2020-04-15, 20:52
Medlem
Talespins avatar
Är det bekräftat att Alsing var multisjuk eller är det bara rykten?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Du borde skämmas för din idioti. Kan du förklara hur en lockdown stoppar sjukdomen? Det är en lögn.

Lockdown dämpar smittan

Ger oss bättre handling att hantera skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Ah ok, fattar. Så varför gick inte alla länder full retard som Sverige har gjort om det kommer dö lika många i slutändan ändå? Lika bra att dra av plåstret snabbt eller hur?

Jo.. För att sjukvården är en flaskhals. Det är inte ditt fel att du föddes med skallen du har, så jag ska inte vara så hård mot dig.
Ja, och i Sverige får man den vård man behöver. Vi har ingen flaskhals.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
RIP Adam Alsing. Du var en glädjespridare. Du borde haft många år kvar. Men Tegnell tog livet ifrån dig. Många kommer att följa med dig i döden.

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det där är en oförskämd kommentar. Ingen kan säga ännu om Sverige kommer att få fler dödsfall än andra länder.

Hur menar du?

Sverige har redan fler avlidna än några länder och färre avlidna än andra länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Den dagen jag är 80 år. Då lämnar jag definitivt plats åt någon annan som kan få leva sina år...

Skrev om detta en annan dag.. tycker de borde se till att få in syrgas på äldreboendena dock. Vidrigt att kvävas ihjäl..

Har du kanske en anhörig i den åldern du skulle vilja se bli nekad vård?
Citera
Medlem
Mycket trist med Adams bortgång. Vila i frid 🌸
En kollega gick tragiskt bort för några dagar sedan i Covid-19.
Endast 45 år gammal, INTE några andra sjukdomar och inte överviktig. Detta skit skördar offer, inte enbart dem som är gamla eller sköra 😔
Citera
2020-04-15, 20:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Nej nu ska det spekuleras i om han hade bakomliggande sjukdomar, knarkade, hade diabetes, rökte som ung osv osv. Tragiskt men sant. Vänta får du se i tråden

Folk är rädda det är hela grejen..Därför letar de med ljus och lykta efter anledningar till dödsfallen även hos friska personer..Ett sätt att "skydda sig" mentalt från den bistra sanningen all vem som helst kan drabbas och dö av detta virus. Även kärnfriska som har en dålig vecka. Likväl som multisjuka som har en bra vecka. Viruset gör ingen skillnad.. Därför är även de rika rädda De är inte vana att drabbas på samma villkor som mindre bemedlade personer.

Man kan bara hoppas på att en del smitthärdar kommer in i de fina rummen och sänker fler av den typen av människor man som vanlig medborgare tycker borde drabbas..

Vilken kändis kommer härnäst ? Vart har statsministern gömt sig ? Han har varit osynlig på senare tiden med sina förinspelade tal..I Skyddskarantän ? omgiven av skyddande gaser så att viruset inte når honom ?

Jag var ingen "fan" av Alsing men bra med en kändare person på dödslistan, kanske leder detta till lite eftertanke hos de styrande i samhället. Tyvärr tror jag att det måste till än större fula fiskar som drabbas än Alsing..

Näringslivstoppar som riksbankschefer och diverse proffs VD'ar behöver nog drabbas innan det händer något radikalt. Även en del inbitna feministiska fruntimmer behöver drabbas för att Sverige skall vakna till skulle jag tro..Så känner ni dessa så hälsa på hos dem och hälsa från "folket"..då ni börjar känna er krasliga och febriga..Kanske bidrar ni till en bättre utveckling för landet genom att smitta ner rätt personer.
Citera
Avslutad
Citat:
Nej det är inte sant. Det är just detta som är det stora felet i Tengele strategi. Han har fått för sig arr spridningen inte slutar förrän man har nått biologisk flockimmunitet. Men detta är gammalt tänkande. Det går med kraftfulla restriktioner och modern teknik att utrota smittan och det går snabbare än fri spridning.
Varför har annars Kina och Sydkorea fått slut på spridningen långt innan man skulle nått flockimmunitet med fri spridning.
Vi har redan flera länder i Europa som är på väg mot noll. Exempelvis Österrike.
Enda sättet är livstid karantän, karantän tills det finns möjlighet för massvaccination eller flockimmunitet med flack kurva i kombination med massvaccination av riskgrupper framöver. Den sistnämnda är bäst ur ekonomisk synpunkt.

Det går inte att utrota viruset. Eller är en familj säker för att ingen i familjen har det? Oavsett om Österrike utrotar coronan i landet kommer någon utifrån och sprider det. Det är så det funkar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Stänga, isolera viruset, ta smittade om hand, hejda spridningen. Enkelt.
Alla forskare är eniga om att man inte kan ta bort viruset på det sättet.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Med alkoholrelaterat..våld olyckor och annat fanstyg så toppar alkoholen dödsfallen..jag pratar inte bara sjukdomar.

Har du då räknat med kriminalitet, våld, överdoser, trafikolyckor och andra olyckor förknippat med att röka droger?
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Jag arbetar med smittade patienter. Det är visst en fördel, men tyvärr har många idrottar som presterar på hög nivå svårt att sluta träna vid smärre förkylningssymptom. Det dör årligen ett antal hurtigbullar och även stora internationella sportstjärnor p.g.a att de ställer upp på "det där loppet" eller "den där matchen" trots att de har symptom om än milda på förkylning eller influensa.

Jag pratade av egen erfarenhet. En gång i tiden var jag supertränad och vägde 76 kg till mina 183 cm. Stark som en oxe (860 Nm i bensträck med ett ben på mönstringen), som ut som en europakarta på kroppen.
Dock, blev förkyld hur lätt som helst. Lunginflammation två gånger.

Sedan jag trappat ner och lever vanligt familjeliv på 84 kg så minns jag inte ens senast jag var förkyld.

Lagom är bäst.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-04-15 kl. 21:33.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Adam Alsing dog inte av övervikt. Han hade säker kunnat bli 80 om han inte hade mött detta virus. Ingen förtjänar att dö på det sättet.
Men han är ju inte ensam. Hittils har det officiellt dött 1200 människor och det är bara början. Men politikerna bara struntar i det och låter mördarna på FHM köra sitt race. Troligen vill de väl spara på pensionerna.
Människoliv har inget värde i Sverige längre.

Vad vet du om Adam Alsings hälsotillstånd egentligen? Dog han av detta virus var han uppenbarligen inte särskilt bra rustad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in