2019-04-13, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är inte ovanligt att deprimerade människor tar sitt liv och lämnar både barn och andra nära anhöriga efter sig utan några brev. Tyvärr. Har på olika vis kommit i beröring med flera såna fall under mitt vuxna liv.

Enligt engelska Wikipedia lämnar bara 25-30% av de som tar sitt eget liv någon form av "suicide note" efter sig. https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_note

Ännu ett inlägg från dig som visar att du inte begriper mycket om det du skriver tvärsäkra inlägg om.

Hur säker kan du vara på att de 70-75% som inte lämnat brev efter sig och bara lämnat sin familj bakom sig verkligen tagit självmord. Inga varningstecken innan. Ingen ifrågasätter eller utreder, alla säger att hon tog självmord trots att hennes lillebror vet att hon aldrig skulle göra något sådant, att det måste finnas en annan förklaring. Någon eller något att lägga skulden på. Straffa. Åtminstone undersöka förklaringen att någon eller något ligger bakom. Befria miljontals människor från den skuldbördan som uppstår när en närstående väljer att avsluta sitt liv, lämna dig bakom sig utan förklaring. Bli kallad galen för att man bara vill undersöka möjligheten att det kan finnas en annan orsak.

Varför välja att propagera för en så vidrig och smärtsam lögn? Vad tjänar du på det?
Senast redigerad av focks.mulder 2019-04-13 kl. 03:20.
Citera
2019-04-14, 00:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av focks.mulder
Hur säker kan du vara på att de 70-75% som inte lämnat brev efter sig och bara lämnat sin familj bakom sig verkligen tagit självmord. Inga varningstecken innan. Ingen ifrågasätter eller utreder, alla säger att hon tog självmord trots att hennes lillebror vet att hon aldrig skulle göra något sådant, att det måste finnas en annan förklaring. Någon eller något att lägga skulden på. Straffa. Åtminstone undersöka förklaringen att någon eller något ligger bakom. Befria miljontals människor från den skuldbördan som uppstår när en närstående väljer att avsluta sitt liv, lämna dig bakom sig utan förklaring. Bli kallad galen för att man bara vill undersöka möjligheten att det kan finnas en annan orsak.

Varför välja att propagera för en så vidrig och smärtsam lögn? Vad tjänar du på det?

Bara detta att du använder uttrycket "ta självmord" räcker för att inse att det är fullständigt bortkastad tid och möda att ta en sakdiskussion. Alldeles bortsett då från att dina anklagelser mot mig är nån konstig kombination av halmgubbe och konspirationsteori.

Vad som hände Julia vet vi fortfarande inte. Däremot kan vi säga vad som är mest sannolikt. Jag för min del hoppas bara att familjen ska få svar och visshet en dag.
Citera
2019-04-14, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Bara detta att du använder uttrycket "ta självmord" räcker för att inse att det är fullständigt bortkastad tid och möda att ta en sakdiskussion. Alldeles bortsett då från att dina anklagelser mot mig är nån konstig kombination av halmgubbe och konspirationsteori.

Vad som hände Julia vet vi fortfarande inte. Däremot kan vi säga vad som är mest sannolikt. Jag för min del hoppas bara att familjen ska få svar och visshet en dag.

När inledande och huvudsakliga argumentationen består i språkliga påhopp känns det som jag trampat på en öm tå. Agendan förblir å andra sidan ett olöst mysterium. Vems ärenden du springer, vad som ligger bakom.
Citera
2019-10-20, 21:59
Medlem
Det finns ett frågetecken som vi inte har funderat på. Vem var det som såg henne sist i livet? Kan det vara något att gå på?
Citera
2019-10-22, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Det finns ett frågetecken som vi inte har funderat på. Vem var det som såg henne sist i livet? Kan det vara något att gå på?
Hennes man?
vad har vi där mera än att inte var hemma aktuell natt....
Citera
2019-11-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Hennes man?

Frågan är om det nu är så att hon har stuckit av fri vilja borde väl ändå någon granne reagerat . Vägen som hon bodde på är ju som sagt belyst och väg 118 är väldigt trafikerad och där borde någon ha sett henne om hon gick där .

Hon kan ha gått ett annat håll med . Ändå är det mycket konstigt att ingen har sett henne vid försvinnandet .

Det finns 2 vägar att gå efter och det är upp på rinkabyfält eller ut mot väg 118 . Efter det är frågan mot Kristanstad eller mot Åhus ? Mot Åhus eller mot gälltofta ?

Frågorna är svåra det vet jag och det är därför som jag skriver här för att komma ett steg närmare .

Skulle det vara så att hon nu har blivit mördad finns det 2 vägar att ta och det är ut till 118 och sen antingen mot kristianstad eller mot Åhus / Yngsjö . Jag tror i detta fall mot Åhus / Yngsjö .
Citera
2019-11-07, 06:54
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke

En av de första frågorna som avhandlas vid försvinnande.

Citat:
Ursprungligen postat av L8
Hennes man?

Han har träffat ny.
Citera
2019-12-04, 21:01
Medlem
Tre år har det gått nu. Att inte något spår har dykt upp... Kan man verkligen undanröja sig själv så effektivt? Undrar det i det här fallet. Om man skulle göra av med sig själv i en ganska hastigt påkommen förtvivlan, skulle man då verkligen lyckas få bort alla spår så väl?
Citera
2019-12-05, 02:36
Medlem
Det är verkligen något som inte stämmer med detta försvinnande. Undra vad det är som har missats ? Pratade med en från tvättanstalten för ett tag sen angående Julia . Han var väldigt kort och sa att de inte pratar om det . Jag fick upplevelsen att han vet mer än han vill berätta .
Citera
2020-04-11, 18:21
Medlem
De har hittat skelettdelar i Åhus, kan det vara Julia? Bakom betalvägg men ändå...
https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/skelettdelar-funna-i-terrang-polis-kallad-till-platsen/
Citera
2020-04-12, 09:31
Medlem
Under fredagen kontaktade privatpersoner polis efter att ha funnit skelettdelar – oklart från vad – i trakterna av norra Äspet, Åhus.

Under fredag förmiddag åkte polis med hund och kriminaltekniker till Äspet där privatpersoner hittat skelettben utomhus.

– De var lite oroliga för vad det kunde vara och kontaktade oss, säger Andreas Hällefors, inre befäl vid Kristianstadspolisen.

Det har inte varit några avspärrningar på fyndplatsen, enligt vad Rikard Lundqvist, presstalesperson vid polisens ledningscentral, region Syd, kan utläsa ur den för ledningscentralen tillgängliga informationen om ärendet.

Andreas Hällefors berättar att det inte är ovanligt att polisen får samtal liknande det från Äspet.

– Vi hittade och tog med oss lite ben för undersökning, men det gör vi ganska ofta.

Det går inte ännu att med säkerhet säga varifrån skelettdelarna kommer.

– Vi hade en patrull och en tekniker på platsen och nu kommer en vidare analys att göras.

Källa https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/skelettdelar-funna-i-terrang-polis-kallad-till-platsen/ OBS Betalvägg
Citera
2020-04-14, 20:17
Medlem
Jag tycker det är extremt skumt detta försvinnande.
Hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte det att gå ihop. Alla scenario teorier hypoteser med mera.
Står stilla. Hittar inte någon logisk förklaring.
Något som jag skulle vilja ha svar på är om någon kommer ihåg var hon brukar gå när hon är ute och går. Kanske man på det sättet kan ringa in en start och det håll hon kan tänkas gått iväg när hon försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in