2020-04-15, 15:40
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Dessutom har en högre andel svenskar som testat positivt för coronavirus dött från COVID-19. Nästan 9% av de i Sverige som testat positivt har dött av sjukdomen jämfört med 1,8% i Norge och 1,7% i Finland.
Testar man fler personer i Norge och Finland?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
170 nya dödsfall och man ser det som en nedgång.
Ca1200 dödsfall och det går nedåt.

Hjälp! De tycker att vi är dumma i huvudet och skall tänka, men gud vad bra siffran har ökat men det går neråt.

Fast vi visste ju att det skulle bli en eftersläpning både igår och idag. Senaste 5 dagarna har det dött runt 330 personer. Oerhört hemskt såklart. Men snittet ligger på lite drygt 60 döda om dagen.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Du måste ju vara dum i huvudet som inte förstår vad FHM menar med det.
Om du tycker att FHM har en bra ståndpunkt och agerar förnuftigt så förstår jag den idioti ditt inlägg fullkomligt dryper av, men jag förmodar att det inte är lätt att vara utvecklingsstörd och försöka tänka själv. I synnerhet när det kommer till vad som är rimligt i förhållande till vad som behövs göras när det handlar om ett problem av den dignitet som Corona är.

Du kan alltid trösta dig med att göra handhjärtan och lita på att staten tar hand om dig om det skulle knipa, jag räknar inte med att en person som du kommer att förstå något annat än den verklighet som MSM målar upp åt dig.
Men kanske kommer det en dag när du faktiskt vågar ifrågasätta något som enligt MSM är en norm och föreskrift för hur du ska leva osv, först då kanske det vaknar en känsla hos dig som säger att något är fel hur mycket än någon säger i din lilla vänsterbubbla.

Fram tills den dagen tycker jag att du ska hålla käften och sluta förpesta andras tillvaro med din försjukligade verklighetsuppfattning och genast logga ut från ditt konto för att aldrig mer logga in igen! Din meningslösa existens tillför inte mig ett endaste dugg utan den enbart förpestar din omgivnings tillvaro till den grad att jag inte skulle bli förvånad om någon slog ihjäl dig pga din blotta uppsyn.
Fattar du min inställning till ditt fullkomligt värdelösa inlägg?!
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Dessutom har en högre andel svenskar som testat positivt för coronavirus dött från COVID-19. Nästan 9% av de i Sverige som testat positivt har dött av sjukdomen jämfört med 1,8% i Norge och 1,7% i Finland.
Fast det vet du lika väl som andra att det beror på VILKA som testas. Men det passar väl inte alarmistpropagandan.
Citera
Medlem
Man kan såklart gå på flera olika siffror. I Östergötland har vi de senaste två veckorna fått en ökning av antalet sjukhusvårdade med 30% (ej kumulativt). I början av april vårdades 100 personer, och nu är det 131 som vårdas. Dödstalen räknat per dag har inte heller skjutit i höjden. Man har på pluskontot anställt 140 erfarna medarbetare till vården. Vi har en situation vi kan leva med, än så länge.

Frågan är hur det ser ut kumulativt. Man brukar tala om långa tider på sjukhus - har man lärt sig skilja bättre på vilka fall som fortfarande kan urarta, och vilka som kommer tillfriskna? Tidigare kanske man höll kvar den sistnämnda gruppen lite längre än nu.

Om inte annat har vi en ganska flack kurva trots utbredd smittspridning. Jag upplever att vi östgötar är duktiga på social distansering (som en lokalkulturell grej), kanske har det något med saken att göra.
Senast redigerad av Olbars 2020-04-15 kl. 15:43.
Citera
2020-04-15, 15:41
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Testar man fler personer i Norge och Finland?

Nästan alla länder i Europa testar fler än Sverige.
Citera
2020-04-15, 15:41
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
Lägger mina slantar på att viruset är bra mycket mer smittsamt än vad vi tror d.v.s. extremt många fler människor är smittade/har återhämtat sig från Covid-19.
I gengäld så är virusets farlighet/dödligt kraftigt överskattad.

Skulle inte förvåna mig alls om dödligheten ligger under 1 promille men antalet smittade eller folk som har varit smittade ligger över 1-2 miljoner.

Skulle kunna förklara detta.

Tror inte de som nu dör på sjukhusen eller äldreboenden håller med dig om att COVID-19:s dödlighet är kraftigt överskattad.
Citera
2020-04-15, 15:42
Bannlyst
Senaste 6 dagarna 408, 6 dagarna innan dess 454. Ej uppgång eller ens utplattning, utan tom nedgång med drygt 11%.

Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Kolla in här tjomme.

+136 döda idag vilket är en redig ökning mot igår vid samma tidpunkt då det var +120 (blev +133 mot kvällen).

Förra veckan den 8 april hade vi 696 döda (total summa från 3 veckor) och idag har vi 1220 döda (15 april). Så på en vecka har det ökat med 524 döda vilket är en ökning med 75% ökning på en enda vecka.

https://c19.se/
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Fast det vet du lika väl som andra att det beror på VILKA som testas. Men det passar väl inte alarmistpropagandan.

Sverige är ett av det länder som testar MINST i europa! Om du känner dig halsjuk nu och vill testa dig, är det möjligt?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Nästan alla länder i Europa testar fler än Sverige.
Och hur blir då förhållandet provtagna/avlidna?
Citera
2020-04-15, 15:43
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-skalman
Mycket möjligt sedan ska man ju ha i åtanke att dehär är en av de större kriserna för Sverige i modern tid, och att man blivit tagen på sängen därav dåligt med skyddsutrustning. De räcker ju bara att kolla på vad folk bunkrade i början av pandemin toapapper och bröd vi är helt enkelt inte vana med att våra frihet och trygga vardag hotas.
//Skalman
Jo, det är ju inte precis var och varannan dag man drabbas av en pandemi.
Men att regeringen mer eller mindre håller sig undan och att AT-FHM uttrycker sig luddigt kan inte bortförklaras med det. Det är en laissez-faire-mentalitet över det.
Citera
2020-04-15, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Vad fan snackar du. Läser du inte ens graferna från FHM och Tegnell som du skyddar så kärt? Eftersläppningarna går bak så mycket som 2 veckor enligt de.
Men om eftersläpningarna varit lika stora hela tiden har det ingen betydelse för trenden, ärthjärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in