2020-04-15, 20:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Boris var också fet och vad jag läst levt som en gris med massa mat och sprit. Adam dog, boris lever. Vad man kan dra för slutsatser vette fan

Kanske denna slutsats?:

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Boris fick bättre hjälp dygnet runt, han tackade ju två personer som räddade hans liv, som övervakade han 24/7. Adam fick nog inte samma hjälp nu.....
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det kan vara skillnaden mellan dem två. Varför en överlevde och varför en dog.

Adam Alsing var dock inte speciellt tjock mot slutet:

https://www.instagram.com/p/B73az3djod7/
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
På Rapport nu nämndes att Adam Alsing dött.

Sen var det ett reportage från IVA i Gävle tror jag det var. Där en arabisktalande man hade anmält sig frivilligt för att städa på IVA. Han hade inte lika mycket skyddsutrustning som sjukvårdspersonalen. Bara ett förkläde med ärmar utan på T-shirten (bar rygg) och munskydd. Jag förstår inte varför inte en städare ska hel dräkt på samma sätt som sjukvårdspersonalen. Han gick ju bredvid Covid 19 patienterna och städade.

Även inom äldreomsorgen och hemtjänsten har man ofta sämre utrustning än sjukvården så jag förstår att de arbetsvägrar.

Om jag skall gissa, så tror jag det handlar om att han inte har direktkontakt med patienterna själva. När det är sagt så jo.., en riskabel arbetsplats. Dock hade man kostat sig på ett riktigt munskydd till honom.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Du refererar alltså till samenytt?!
Vad har de för källa då?
Sputniknews och Dr.Profezor Ipstein sa ju att dödsantalet i Sverige kunde uppgå som mest till 10M för att därefter kraftigt avta.

Källan finns här förresten:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.04.11.20062133v1.full.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Varför skulle länder som med restriktioner har skjutit upp peaken nå peaken snabbare än Sverige?
Gissar att de haft samhällssmittan en längre tid men vet inget
Citera
Medlem
Citat:
Du läser inga nyhetstidningar eller ser på nyheter antar jag?

Jo. Kan du svara på frågan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det konstiga med er förnekare är att det hinner inte gå många minuter innan ni börjar...var han överviktig, var han narkoman, var han suput, hade han diabetes..jag säger bara skäms..tänk om andra börjat diskutera så några timmar efter din död?

Detta för att de själva ska kunna må bättre om Alsing hade någon sjukdom för de är små fegisar. Dessa människor kan inte acceptera att en frisk person dör av covid. Då skiter de i byxan
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är väl klart att det inte kan ta vem som helst, i så fall skulle ju alla som blivit smittade vara döda eller dö. Att säga att det kan ta vem som helst stämmer inte. Adam Alsing var knappast vem som helst och utomstående har ingen koll på hur hans hälsostatus var.

Tråkigt att han dog eftersom det var en kul och begåvad kille som jag gillade. Hade dock tyckt att de varit lika tråkigt om han dött i en hjärtifarkt eller i en trafikolycka.
Klart de kan ta vem som helst.
Tror du att alla som dör tillhör någon speciell grupp så är du riktigt korkad.
Ja dom flesta som dör av corona är äldre eller de med andra sjukdomar, men inte alla.
Så ja, vem som helst kan smittas, bli väldigt sjuk, och till och med dö.
Öppna ögonen. Använt google tex.
Citera
Medlem
Citat:
Jo visst.. tycker bara jag sett folk i betydligt sämre skick som klarat sig helskinnade men så kan det vara ibland.

Nånting säger mig att Adam nog levt ett rätt hårt liv. Sådant sliter tyvärr på kroppen, OCH, det kan ju finnas underliggande sjukdomar man inte känner till.
Citera
2020-04-15, 20:07
Medlem
neuron-drones avatar
Självklart är det tryggast om Adam redan var sjuk för då kan man skylla på det. Händer hela tiden när yngre antingen blir väldigt sjuka i covid eller dör. Alltid.

Alla vill tro att de är helt friska och vältränade. Kan säga så här, trodde inte det var många fysiska fel med mig förutom min grundsjukdom. De DT-scannade hela mig och de hittade massor av förändringar. Som jag aldrig känt av. Som kan utvecklas till cancer. Är runt 50.

Så jag betvivlar att när man är så gammal, för det är gammalt, att man kan vara helt frisk. Vet faktiskt ingen som inte haft någon krämpa i min ålder.

Men det är mycket att skylla på offret. Inte bara på Flashback, överallt. För folk tror att bara för att de gymmar ibland och inte har övervikt så kan de inte dö av detta. Handlar inte bara om ålder och sjukdomar. Människor har helt olika sorters immunförsvar för att en pandemi alltid ska skona några. Man kan ha ett immunförsvar som helt enkelt inte klarar just det viruset. Och sedan handlar det om hur stor smittmängd man får.

Just nu ligger det en 25-åring, tidigare fullt frisk på vår covid-avdelning. Kanske klarar han sig. Men med så svår sjukdom blir det nog men för livet.

OK att äldre dör lättare i detta. Men i dagens perfektionssamhälle räknas väl hälften av befolkning till riskgrupp. Då är det alltid lätt att säga att den personen förtjänade att bli sjuk och tro att det aldrig händer er.

Ni som är unga, har ni inga föräldrar ni är alls oroliga för?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Antar att du är en finnig tonåring efter som du skriver så omoget. Då bör du kanske ha föräldrar värt att lägga en extra tanke på... eller bara läsa på lite och förstå att folk dör i alla åldrar av det här viruset.

Nästan alla som dör är gamla eller har någon stor sårbarhet, men visst finns det undantag. Bland dessa döljs dock en del tidigare dolda svårigheter.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Ett svenskt forskarlag har tagit fram ett antikroppstest som verkar ha väldigt hög tillförlitlighet jämfört med andra test:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/snabbtest-f%C3%B6r-covid-19-visar-framg%C3%A5ng-i-ny-studie-1.26764090

Citat:
– Vi fick bara ett falskt positivt resultat av totalt 248 analyser av negativa kontrollprover, säger Åke Lundkvist, professor vid Uppsala Universitet.

Noterar att Åke Lundkvist som leder forskarlaget var en av de 22 forskarna som riktade skarp kritik mot FHM häromdagen. Men han kan väl inte så mycket....
Citera
Medlem
Undras om FHM visste om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här