Citat:
Ja verkligen, ingen här lär minnas vad för fel Lena gjort, för det är inget brott att känna åtrå för sin nästas man. Det förekommer lika mycket otrohet inom kyrkan som någon annanstans och det finns präster som tom suttit i fängelse men inte pga otro för det kan man inte åtalas och dömas för.
Att vara naiv och följa sina känslor har aldrig gud straffat heller, gud är god och förlåtande, utom vissa här i tråden och det har vi ju nu förstått att det är likt ett enrakt tunnelseende, tänka utanför boxen och utvidga sitt intellekt är nog för krävande och jobbigt.
Ja jag hoppas att det finns många nu som lärt sig en hel del om vad gaslighting handlar om och hur trevliga dessa personligheter faktiskt verkar vara utåt och hur de bryter ner människor.
Lyssnade på rättegången del 1 igår och när Hilding(?) berättar att Hanna nu jobbar heltid och verkar vara stark och mår hur bra som helst så svarar idioten, jaha. Bara jaha.
Alla förstår att Hanna äntligen är fri och kan leva som den människa hon har rätt till, hon kan tyckas vara fri från äktenskapets bojor innan SD blev häktad men var hon det när han är en sån skicklig manipulstör? Jag tror inte det.
Jag tror att Hanna kan överlistat SD genom att studerar honom noga också, när han lekte lekarna med Lena...men vi får se vad Hilding kommer fram till.
Att vara naiv och följa sina känslor har aldrig gud straffat heller, gud är god och förlåtande, utom vissa här i tråden och det har vi ju nu förstått att det är likt ett enrakt tunnelseende, tänka utanför boxen och utvidga sitt intellekt är nog för krävande och jobbigt.
Ja jag hoppas att det finns många nu som lärt sig en hel del om vad gaslighting handlar om och hur trevliga dessa personligheter faktiskt verkar vara utåt och hur de bryter ner människor.
Lyssnade på rättegången del 1 igår och när Hilding(?) berättar att Hanna nu jobbar heltid och verkar vara stark och mår hur bra som helst så svarar idioten, jaha. Bara jaha.
Alla förstår att Hanna äntligen är fri och kan leva som den människa hon har rätt till, hon kan tyckas vara fri från äktenskapets bojor innan SD blev häktad men var hon det när han är en sån skicklig manipulstör? Jag tror inte det.
Jag tror att Hanna kan överlistat SD genom att studerar honom noga också, när han lekte lekarna med Lena...men vi får se vad Hilding kommer fram till.
Så sant, oavsett vad en del vill få det till så finns det fler religiösa i tråden och vi delar inte den bild som frammålas om hur församlingar fungerar vid skilsmässor eller att kyrkan skulle vara en fristad mot otrohet. Att säga att alla kristna fungerar på ett sätt blir bara pinsamt när variationerna är oändliga både inom samfund, mellan samfund och sett till kyrkor inom Sverige och utanför. Känner till både prästvigda och pastorer som skiljt sig för att gå vidare med nya partners, en del präster även de. Såklart inte önskvärt av omtanke om de inblandade då de flesta skilsmässor är svåra att genomgå, men ingen har blivit utesluten eller baktalad av sin församling.
Det är så mycket dumt som sägs i denna tråd bara för att smutskasta offret utifrån premisser som säger mer om den som kastar skiten än om offret här. Hela NT handlar ju om förlåtelse med det mänskliga och om att inte döma sin nästa. Det är därför olyckligt när just religionen används som ett svepskäl att baktala en mördad. Men som sagt, det säger mer om den som säger det än om offret hur många gånger det än upprepas.
Och ska man moralisera och döma så kan man ju stillsamt tycka att mord är det värsta brottet. Det om något borde moraliseras över.
För övrigt är det gott att se att LWs son kan känna en förtröstan i sin tro när allt kring honom är så här eländigt pga av en eller flera människors uselhet mot hans mamma. Det är strongt av N*a att stå kvar i tron trots all skit som uttalas i hans tros namn här. Det är ruter och tåga i LWs ungar! Som sagt tidigare, jag hoppas att hon kan se dem och känna sig stolt över dem där hon är.