Citat:
Ursprungligen postat av
Pershagen76
Snor denna tråd.
Min gamla grill körde sin sista runda igår och jag tänker sticka ut och köpa ny idag. Är det någon som har några riktigt bra råd? Jag är öppen för både kol och gasol men vill inte spendera mer än 10k.
Alla råd mottages tacksamt.
Jag förespråkar helt klart en av varje, en gasol för snabbt vardagsgrillande och stor klotgrill för lite mer inspirerat grillande.
Jag skulle nog satsa på Weber Q3000-serien för gasol, snabb, bra grillgaller, större grillyta än man tror. Perfekt för att bränna på några burgare eller typ komplementsgrilla grönsaker när man långkör något på kolgrillen.
På kolsidan skulle jag nog försöka gå upp på en Weber 67 One Touch, 57 räcker för det mesta men om man är många eller vill köra långköra med indirekt grillning är 67:an grymt fin.
Med denna uppsättning är du redo att möta grillsäsongen.
Om du lyckas hitta nåt fräscht beggat är det ju toppen, kanske kan du då klämma in en rök i din budget också....
Detta är inte grillarna som ger mest bling-bling på terrassen men de är ändamålsenliga och håller i MÅNGA år.
Jag har själv en Q2200, 57 One Touch och hemmabyggd rök. Dessa är bra men den extra effekten som de dubbla brännarna i Q3200 ger skulle vara fint att ha...