2020-04-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ett rör på ~30 cm tar man inte hem igen. Man kör ner det i marken i skogen eller slänger det nånstans. Dessutom är det nog i lättaste laget för brottet ifråga. Och kryllar av spår då.

Det känns ynkligt att fundera omkring nu.

SD bör ju ha tagit sig hem från BP bakvägen genom skogen. Full med blodstänk. Och dykt upp bakom UWs hus. Han har säkert gjort sig av även med LWs mobil o bankkort nånstans på vägen. Hur det nu var med mobilen, jag minns inte säkert. SD kan ha gömt sakerna i ett träd om han tycker om att spara på saker.

Personligen tror jag fortfarande på "mitt" spärrskaft som mordvapen men det är nyttigt med debatt. Polisen kan behöva lite tips om inte annat.
Citera
2020-04-14, 18:55
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
OMG! Har precis börjat lyssna på rättegångsavsnitten på Youtube och det första jag tänker på när SD börjar prata är detta klipp:

https://youtu.be/5X1VIyZe3Ws
(Den tyska programledaren kan inte sluta skratta åt en stackars man med pipig röst som låter exakt som SD.)

Något jag reagerade på var när SD svarade "Nej, den har blivit sönderslagen, eller ja, den har blivit förstörd" på frågan om Lenas tidigare cash funnits på (brotts)platsen vid tidpunkten för mordet.
Jag fick gåshud på hela kroppen av uttalandet och den efterföljande förändrade dynamiken inger känslan av en arg/påkommen SD.

Jag tycker SD är lite lik Jesper Börjesson från TV4 nyhetsmorgon.
Citera
2020-04-14, 18:59
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är ju faktiskt så att normala människor dödar inte en kvinna hur än dessa kvinnor burit sig åt. "Hon diskade inte ordentligt", "maten stod inte framme kl 18.00", "hon dansade med en annan kille", "hon var inte hemma i tid", "jag har förbjudit henne att träffa den kompisen" osv osv osv. Vissa män behöver inte ett annat motiv än det motiv de själva anser sig ha. Vi har lyssnat på en kvinna som forskar om våld i nära relationer - det är klockrent. Det handlar om kontroll. När de förlorar kontrollen, då blir det farligt. Hennes pastorsvän sa, när L berättade att hon kände att hon äntligen hade ett övertag i och med Jimmy, så blev pastorsvännen rädd. Han begrep att nu kan det bli riktigt farligt. Han bad L att flytta från Örebro. Det ville hon inte. Hon ville vara där hennes barn var. Pastorn fick rätt.

Att Lena får skylla sig själv finns inte på kartan. SD kunde bara lämnat, men det gjorde han inte. Han började kontrollera henne för ett par år sen - grovt också. Relationen var giftig. Samtidigt som hon var rädd för honom, var hon också bunden till honom. Knepigt. Men så är det.

Vad skulle Lena gjort för att inte bli dödad? Det kunde hon inte hindra. Inte på något annat sätt än skyddat boende.

Det normala för män och kvinnor är att leta till man hittar en som man inte vill slå ihjäl. Det är dessutom både ett råd och en uppmaning. Det kan säkert bryta isen som samtalsämne också, om man inte vet vad man ska prata om. Ser man någon man vill slå ihjäl, så letar man vidare. Då har man ännu inte hittat rätt. Det är en bra värdemätare.

Sen skulle jag nog inte, vis av det här fallet, vilja hävda att man kanske alltid klarar sig med den tumregeln. SD exv tycks ha klamrat sig kvar så länge som han gjorde på inställningen att han alltid kunde slå ihjäl lite senare, men inte än, medan han vinner. (Som killen som inte kunde sluta peta pengar i smörgåsautomaten medan han vann.) Det är ingen bra inställning heller.

Sen vet man ju då inte säkert om den andre vill slå ihjäl en först, och bara låtsas vara normal.

Normalt är komplicerat, tydligen.

Men man måste i alla fall försöka.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-14 kl. 19:18.
Citera
2020-04-14, 19:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hammares baksida är väl rektangulär ...

Hammaren kan ha träffat trädet medsidan och inte med slagytan. Och det är inte däkert att han stod helt vinkelrätt mot stammen.
Stammen ser ut som en syrenstam, ganska smal och lätt vriden i spiralfom. Man kan även se att det växer några mindre skott eller grenar som har syrenblad. Syrenstammen är ganska hård vet jag av egen erfarenhet. Jobbiga att såga ner....
Citera
2020-04-14, 19:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
OMG! Har precis börjat lyssna på rättegångsavsnitten på Youtube och det första jag tänker på när SD börjar prata är detta klipp:

https://youtu.be/5X1VIyZe3Ws
(Den tyska programledaren kan inte sluta skratta åt en stackars man med pipig röst som låter exakt som SD.)

Något jag reagerade på var när SD svarade "Nej, den har blivit sönderslagen, eller ja, den har blivit förstörd" på frågan om Lenas tidigare cash funnits på (brotts)platsen vid tidpunkten för mordet.
Jag fick gåshud på hela kroppen av uttalandet och den efterföljande förändrade dynamiken inger känslan av en arg/påkommen SD.

Mannen som blir intervjuad har/hade haft cancer i halsen därav hans röst, om du tycker det är roligt att skämta om en människa som haft cancer så tyder det på noll empati från din sida.

Programledaren fick sparken efter detta, inte mer än riktigt.

Denna video fick jag av en dansk för 10 år sedan, jag upplevde det mkt osmakligt.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-14 kl. 19:11.
Citera
2020-04-14, 19:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
HD måste ha varit fruktansvärt bitter på LW:s idoga prat om att hon och SD skulle bli ett par "på riktigt" !?
Så pass irriterad ,och förgrymmad så att den dagen det stod klart för henne att LW mist livet ,då gladdes hon åt att ÄNTLIGEN ! få logga de burkar hon suktat efter så länge....
Det var det som i hennes sinne var det mest eftertraktade och sinnefridshöjande -att LW dog på kuppen ,det var liksom inte prio ett ,inte för henne .....
Det fick andra sköta ,den SORGEN -för de var inte lika stalkade och anfrätta som hon hade varit utav LW.
Det måste ha varit på det viset ,utifrån hur HD reagerade i den här härvan !?

På något sätt kan man förstå ALLA dessa olika individer ,hur de reagerade och kände !
Om man utgår ifrån deras EGET TÄNK .....
Sen är det inte sagt att TÄNKET skall följas på grund utav det ......livet är klurigt som sagt ...
"Bättre fly än illa fäkta "kan ju vara en bra ide när allt blir sådan här KAOS !!
(Spekulation)

Jag tycker den där kvinnan, som är ansvarig för "reviewing", direkt NU skulle ta bort Golvbrunns-Hannas 17 fuskloggningar.

En gång för alla.

Detta var önskan från en nu död kvinna (brutalt mördad av åtminstone HD´s make), som enbart och enkom ansåg, att man bara skulle logga de cacher, som man själv varit delaktig i att ta. I alla fall i samband med hennes Cacher. Ett inte allt för orimligt krav, kan man tycka? Istället vänder HD och JG upp och ner på världen för dessa 17 fuskloggar, innan LW ens har kallnat.

Om inte detta görs på det rätta sätte, så kommer jag se GC som en "sport" med sanktionerat fusk.

Och mina tankar på, och min lust att, börja/pröva på detta ihop med vänner (tankar som vissa av vet jag har haft ett bra tag), har numera sjunkit till NOLL om man kan fuska hur man vill, inte minst med döda personers cacher.

Ni som är goa nog att sköta LW´s gömmor idag (bla BeholderX). ni hoppas jag är lika rakryggade som LW och inte accepterar fusk?

Att hysteriskt kämp för att få sätta in 17 fuskloggar, bara någon vecka efter LW´s bortgång och sen höra HD´s pappa prata om hur han tröstat SD efter sex år otrohet och att HD´s och SD´s största oro den 15/5 var att de inte skulle få bo på hotellet det bokat (och som hade samma kod som de fyra sista numren i SD´s mobil, men ändå var "omöjligt att komma ihåg"....

Den STÖRSTA ORON borde varit att att de gick en kidnappare lös i deras radhusområde. Men ingen tycks ha pratat om oro för barnen, grannar och andra? Ingen.

Ju mer jag lyssnar på ljudfilerna från Tingsrätten, ju mer blir jag övertygad om att det finns fler skyldiga än SD i denna sjuka soppa.

Tack, Rättegången, för att du lagt upp detta!

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-14, 19:09
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt han sagt det, men inte lösryckt ur ett sammanhang, utan mer mitt i en konversation. Som svar på svar ungefär.
Så inte samma sak som att han lägger upp ett förslag och väger för och emot med LW.
Kan ha varit då HD piggnat till och LW anklagar honom för att kasta bort henne
och ha utnyttjat henne när HD varit för sjuk.
Men var det inte avtalat mer el mindre, att han gick till LW för att HD var sjuk ...Och någon skrev att HD "okeyat" (Philomena tror jag ...kan ha fel) det initialt.

Kan tänka mig att Lena trodde att hon och SD skulle bli tillsammans efter hans skilsmässa och att hon blev grymt besviken när det ändå inte blev så och att paret Davidsson fortsatte att träffas intensivt. Lena hade kämpat i 6 år för att få SD. Hon måste ha mått riktigt jävla dåligt när hon sen insåg fakta.

Det som är ytterst märkligt är hur det var ok för både HD och SD (?) att HD hade startat upp en relation med Si*len. Samt att Lena var på G med Beholder X. Man kunde tycka att det var en bra lösning för alla parter.

Utom för SD. Han står kvar med Svarte Petter. Han måste ha blivit rasande. Båda kvinnorna på väg bort från honom.

Skilsmässan och förhållandena verkar bara vara en kuliss. Dessutom verkar geocachingen vara på liv och död och har nog en stor del i hela historien. Bra att åklagarna är pålästa, de begriper ju detta.

Fy vilka jobbiga människor. Allihop!
Citera
2020-04-14, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Okej , men kan man stoppa in ett rör i markiserna på något sätt ?

Om vi nu leker med tanken och antar att jag begår ett mord, jag använder mig av ett tillhygge I form av ett smalt rör ( vad som är mycket viktigt att du tänker på i detta fallet är att röret är ihåligt) röret som sådant är 2,9 till 3 decimeter långt.

Om jag nu verkligen skall lyckas med, att någonstans inom mitt hus, gömma undan mordvapnet på en sådan plats att ingen normalt tänkande människa skulle kunna tänka sig ett mordvapen gömd på just en sådan plats.

Då lyder frågan till dig enligt ovan skrivet,

Var inom huset är den absolut säkraste plats att gömma undan ett mordvapen på ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-14, 19:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om vi nu leker med tanken och antar att jag begår ett mord, jag använder mig av ett tillhygge I form av ett smalt rör ( vad som är mycket viktigt att du tänker på i detta fallet är att röret är ihåligt) röret som sådant är 2,9 till 3 decimeter långt.

Om jag nu verkligen skall lyckas med, att någonstans inom mitt hus, gömma undan mordvapnet på en sådan plats att ingen normalt tänkande människa skulle kunna tänka sig ett mordvapen gömd på just en sådan plats.

Mvh/ @JokerMannen

Men shit vad du fiskar. Berätta vad du killgissar istället.

Dessutom: vad bygger du längden på? "Insyn i utredningen"?
Senast redigerad av Betongbaletten 2020-04-14 kl. 19:30.
Citera
2020-04-14, 19:29
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Ett rör i ett annat rör; från pelletsbrännare till panna från panna till ev acktank/ar?

Diametern på det smala röret du skriver om är?
Citera
2020-04-14, 19:32
Medlem
Citat:
Hammares baksida är väl rektangulär ...

Visst är det så och de passar i trädet och den runda slagytan passar skadorna i ansikte och huvud. Finns också strimmor av Lenas blod i den uppfläkta barken på trädet (som teknikerna sågade ner och tog med sig)..

Själv har jag av denna anledning hela tiden trott att mordvapnet är just en hammare. Men nu provar jag att tänka i andra banor ett tag, men ingenting annat passar riktigt.

En sak som gärningsmän ofta missar är när de försöker rengöra tex en kniv eller hammare från blod efter de har använt den. Men skruvar teknikerna bort handtagen så kan de se blod som har hamnat innanför handtaget/skaftet.....

Men å andra sidan har de ju inte ens mordvapnet ännu, så det blir att fortsätta att spekulera.
Citera
2020-04-14, 19:32
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Jaa Du ,det är det som är det knepiga ...VAR?
Antar att du menar att man trär på det IHÅLIGA röret på ett typ annat rör kanske ?
Men då är ju just frågan ...VAR ?
Hmm....????

Oj insåg att jag var 2.a på den ...men tänkte likadant som 1:an..Men glömde bort att de har en pelletsbrännare..
Senast redigerad av landbandy 2020-04-14 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in