2020-04-15, 19:47
Medlem
morozzs avatar
1 miljon är eller har varit smittade av corona i Sverige?
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Tegnell bör åtalas för flera tusentals mord när detta är över. Och dom som tillsatte honom är medhjälpare. Inklusive regeringen som inte gjorde något för att förhindra denna seriemördare.

Men han har ju sagt att folk bör stanna hemma. Att folk inte lyder detta råd kan han knappast klandras för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Alla över 50 har förmodligen någon underliggande sjukdom/svaghet om bara en läkare får titta länge nog på en. Även om man känner sig fullt frisk.

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad i hela helvete?!
Bara 51 år gammal ju..

Var fram tills för ett par år sedan EXTREMT överviktig. Gått ned över 30 kilo senaste åren, och hade problem med hjärtat.

Så... ja.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Tänkte precis skriva samma sak. Det behövs närstående eller fler kändisar i siffrorna för att folk ska vakna och fatta.

Tyvärr tog det bara minuter för fetma, droger och diabetes dök upp som orsaker. Inlägg som snart blir till en sanning i tråden. Imorgon kommer Adam ha varit multisjuk och skulle ändå avlidit av nästa influensa.

Förhoppningsvis fattar några till allvaret!

Nej nu ska det spekuleras i om han hade bakomliggande sjukdomar, knarkade, hade diabetes, rökte som ung osv osv. Tragiskt men sant. Vänta får du se i tråden
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drtengel
Dör inte i sverige ca 90 tusen årligen? Im 90 tusen dör i corono så är det bara en dublering mot vanluga fall. Tror att Sverige kommer aldrig att gå över 5000. Att stänga ner samhälle dödar i längden minst 500 000
Vilken tur då att Sverige inte är nedstängt!
Citera
2020-04-15, 19:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Men din åsna. Belgien och Holland har fler människor per kvadratkilometer.

Sverige som är glestbefolkat men ändå har sådana höga siffror per capita är fan ett under.

Det är snarare du som är åsna som räknar befolkningstäthet som total befolkning/total area. Visst vore det trevligt om vi var jämnt utspridda över landet, men det är vi inte. Förväntar mig inte att en åsna med tvåsiffrigt IQ förstår ens vad jag pratar om så bespara mig ditt patetiska svar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det dör massor av dem. Vad tror du medellivslängden på en pundare är?

Alldeles för lång. Jag menar av Corona
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Alsing har vägt 150 kilo i 30 år. Det är det samma som ”underliggande sjukdom”/riskgrupp. Hans kropp var paj, oavsett om han varit normalviktig inget halvår eller ett år.

Puckon. Jeez.
Joo, men om inte den vidriga kinesohyran misshandlat och käkat fladdermöss och sen spritt sitt äckliga virus över hela världen hade han säkert levt i 25 år till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Men din åsna. Belgien och Holland har fler människor per kvadratkilometer.

Sverige som är glestbefolkat men ändå har sådana höga siffror per capita är fan ett under.
Har 30 kompisar i Schweis som alla blivit arbetslösa på grund av lock down och Corona. Man vill inte ha samma scenario i Sverige.
Tyvärr ser man allt oftare just gamlingar som trängs i butiker och centrum och struntar i rekomendationer.
Citera
Medlem
obscenitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Så det är helt overkligt att få bort så många gamla som möjligt och spara miljarder? Männiksor har fan gjort värre saker än så
Nej jag är övertygad om att det har beräknats utifrån kostnadsanalys kring covid. Dvs att deras analys var rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Jag menade bara att simuleringen gjordes med konservativa uppskattningar.
Dvs. troligaste scenariot.
Kan ju vara bättre/eller sämre men 80000 döda som en mittiemellan/försiktig uppskattning är jävligt många döda.

Ställer mig tveksam till hur konservativa uppskattningarna är.
Men kanske kan det trigga FHM till att offentliggöra sina dödsmodeller?
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Men din fjant. Vem skulle åtalas för tusentals dödsfall i vanlig influensa som ingen gjorde något åt för att stoppa?

Alla visste om riskerna med corona om man inte införde hårda restriktioner. Du kan ej jämföra detta som sker med corona jämfört med influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in