2020-04-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Även när det gäller ekonomi?

Vi bor inte i flyktingläger. Skaffa perspektiv tack.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jag pratade om att man undviker att utreda sjukdom hos äldre ofta, som sedan då dör av oklar orsak, ibland på äldreboende. Vad är det du invänder mot?

Och jo visst är det så, många som inte haft närstående som dött tror att sjukvården på ren envishet ska kunna rädda precis vem som helst som är hur sjuk som helst men att de väljer att inte göra det, typ. Inte riktigt så det går till i verkligheten.

Jag har inget att invända mot det.

Min erfarenhet av äldrevård är tvärtom att sjukvården i många fall pumpar i gamlingar mediciner så att de blir onaturligt äldre med resultatet att de blir som levande döda till slut. Och i det här landet får man inte ens säga själv att man inte vill leva längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Sveriges strategi.
Göra ingenting. En hel myndighet som FHM med en massa anställda, när en världsomspännande epidemi drabbar oss, när det är meningen att det är de som ska ta hand om situationen, då är deras order - gör ingenting. Bara vänta.
Undrar vad vi då ska ha det där FHM till öht. Vänta och göra ingenting hade vi klarat även utan dem.
Vi har infört vissa begränsningar. Men det är bra att vi har någon som säger att vi inte behöver göra mycket kostsamma åtgärder som ändå inte får någon effekt på lång sikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo det går att jämföra nu, din dumma fan.

Och du hyllar de som tillhör de 15% som dödar flest. DÖDAR FLEST av sina EGNA BEFOLKNINGAR!

Du riktigt hånflinar åt alla de som ensamma kvävs till döds i dessa länder. Och HYLLAR deras regeringar!
Sluta gärna med det. Det är frånstötande och äckligt.
Och ingen har bett dig svara på mina inlägg.

Du är sjuk, riktigt sjuk.

Det dör fler i Sverige per dag än vad det gjort i Finland hitills.
Du verkar tycka de sköter det riktigt kasst då de dödar så många i sin befolkning.
Men du tycker Sverige går finfint?

Det är också skillnad att göra allt för att få ner smittan som Sydkorea och förhoppningsvis Finland också när de öppnar upp- än som i Sverige bara titta på och låta det vara.

Och inbilla dig inte nu att vi gör något i Sverige.
Det kan stämma som Tegnell säger att smittan åtminstone sprids lite långsammare- men det är ju UPPENBART inte tillräckligt?!
Citera
2020-04-15, 13:08
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl underbart att leva i ett fritt land? Lever hellre fri och i dumhet än i någon jävla kommunist/fascist-diktatur folk skriker efter i denna tråd.
Så du menar att alla de andra länder som inte beter sig liga mesig som Sverige är kommunistiskt/farscistiskt?
Kan ju bara va sossar och miljöpartister som är nöjda med hur vårt land leds.
(ifs knappt sossar heller, men de är väl dom som kommer tillbaka nu som media påstår ökar förtroendet hos regeringen).
Citera
2020-04-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Hela den här intervjun med en läkare från Wales är sevärd. Pratar om unga friska på intensiven bland annat.

6:25 börjar han prata om vad man dör av och hur man dör. Han berättar att ”leading cause of death” är myocarditis. Hjärtmuskelinflammation.

Enligt läkaren så kommer detta sent i sjukdomsförloppet. När man börjar tillfriskna så kan hjärtat ändå inte klara av virusets påfrestning och sluta fungera. Så extremt ovanligt verkar det inte vara.

https://youtu.be/ejlbCmRJMW4

När jag insjuknade fick jag veta att de som fick hjärtmuskelinflammation av virala infektioner oftast hade en genetisk sårbarhet där hjärtat var mer mottagligt för infektioner.
Citera
2020-04-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Om många unga smittas fortare kan vi snabbare uppnå immunitet, medan andra länder får en mer jämnare proportion på smittspridningen i befolkningen.

Det är logiskt tänkt ja.
Men det verkar gå åt helvete nu ändå....
Citera
2020-04-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
När jag insjuknade fick jag veta att de som fick hjärtmuskelinflammation av virala infektioner oftast hade en genetisk sårbarhet där hjärtat var mer mottagligt för infektioner.

Så kan det vara! Men det har man ju ingen aning om innan tyvärr.
Citera
2020-04-15, 13:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Vi har infört vissa begränsningar. Men det är bra att vi har någon som säger att vi inte behöver göra mycket kostsamma åtgärder som ändå inte får någon effekt på lång sikt.

I Sverige kommer de med rekommendationer. Inga tvingande restriktioner.
Citera
2020-04-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Det finns väl visst data som påvisar tillväxt? Folkhälsomyndigheten presenterar den dagligen veckodagar.

Nej det finns ingen som kan förutspå framtiden, men när det sitter människoliv som insats så är det få som vågar riskera ett optimistiskt utfall utan att agera, så som det du förespråkar just nu.
För det första så stöder faktan bara att det pyr just nu, dina egna ord. Hur det skulle leda till en explosion framgår inte. När det gäller ”att agera” så räknar du tydligen bara in tvingande åtgärder. Inte rekommendationer, social distansering och alla andra inskränkningar som folk frivilligt lägger på sig. Du menar att de inte gör det, och jag menar då att tvingande sådana inte tvärsäkert kan hävdas ha bättre effekt. Du vill ta det säkra (?!) före det osäkra. Jag ifrågasätter det credot, att det kan vara en fåfäng illusion. Framtiden får utvisa. Men i dagsläget talar inga kalla fakta eller data för att en explosion väntar.
Citera
2020-04-15, 13:12
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Konstigt att Stockholms län inte har rapporterat in en enda friskförklarad person.
https://platz.se/coronavirus/
Citera
2020-04-15, 13:13
Medlem
Citat:
Vi kommer inte att få flest döda per capita i slutändan. Vi kommer snarare att ligga bland de lägsta. Det är tydligt om man faktiskt förstår Sveriges strategi.

Vad bygger du det antagandet på? Riktiga källor alltså, inte din killgissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in