2020-04-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jspp, nu inser Finland att Sverige hade rätt. De öppnar upp sina karantäner

Ja så tolkar ett pucko situationen. För ett pucko tror att har man en gång gått in i karantän så måste man ha karantän för evigt.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Videon är redan censurerad av SVT.
Sluta snacka skit och sprida fake news ditt lilla vänstertroll!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Den ligger kvar på Youtube och funkar fortfarande, den är drygt 7 min lång.

Antingen bor du utomlands eller du kör du VPN. Den är skyddad i Sverige så om din ip kommer från Sverige kommer du inte se den. Punkt.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jspp, nu inser Finland att Sverige hade rätt. De öppnar upp sina karantäner

Är du dum på riktigt eller trollar du..? Finland (och en del andra länder) KAN börja öppna upp nu, för att de har hållit tillbaka viruset, så att det har spritts långsammare, och vården har hunnit med. Nu finns det ingen risk för okontrollerad smittspridning längre. Här, däremot, har vi hela tiden haft okontrollerad smittspridning. Det är ingen som kontrollerar smittan alls.
Citera
2020-04-15, 10:56
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Den var ju bortplockad från Youtube nyss?
GIGGSY snackar skit och sprider fake news, den funkar hur bra som helst.
Citera
2020-04-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja så tolkar ett pucko situationen. För ett pucko tror att har man en gång gått in i karantän så måste man ha karantän för evigt.

Om vi säger så häe: Det är nog inte av en slump som karantänen avslutas dagen efter påsk.
Citera
2020-04-15, 10:57
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
GIGGSY snackar skit och sprider fake news, den funkar hur bra som helst.
Inte för mig.
Vilken länk kikar du på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Jo jag såg det. Och där lär det inte bortprioriteras särskilt mycket alls om personen inte redan är döende och inte kan räddas, kanske.

Nja, håller inte med, är ju väldigt många som helt enkelt dör ute på äldreboenden, som vi redan hört vid det här laget. Min gissning är att många som dör där hade kunnat räddas istället. Det var lite det vi pratade om ang. Walter 99 år som ett exempel, som räddades med hjälp av syrgas på sjukhus.

Men det får väl granskningen senare visa och försöka räkna på, om folk hade kunnat räddas ifrån för tidig död ute på äldreboendena. Jag tror det kommer bildas anhörigföreningar som kommer kräva granskningar. Dock är det ju redan för sent för många av de äldre då, tragiskt nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Om vi säger så häe: Det är nog inte av en slump som karantänen avslutas dagen efter påsk.

Nej så klart det inte är precis som det sannolikt inte kommer vara en slump att vi kommer se en stor mängd ökande fall om någon vecka.
Citera
2020-04-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag har inte hyllat eller trott på allt FHM säger.
Det är dock de enda som placerar in dödsfall på rätt dag, tyvärr har de för mkt eftersläpning (fattar inte varför det ska vara så svårt att rapportera snabbare)
Ska man dra några vettiga slutsatser är det dock bäst att titta på deras graf då bevisligen de andra inte stämmer alls.

Det är fascinerande hur många räknar här inne, när FHM släpper siffror med eftersläpning (de över 100 tex) så räknar ni med dessa siffror, de dagarna som de uppenbarligen har för få, 21st den 13e tex då lägger ni på för eftersläpningen för att komma upp över 100, det betyder att ni räknar klumpen med eftersläpade fall 2ggr, både på rätt dag samt dagen de senare rapporteras.

Det spelar ingen roll hur man räknar, om man väljer som Tegnell att dra ett snitt på t ex dom senaste 5 dagarna eller om man för in dom statistiken allt eftersom antalet rapporteras, summan blir densamma i slutändan.
Och där ser man att vi drar ifrån grannländerna mer och mer...
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Man tittar på totalt antal döda och jämför med grannländerna som har en annan strategi men annars är jämförbara.

Det är fascinerande att det finns folk som hyllar och tror på vad FHM säger trots att dom har haft fel på punkt efter punkt enda från start...
Hur är man funtad då, är man i en förnekelse fas och intalar sig själv att nu kommer dom nog ha rätt i alla fall eller, jag förstår inte....

Inte så svårt att förstå.

Ett gäng arbetslösa losers som hänger här och hetsar folk för sitt egna höga nöjes skull.
Socialt utstötta helt enkelt som i skydd av anonymitet kaxar sig.

Bara att ignorera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Ja det är inte den mest avancerade produkten att producera får jag anta. Det är inte pungsäcken från någon otroligt sällsynt bergsantilop som utgör den aktiva ingrediensen direkt.
Ja , det är märkligt,det är ju en sak att handspriten köps slut direkt ,men det verkar ju som återförsäljarna inte ens får in någon, man tycker ju att det borde komma in kontinuerligt, men t.ex Apotea har inte fått någon leverans på minst en månad, nått känns fel här. Dax handsprit tillverkas i Borlänge om jag inte är fel underrättad, så knappast en transport fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in