2020-04-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kan skadorna på trädet skett strax före eller strax efter mordet för att förvilla/försvåra vad som utgör mordvapnet?

Det är ju en möjlighet, men tror inte på det. GM hade nog nog med det han sysslade med = att mörda och sen försvinna spårlöst (trodde han)
Citera
2020-04-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Mannen som blir intervjuad har/hade haft cancer i halsen därav hans röst, om du tycker det är roligt att skämta om en människa som haft cancer så tyder det på noll empati från din sida.

Programledaren fick sparken efter detta, inte mer än riktigt.

Denna video fick jag av en dansk för 10 år sedan, jag upplevde det mkt osmakligt.

Nope!

https://en.wikipedia.org/wiki/In_de_gloria

Och du som länkade till humorklippet, du skojade inte gällande rösten. Nu har jag inte hört allt så klart, men han känns som en sådan person som hela tiden vet vad han ska säga och säkert lurar många med det normalt. Förhoppningsvis inte i rättegången.
Citera
2020-04-14, 19:47
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det normala för män och kvinnor är att leta till man hittar en som man inte vill slå ihjäl. Det är dessutom både ett råd och en uppmaning. Det kan säkert bryta isen som samtalsämne också, om man inte vet vad man ska prata om. Ser man någon man vill slå ihjäl, så letar man vidare. Då har man ännu inte hittat rätt. Det är en bra värdemätare.

Sen skulle jag nog inte, vis av det här fallet, vilja hävda att man kanske alltid klarar sig med den tumregeln. SD exv tycks ha klamrat sig kvar så länge som han gjorde på inställningen att han alltid kunde slå ihjäl lite senare, men inte än, medan han vinner. (Som killen som inte kunde sluta peta pengar i smörgåsautomaten medan han vann.) Det är ingen bra inställning heller.

Sen vet man ju då inte säkert om den andre vill slå ihjäl en först, och bara låtsas vara normal.

Normalt är komplicerat, tydligen.

Men man måste i alla fall försöka.
Du har rätt såklart MEN tyvärr är det inte så enkelt. Kvinnan eller mannen bryts successivt ner mentalt. Dom flesta som blir offer av våld i nära relationer vittnar om att dom ALDRIG skulle sett sig själva i den situationen. MEN plötsligt befinner dom sig där i alla fall.
Citera
2020-04-14, 19:50
Medlem
landbandys avatar
Röret -om det nu är ett rör ??, befinner sig nog i London någonstans ,

,Spekulation.
Citera
2020-04-14, 19:54
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Röret -om det nu är ett rör ??, befinner sig nog i London någonstans ,

,Spekulation.

Eller på vägen till Arlanda!
Citera
2020-04-14, 20:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I aktbilaga 150 finns många vittnesbörd
om att SD försökte hitta andra män till LW.
Bl.a. PW upplevde det som att SD försökte
para ihop LW med honom. Men enligt PW
så var han inte intresserad.

När SD och HD var i USA i tre veckor
(2014? 2015?) så gav SD förslag på
alternativa ”lekkamrater” åt LW. Bl.a. Putte.

Nu har jag läst PWs förhör och kan inte hitta det du skriver om i de förhören iaf.

Var har du läst om det där med Putte?
Citera
2020-04-14, 20:09
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu har jag läst PWs förhör och kan inte hitta det du skriver om i de förhören iaf.

Var har du läst om det där med Putte?

Gloria hänvisar ju till aktb 150 i sitt inlägg. Då har du ngr dagar på dig att läsa.
Citera
2020-04-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Bland de fall jag har läst om så var det inte älskarinnan som blev dödad så det antalet är nog noll eller i alla fall ganska nära noll.

Hur många av dessa fall känner du till där det är älskarinnan som har blivit mördad?
Om du inte svarar så antar jag att ditt svar också är noll.

Bifogar ett exempel:

https://www.expressen.se/nyheter/mordade-alskarinnan--far-15-ars-fangelse/
Citera
2020-04-14, 20:22
Medlem
Skibladners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
OMG! Har precis börjat lyssna på rättegångsavsnitten på Youtube och det första jag tänker på när SD börjar prata är detta klipp:

https://youtu.be/5X1VIyZe3Ws
(Den tyska programledaren kan inte sluta skratta åt en stackars man med pipig röst som låter exakt som SD.)

Något jag reagerade på var när SD svarade "Nej, den har blivit sönderslagen, eller ja, den har blivit förstörd" på frågan om Lenas tidigare cash funnits på (brotts)platsen vid tidpunkten för mordet.
Jag fick gåshud på hela kroppen av uttalandet och den efterföljande förändrade dynamiken inger känslan av en arg/påkommen SD.
Det är ju fejkat! Dessutom inte tyskt, utan flamländskt.
I övrigt håller jag med dig i ditt inlägg. Bevistade rättegången när SD utfrågades. Ju närmre i tiden man kom, desto sämre mindes han. Frågor som berörde händelser så långt tillbaka som 2011 mindes han svaren på klockrent.
Citera
2020-04-14, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Ett rör i ett annat rör; från pelletsbrännare till panna från panna till ev acktank/ar?

Diametern på det smala röret du skriver om är?

Hej @SonyaStolt

Tänk dig ett rör, men tänk absolut på det viktigaste av allt i detta fallet, det vill säga, att det är ihåligt.

1: / Röret som sådant har en längd på 2,9 upp till 3,0 decimeter.

2: / mätt rundheten av röret är 11,5 upp till 12,0 centimeter.

Vad du då skall förstå enligt ovan skrivet är, att röret som sådant är 11,5 till 12,0 cm. runt om och 2,9 till 3,0 dm. långt.

Var inom ett hus är det absolut bästa stället att gömma undan ett sådant mordvapen ?

Vilken plats inom ett hus är det stället man minst skulle ana att ett sådant mordvapen ligger undan-gömt ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-14, 20:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du som pratar så mycket om att alla ljuger hit och dit.
Om du skulle ta och kolla på din egen signatur, så är det inte en sanning att det är ett messenger som L*ena skickat till Hanna.

Som den visselblåsare du utger dig att vara, borde du föregå med gott exempel genom att vara så ärlig du kan och inte undanhålla det du fått påpekat för dig av flera användare.
Du har genomgående smusslat och i absurdum vridit på ord, misstolkat och fultolkat varenda uppgift om Lena du inte gillar. Du borde skämmas för att vilseleda tråden om vad Lena gjort.

Du försöker med genomskinliga bluffar om bakdaterade bloggar för dölja hur illa det var med barnen när hon var ute och knullade på nätterna med sina älskare. Hur i helsike kan du gå så långt till att försöka lura i tråden sånt trams. Hur kan du ens försöka lura i någon sånt trams.

När det framkommer att Lena skickat det sjukt vidriga messet till Hanna om att hon och Stefan knullat i Theas säng så sätter du igång din jäkla mörkäggningsmaskin att tjata om att hon kanske inte skickade det. Hur kan du försöka med sån löjligt genomskinlig bluff.

Så där har du hållit på i snart två år uppenbarligen utan att vara medvetenom det för annars skulle du sluta med falsarierna bums.

Det var ett missag att läsa ditt inlägg..Du behöver inte svara då jag inte är intresserad av dina lögner mer.

Du är åter min scrollprio no 1.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-14 kl. 20:34.
Citera
2020-04-14, 20:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Gloria hänvisar ju till aktb 150 i sitt inlägg. Då har du ngr dagar på dig att läsa.

Jag har läst ganska mycket i aktbil 150.-151.

Som sagt, jag läste varenda ord av PW och även en del av hans frus förhör. Hittade inget där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in