2020-04-15, 10:46
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Videon är redan censurerad av SVT.
Det visste jag inte, men det kan jag tänka mig.
Bra är den debatten i alla fall, lite för bra för svt det vill säga.
Citera
2020-04-15, 10:46
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
New York Times påminner om att Trump själv gjort sig skyldig till exakt vad han anklagar WHO för. Trump säger att WHO var naiva nog att lita på Kina och att organisationen spred ”Kinas desinformation”. Men den 24 januari sade Trump själv: ”Kina har jobbat väldigt hårt för att begränsa viruset. USA uppskattar storligen deras insatser och transparens”. Trump var också tidigare positiv till WHO. Under de veckor som Trump hävdade att ”cororonaviruset var under kontroll i USA” sade presidenten att WHO ”arbetat väldigt hårt och väldigt smart”.

Att de besvärande rubrikerna över antalet döda amerikaner – nu 25.000 personer – kanske tillfälligt överskuggas av nyheten om WHO. Men samtidigt innebär beskedet att Trumps passiva förhållningssätt i krisens startskede ännu en gång uppmärksammas.
Man kan bara konstatera att USA lyckats väldigt dåligt i hanteringen. Speciellt New York med 8,5M personer. Betydligt färre än i Sverige ändå har de de 10k döda och 200k fall. Flera stater är på väg mot samma katastrof.

Då har ändå USA haft mer tid att förbereda sig än Europa.
Citera
2020-04-15, 10:47
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Tillsynsmyndighetens granskning startade efter att omfattande smittspridning upptäckts på äldreboenden i de båda regionerna. I Stockholms stad finns smittan på hälften av kommunens 100 äldreboenden, enligt stadsledningskontoret, och över 40 procent av dem som avlidit av covid-19 i regionen har bott på äldreboenden.

Artikel i DN

Så du hänvisar till en artikel som falsifierar ditt egna påstående om att döda i covid-19 som har adress på äldreboenden inte räknas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
40% av de som dött i "Sthlmsregionen" har bott på äldreboenden. Har du en källa på ditt påstående?
Det har sagt ja, källa går säkert hitta om du googlar det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Videon är redan censurerad av SVT.
Av youtube ,menar du väl!?
Citera
2020-04-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
hur kan det fortfarande vara slut på handsprit överallt , jag köpte 4 liter handsprit för snart 2 månader sedan ,inte lång efter det var handspriten slut överallt och det verkar inte komma in någon ny till återförsäljarna. jag har nu gett bort 3 liter av mina 4 liter med tanke att det måste ju komma in mer ,men nej fortfarande gapar "hyllorna" tomma, är det sjukvården som "tar" all sprit?

Ja det är inte den mest avancerade produkten att producera får jag anta. Det är inte pungsäcken från någon otroligt sällsynt bergsantilop som utgör den aktiva ingrediensen direkt.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Man tittar på totalt antal döda och jämför med grannländerna som har en annan strategi men annars är jämförbara.

Det är fascinerande att det finns folk som hyllar och tror på vad FHM säger trots att dom har haft fel på punkt efter punkt enda från start...
Hur är man funtad då, är man i en förnekelse fas och intalar sig själv att nu kommer dom nog ha rätt i alla fall eller, jag förstår inte....
Jag har inte hyllat eller trott på allt FHM säger.
Det är dock de enda som placerar in dödsfall på rätt dag, tyvärr har de för mkt eftersläpning (fattar inte varför det ska vara så svårt att rapportera snabbare)
Ska man dra några vettiga slutsatser är det dock bäst att titta på deras graf då bevisligen de andra inte stämmer alls.

Det är fascinerande hur många räknar här inne, när FHM släpper siffror med eftersläpning (de över 100 tex) så räknar ni med dessa siffror, de dagarna som de uppenbarligen har för få, 21st den 13e tex då lägger ni på för eftersläpningen för att komma upp över 100, det betyder att ni räknar klumpen med eftersläpade fall 2ggr, både på rätt dag samt dagen de senare rapporteras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Den läkaren ska anmälas för det beteendet.

Hur hittar jag artikeln?
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Har sett med mina ögon källan här på fb. Minns inte om det länkade till regimmedia typ ab eller om det var nån sorts "mitt i"-tidning.
Nja minns Ni rätt?
Kan det vara denna läkare som Ni syftar på:
Doktor Whistleblower: Alla har rätt till syrgas vid covid-19! Jag tänker inte ”vårdplanera” en enda patient på det sättet.
http://sveanews.com/2020/04/11/doktor-whistleblower-alla-har-ratt-till-syrgas-vid-covid-19-jag-tanker-inte-vardplanera-en-enda-pati ent-pa-det-sattet
Citera
2020-04-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
40% av de som dött i "Sthlmsregionen" har bott på äldreboenden. Har du en källa på ditt påstående?

Haru klickat på länken så ser du

SVT nyheterna men även DN
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Det visste jag inte, men det kan jag tänka mig.
Bra är den debatten i alla fall, lite för bra för svt det vill säga.
Och debatten finns inte längre på svtplay.se heller?
Att svt bevakar/anmäler youtube vad gäller material som tillhör dem är inte censur.
Men det förstår du med så klart!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Antal döda idag 10.30 sedan ökar förmodligen antalet smittade och döda kl 14.00
Takk! Da er det totalt antall døde hittil du mener og ikke kun nye dødsfall?

"(14. april) Antall coronadøde i Norge mer enn doblet i løpet av påsken.
Siden palmesøndag har antall meldte coronadødsfall økt fra 62 til 134 i Norge. Sju av ti døde den siste uken var beboere på sykehjem."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/04/14/195670126/antall-coronadode-i-norge-mer-enn-doblet-i-lopet-av-pasken
Citera
2020-04-15, 10:50
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hans hållning har nog påverkats mer av hans barndomsupplevelse:

His younger brother died at the age of 3 or 4 years old, possibly by a preventable disease like measles, which Tedros often discusses as a defining experience in regards to the need for global healthcare.

Så nu ska hela världen låsas in bara för det.
Åja. Rödingen har en historia av att mörklägga sjukdomsutbrott. Det var känt redan innan fanskapet utsågs till "chefsläkare".

Candidate to Lead the W.H.O. Accused of Covering Up Epidemics
https://www.nytimes.com/2017/05/13/health/candidate-who-director-general-ethiopia-cholera-outbreaks.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in