2020-04-15, 19:45
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Du gnuggar dig noga i ansiktet och ögonen med utsidan på masken, att slicka och bita på utsidan ger ännu bättre effekt. Djupandas.

Kul.

Men min fråga var ärlig.

Jag förstår att munskyddet drar till sig viruset.
Så alltså ska man inte röra vid det eller i ansiktet. Men jag undrade om det var något särskilt sätt man skulle ta av det på. Det brukar finnas Youtube videos på det mesta. Men jag hittade ingen på detta.
Citera
2020-04-15, 19:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Varför får Sverige internationell kritik medan lockdown-länderna Holland och Belgien kommer undan, länder som har högre dödstal om man mäter per invånare?

För att alla som har mer än två hjärnceller förstår att lockdown inte handlar om att rädda människoliv utanett verktyg för överstatliga organ som EU och WHO att utöva sin makt över suveräna nationalstater. De har lyckats mot fejknationalisterna i Polen och Ungern. De har sett oväntat motstånd från oss, som de trodde de hade i bakfickorna. Men ICKE. Stolt över att mitt land står emot överstatligheten och deras mörka agenda. Får se hur länge vi står pall.
Citera
2020-04-15, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag har faktiskt inte hört en enda som påstått att 50-åringar eller yngre inte kan dö av covid. Jag har däremot hört många som säger att det är mycket, mycket större risk för åldringar och yngre med sårbarheter att dö, riskgrupper brukar de kallas. Uppge gärna dina källor på att detta välkända faktum inte gäller istället för att sprida panik, din förbannade hysteriska skållade råttjävel!!

Mycket bra inlägg! Som om vi sansade personer som hänvisar till vetenskap o fakta någonsin påstått nåt annat.

Även barn kan dö, givetvis, men de befinner sig väldigt långt ut på normalfördelningskurvan, därmed inte speciellt relevant att titta på ur epidemiologisk synvinkel.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Känns det lite jobbigt nu för er som får lönen i Yuan

Här ett par bra länkar om just djurmarknaden i Wuhan. Många udda djurarter, kända virusbärare såsom mård, råtta och såklart vargungar som ätes med stor förtjusning i Kina och alltså inte minst Hubei-provinsen. Igelkottar, musungar, alla insekter,
your name it!

I just Wuhans marknad är det oklart om fladdermöss sålts, enligt artikeln. Men fladdermöss ingår i kinesiska matkulturen, som synes i dessa och andra seriösa källor.

Bevisbördan ligger på dig, man äter ALLT, och så får du allt bevisa om du påstår att det finnas undantag.

Observera, jag är inte är ute efter att svartmåla Kina, det är ett land med fantastisk kultur i många hänseenden. Vi må äcklas av deras matvanor, men andra skulle kunna säga detsamma om vår surströmming! (som jag personligen inte äter).

Problemen som jag det det är dels att man ödelägger vår värld genom att dammsuga kontinenter på akut hotade djurarter i syfte att äta vilda djur eller pga en medeltida syn på medicin.

Och att man håller djur som föda, som är mycket väl kända virusbärare, en fara för hela mänskligheten!

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Huanan_Seafood_Wholesale_Market

https://web.archive.org/web/20200123032130/https://www.channelnewsasia.com/news/asia/wuhan-pneumonia-virus-wholesale-market-animal-trading-12302476
När du producerar pålitliga källor så kan vi fortsätta denna diskussion.
Citera
Bannlyst
Ser jag verkligen rätt, att några här i tråden försöker exploatera en 51-årings nyliga död för att plocka billiga nonsenspoäng? Ni skulle inte kunna vänta tills han svalnat? Wow, äckliga hysteriska skållade råttor vet uppenbarligen inga gränser!
Skäms ta mig fan!

Vila i frid Adam
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
20kg gick han ner för 2 år sedan. Om man tittar på instagram så är han inte tjock.

Om nu AA inte var tjock längre, kan han haft nån annan underliggande sjukdom tro eller var han fullt frisk? Bland friska människor har det väl mestadels varit vårdpersonal som strukit med. Jävligt tragisk iallafall, kanske folk fattar att det inte är läge att sitta och kröka på nån uteservering nu då.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad i hela helvete?!
Bara 51 år gammal ju..
Alla över 50 har förmodligen någon underliggande sjukdom/svaghet om bara en läkare får titta länge nog på en. Även om man känner sig fullt frisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Till exempel här:

"Om Sveriges ifrågasatta strategi går snett är det ytterst hans myndighetschef som står ansvarig. Men statsepidemiologen gissar att även Löfven kommer ifrågasättas.

– Man kommer säkert peka på bägge efteråt, säger Tegnell i ”Skavlan”.

https://www.expressen.se/nyheter/anders-tegnell-han-ar-ansvarig-om-allt-gar-fel/

Tack ! Ska läsa senare.
Citera
2020-04-15, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Varför får Sverige internationell kritik medan lockdown-länderna Holland och Belgien kommer undan, länder som har högre dödstal om man mäter per invånare?

Varför skulle Belgien och Holland kritiserats?
Vad har de gjort för fel? Har de använt gaskammare och mördat tusentals personer?
Är det verkligen så extremt svårt att förstå att de enda i världen som blir (med förtjänst) kritiserade är Sverige
PGA MAN INTE GÖR ETT SKIT?
Vad ska Belgien och Holland göra mer än det? Anlita Jesus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Varför dör inte Pundare då?

Ja det är märkligt, en massa pundare borde ligga risigt till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Varför dör inte Pundare då?

Det dör massor av dem. Vad tror du medellivslängden på en pundare är?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Å vad vet du om det? Han kan likväl haft högt blodtryck tillsammans med övervikt = riskgrupp. Jag vet ej hans allmäntillstånd men han kan även haft annat som inte du och jag vet nåt om.

Tragiskt oavsett när folkkära människor går ur tiden.

Tankar till hans söner och fru. Beklagligt.
Det är bara följa rapporter från verkligheten istället för att lyssna på Tegnell & co så är det inget nytt.
Youtube är full av berättelser om unga och friska som dött världen över, men här i Sverige måste man ha andra sjukdomar eller vara gammal.

Folk kommer alltid leta ursäkter istället för att ta till sig av verkligheten. Allt för att få leva på som det passar egot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in