2020-04-15, 19:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Är du så jävla känslokall? politisk övertygelse går före människoliv?

Jag var ironisk
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ser jag verkligen rätt, att några här i tråden försöker exploatera en 51-årings nyliga död för att plocka billiga nonsenspoäng? Ni skulle inte kunna vänta tills han svalnat? Wow, äckliga hysteriska skållade råttor vet uppenbarligen inga gränser!
Skäms ta mig fan!

Vila i frid Adam

Är det någon som är hysterisk så är det du. Aldrig sett maken till verklighetsförnekande. Du skriver ju här konstant, det ena inlägget dummare än det andra. Ta något lugnande och försök acceptera situationen som den är.
Citera
Medlem
Boris var också fet och vad jag läst levt som en gris med massa mat och sprit. Adam dog, boris lever. Vad man kan dra för slutsatser vette fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ser jag verkligen rätt, att några här i tråden försöker exploatera en 51-årings nyliga död för att plocka billiga nonsenspoäng? Ni skulle inte kunna vänta tills han svalnat? Wow, äckliga hysteriska skållade råttor vet uppenbarligen inga gränser!
Skäms ta mig fan!

Vila i frid Adam

Haha jojo men du och dina gelikar försöker ju vifta bort hans död med att han vart lite överviktig och rökt. Vilka är det som ska skämmas??
Citera
Medlem
Lol X 1000 på er idioter som skriker bakomliggande sjukdom så snart någon dör.

Om ni räknar bort alla äldre, alla med en bakomliggande sjukdom eller alla med övervikt eller något annat som försvårar om man blir smittad så fattar ni väl att det är väldigt få människor kvar??? Tror ni att det är en minoritet som är i riskzonen så är ni dummare än någonsin.

Detta drabbar nästan alla människor extremt våldsamt, håll er borta från mig för guds skull era jävla idiotmongon.
Citera
2020-04-15, 19:53
Medlem
Tegnell vilket jävla prakt-as att gambla med den svenska befolkningen på det här sättet. Väntar fortfarande på att han ska ha rätt i någon förutsägelsen. Än så länge så har han varit ute och cyklat i precis allt.

Varför är det ingen som säger något? Hela världen sitter som frågetecken medans svenskarna stöttar aset.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
"Han är bara hemma och är lite snuvig, så det är inte allvarligt på något sätt"

Sade de i podcast en när han var borta.

Kanske så det börjar. Den här sjukdomen verkar vara djävulens verk.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Varför får Sverige internationell kritik medan lockdown-länderna Holland och Belgien kommer undan, länder som har högre dödstal om man mäter per invånare?

Därför att Sverige är besserwisser arroganta och ingen gillar översittare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är snarare du som är åsna som räknar befolkningstäthet som total befolkning/total area. Visst vore det trevligt om vi var jämnt utspridda över landet, men det är vi inte. Förväntar mig inte att en åsna med tvåsiffrigt IQ förstår ens vad jag pratar om så bespara mig ditt patetiska svar.
Du menar alltså att det går att jämföra Belgien, med en yta lika stor som småland och befolkning som Sverige, med Sverige som har en av europas största yta och samma befolkning som Belgien?

Du vill inte ha något svar från mig eftersom du räds en meningsmotståndare. Åk till Nordkorea, där trivs du nog fint.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Hur menar du?

Nä glöm det, jag tänkte att det var vecka 15 nu, men det är ju v 16
Citera
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
1) Tragiskt och tråkigt att Adam dött.

2) Tegnell har aldrig sagt att bara gamla dör

3) Tegnell har sagt att det är avsevärt större risk att äldre 70+ med bakomliggande sjukdomar dör.

4) Ingen har rekommenderat att människor ska gå ut i folksamlingar och dricka öl. Tvärtom. FHM har avrått detta. Och det är upp till var och en att stanna hemma.

5) Angående karantän så är det upp till var och en att stanna inne och inte gå ut överhuvudtaget om man vill det. Det behöver väl inte vara någon som tvingar en till det.

Det är väl Tegnells talang. När han har pratat klart vet ingen jävel vad han egentligen har sagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Känns det lite jobbigt nu för er som får lönen i Yuan

Här ett par bra länkar om just djurmarknaden i Wuhan. Många udda djurarter, kända virusbärare såsom mård, råtta och såklart vargungar som ätes med stor förtjusning i Kina och alltså inte minst Hubei-provinsen. Igelkottar, musungar, alla insekter,
your name it!

I just Wuhans marknad är det oklart om fladdermöss sålts, enligt artikeln. Men fladdermöss ingår i kinesiska matkulturen, som synes i dessa och andra seriösa källor.

Bevisbördan ligger på dig, man äter ALLT, och så får du allt bevisa om du påstår att det finnas undantag.

Observera, jag är inte är ute efter att svartmåla Kina, det är ett land med fantastisk kultur i många hänseenden. Vi må äcklas av deras matvanor, men andra skulle kunna säga detsamma om vår surströmming! (som jag personligen inte äter).

Problemen som jag det det är dels att man ödelägger vår värld genom att dammsuga kontinenter på akut hotade djurarter i syfte att äta vilda djur eller pga en medeltida syn på medicin.

Och att man håller djur som föda, som är mycket väl kända virusbärare, en fara för hela mänskligheten!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Huanan_Seafood_Wholesale_Market

https://web.archive.org/web/20200123032130/https://www.channelnewsasia.com/news/asia/wuhan-pneumonia-virus-wholesale-market-animal-trading-12302476

Fladdermöss ingår tydligen i den sydkinesiska matkulturen. Precis som de ingår i den vietnamesiska matkulturen (ver ej vilken del av landet). Har ingår även i den papua nya guineasiska matkulturen - men förbjöds 2014.

Det finns videoklipp på youtube där folk äter fladdermöss i Kina. Obegripligt och hur äckligt som fan, men tydligen deras vardag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in