

Ja, jag blir rädd. Man får tänka själv. Finns ju konstiga även inom vården.

Hade nån läkare sagt det till mig efter konstaterad covid och dessutom sjuk hade jag vänt och sagt ”ge mig munskydd och kör transport hem”
Dessutom munskydd till chauffören.

Usch
Citera
2020-04-15, 20:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Ja, och i Sverige får man den vård man behöver. Vi har ingen flaskhals.

Hjärntvätten är stark i den här....
Citera
2020-04-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Boris fick bättre hjälp dygnet runt, han tackade ju två personer som räddade hans liv, som övervakade han 24/7. Adam fick nog inte samma hjälp nu.....

Citat från SVT:
"Det är med stor sorg och enorm saknad vi tvingas meddela att vår älskade Adam inte längre finns med oss. Efter ett par veckors kamp mot covid-19 avled Adam under onsdagen", säger Alsings anhöriga i ett uttalande.

"Familj och anhöriga vill tacka den fantastiska personalen som gav Adam vård under hans vistelse på Södersjukhuset i Stockholm.

Att han fick hjälp framgår av ovanstående.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Kvittar kolla per vecka.
Ja jag vet att du gärna ser att så många som möjligt dör men det är inte alla som tänker så. Och om man då jämför den 8/4 som har högst antal hittills så är det verkligen intressant ombudet blir en nedgång som kan hålla i sig, vilket det verkar vara från och med den 8/4. Om då den 8/4 kan bli det datumet med högst dödsfall med en sjunkande trend därefter så håller du väl med om att det vore bra?
Svara ja eller nej är du snäll så jag vet var du står.
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Stockholmsfotbollen drar igång på seniornivå och idioterna på Stockholms fotbollsförbund ser inte till annat än smittspridningen. Att spelare skadar sig i parti och minut och tar upp sjukvårssplatser är inget man tänker reflektera över. För en gångs skull, kanske första gången någonsin, håller jag med Löfvén.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/awxMkd/stefan-lofven-kritisk-mot-stockholmsfotbollen-oansvarigt
Citera
Bannlyst
Citat:
Det dämpar bara kortsiktigt.

Absolut. Men detta skit är så jävla illa att det är bra grejer..

Finns alla möjligheter att Corona är en supermördare som klipper oss alla.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Den bromsar men kurvan blir längre istället.

Och således mer hanterbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Men Kina lyckades ju enligt dem själva och är nu helt fria från det.
Det har kommit nya utbrott i Kina.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Sluta yra... Precis vad som händer nu.

Vi kör ju Megadeath på våra gamlingar.

Sluta yra när du anser att det som händer nu är lika med nazismen? Alltså, det skulle nästan vara kriminellt, eller klassas som en störning att ens börja fundera i de banorna. Fullständig galenskap att ens komma på tanken.
Citera
2020-04-15, 20:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortill2
Mycket trist med Adams bortgång. Vila i frid 🌸
En kollega gick tragiskt bort för några dagar sedan i Covid-19.
Endast 45 år gammal, INTE några andra sjukdomar och inte överviktig. Detta skit skördar offer, inte enbart dem som är gamla eller sköra 😔

Beklagar men det är ju sånt som folk inte fattar. De söker svar på varför folk dör och då får de svar av regeringen och deras partner att det var någon underliggande sjukdom. Då tar alla för givet att personen var dödssjuk men det kan vara något som ett lite förhöjt blodtryck eller något som man kan leva 40 år till om inte corona drabbat dem. Tycker att de är lite väl snabba med att säga underliggande sjukdomar utan att förklara vad personen egentligen hade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vilket är precis vad vi behöver. Ju fler som springer runt smittade samtidigt, desto fler kommer att dö.
Nej, många kommer att smittas oavsett hur lång kurvan är.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Jag menar att de länder som har få dödsfall nu antagligen kommer att komma ikapp senare istället.

Beror helt på hur de hanterar smittan, hur lång kurvan blir och när ett vaccin kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in