Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Så vilken undersökning refererar du till nu igen? Länk tack. Annars är diskussionen slut.
Varför så kåt på undersökningar? Är inte verkligheten tillräckligt för dig? För mig är verklighet mer betydande än ett a4-papper där det står saker i teorin men det som är intressant är praktiken.
Det räcker inte för dig att jag säger att jag har en släkting som bor i Vasastan och pröjsar 15k för en 2a.
Ja diskussionen är slut för du har bara gjort bort dig totalt. Fråga vem som helst som har ett heltidsjobb "vill och kan du betala 10k för en 2a på 45kvm på Östermalm med inflyttning imorgon?" 9 av 10 heltidsarbetande kommer att säga ja. Så om Dom flesta säger ja vilket kommer att hända så är det ju en kö ändå.
ALLA mina vänner skulle bosätta sig på Östermalm imorgon om hyran var 10k med inflyttning imorgon för en 2a på 45kvm. Problemet är att tusentals andra skulle vilja samma sak så ingen av mina vänner skulle flytta in imorgon, nästa vecka eller om en månad. Utan det skulle dröja många många år precis som nu.
Som tammer så ett rum i London för 13k vad brukar dom vara 10 kvm. Men enligt dina fantasier så ska må få 45kvm på Östermalm för 10k "omgående".
Antingen är du bara blåst med noll verklighetsförankring eller så driver du någon sorts agenda för att höja marknadhyran i etapper för att på sikt bara rika ska ha råd.
10k som du nämner en rökridå, när det bevisat inte kommer hjälpa så kommer hyran höjas mer successivt för att nå den nivå där endast bara ett fåtal har råd så att planen går ihop.
Så jävla feg är du som inte vågar ta diskussionen.