2020-04-15, 14:28
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tingsrättens frisläppande kan ge en fingervisning av hur det kommer gå i Hovrätten.

Öh va? I hovrätten sker en ny förhandling med bara jurister i domstolen. De kan mycket väl se på detta på annat sätt än tingsrätten.
Citera
2020-04-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Personen får skjuts av kriminalvård/polis till det ställe han önskar åka till. Antingen hem eller ja vart han nu vill åka

Nja, stämmer knappast. Krim-vård/polis har ingen skyldighet att agera taxi.
Citera
2020-04-15, 14:33
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det får man ju hoppas att man slipper betala det via skatten.
Citera
2020-04-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och ändå gör dom det, senast erfaret vid en rättegång för inte så länge sedan som jag bevistade
Citera
2020-04-15, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har dock dugt gott i andra rättegångar. Hyste visst hopp om att indicieberget skulle räcka men men...

Det gjorde jag med.
Jag anser att indiciekedjan håller och att den är stark, fast det skiter ju Björn Lindén i såklart.

Jag tror att rätten är feg. Jag tror inte dom "vågar" döma Stefan på dessa indicier, utan hoppas på att Hovrätten löser det problemet istället.

Jag tror att ÅSA, Tette, Björn, alla nämndemän och till o med Backman VET att Stefan är mördaren.
Åsa o Tette har gjort vad dom kan med det som finns i bevis o indicier.
Backman har inte gjort ett skit, utan man kunde ha satt en sten på hans stol.
Björn o Nämndemännen fegar.... Dom vågar inte döma i ett 50/50 mål.
Citera
2020-04-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Nej, det tror tyvärr inte jag heller. Vilka "nya bevis" skall dom lyckas gräva fram nu? Beklagligt nog har jag haft denna utgång på känn hela tiden även om hoppet tändes en aning i samband med den maffiga FUP:en.

Är SD redan på fri fot eller släpps han efter att domen meddelats 6 maj?

Finns inte på kartan att Stefan kommer flytta som många verkar tro. Jag tror absolut han har närmsta kretsen av vänner kvar (JG i toppen) följt av HD och hennes familj så han kommer fortsätta glänsa med sina selfies och gladeligen och bekymmersfritt go on with his life. Med ännu mera skinn på näsan bara. Om jag varit i Stefans skor skulle jag inte kunnat se mina grannar i ögonen efter detta och jag skulle gräma mig varje dag över att behöva stöta ihop med Lenas barn på gatan. Men Stefan kommer fortsätta vinka glatt till grannarna och göra high five med bekanta. Precis som innan. Att hans liv hängts ut här på FB ser han inte som ett nederlag. Tvärtom skulle jag tro. Han har mycket läsning att gotta sig åt ett tag framöver och hans ego kommer växa. Han begick ju trots allt, det perfekta brottet.

Skulle inte bli förvånad om Hanna flyttar tillbax till huset oxå. Trots allt Stefan berättat om deras relation under förhören, kan ju varit ljug även det att deras förhållande var över.

Deras skilsmässa kan ha varit en taktisk fint. För varför fortsätter man sitt umgänge, tajtare än nånsin tidigare, om man har kommit till den slutsatsen att man vill skiljas? Och gör det? "Vi är bara vänner, goda vänner". Vem vill vara god vän med en som har blåst en under 6 års tid?
Citera
2020-04-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är helt chockeranade!
Jag tyckte att bevisningen var tunn, men till en indiciekedja kändes det väldigt mycket starkare.

Det känns ju som friande i TR och då anser nog åklagaren att det inte är meningsfullt att riva det hela vidare om inte det kommer fram mer bevis?

Nu kommer det att finnas många som känner starkt obehag för att inte säga rädsla.

Fruktansvärt för familjen!!!!
Sämsta tänkbara utgångsläge.

Nu ska jag inte säga något egentligen, men gör det ändå.
Jag tyckte att domaren verkade lätt irriterad å åklagarna, suckade och lät irriterad när de ville visa på diskrepanser mellan vad som sagts i förhör och vad som sades i rättegången.

Denne man är livsfarlig och nu får han säkert en känsla av storhetsvansinne. Han har lyckats komma undan med allt, t o m mord!!!!
Även om han skulle gå fri även i Hovrätten, så kan åklagaren ansöka om resning om det kommer upp nya bevis. Loppet är aldrig kört och mord preskriberas aldrig.
Citera
2020-04-15, 14:41
Medlem
Draifoss avatar
Man förstår ju att tingsrättens agerande i det här ärendet måste framstå som svårbegripligt för åklagaren Åsa Hiding. Först häktar man alltså SD på sannolika skäl i augusti 2019, utan att riktigt kunna förklara på vilka grunder. När TV4 frågade åklagaren om det här svarade hon "den frågan får nästan ställas till tingsrätten" (2:40 in i klippet):
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12526568

Nu efter rättegången vänder man alltså helt om och försätter lika plötsligt SD på fri fot, och även den här gången lämnar man åklagaren helt oförstående:
Åklagaren om det stora bakslaget i Hjärstamålet: "Förvånad är det rätta ordet":
– Jag vet inte hur de motiverar sitt beslut och det är heller inget jag vill spekulera i eller kommentera innan jag har sett domen, säger hon.
https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-det-stora-bakslaget-i-hjarstamalet-forvanad-ar-det-ratta-ordet
Citera
2020-04-15, 14:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu kanske du ska hejda dig. Domen har inte kommit än. Han kommer definitivt inte bli friad såsom oskyldig. Han kommer med all sannolikhet bli friad "i brist på bevis". Och DET är något helt annat.

En mördare som går fri är fortfarande en mördare.

Vi ska vara mycket glada att utomrättsliga lynchpöbel som dig håller sig långt bort från våra rättsskipande instanser.

Det är en seger för rättsäkerheten att dom inte tog notis om 14 000 skitsnack och skvaller som i allt och mycket liknar erat skitsnack om pipiga röster i denna tråd.

Edit: F.ö.vr kan jag tänkta mig att han möjligtvis blir dömd för olaga hot med avräkning av av häktingstiden vilket innebär att straffet är avsuttet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-15 kl. 14:54.
Citera
2020-04-15, 14:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok, din kommentar efter att han släpptes nu?
Hoppas åklagaren överklagar domen och att han blir dömd där istället.
Det är ovanligt att det finns så mycket indicier som i det här målet.
Citera
2020-04-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det är polisiärt uppklarat och GM är SD som jag ser det.

Tror de flesta ser det så. Det är alldeles för många "tillfälligheter" här. Antingen går det upp i HD eller så får det utredas vidare.
Citera
2020-04-15, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Deras skilsmässa kan ha varit en taktisk fint. För varför fortsätter man sitt umgänge, tajtare än nånsin tidigare, om man har kommit till den slutsatsen att man vill skiljas? Och gör det? "Vi är bara vänner, goda vänner". Vem vill vara god vän med en som har blåst en under 6 års tid?

Jao den tanken har slagit även mig och många andra här inne. Partners in crime osv. Men det hela känns långsökt och väldigt riiiiskabelt. Om de båda ville komma bort från Lena och fortsätta tillsammans, hade det inte varit enklare att de flyttat tillsammans isåfall? Och iscensätta en skilsmässa med allt vad det innebär för inblandade barn osv enbart för att bringa Lena ur livet på sikt känns inte rimligt. Och Stefan fortsatte ändå vara intim med Lena under drygt ett års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in