2017-03-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elzbetia
Som anhörig till någon som är försvunnen är man nog försiktig med att säga saker som "jag har förlorat hoppet, hon är nog död". Jag gissar att det sista som lämnar en anhörig är hoppet om att återfinna mamma (eller annan annhörig eller vän) vid liv.
Absolut ! Hoppet är det sista som man släpper, men som jag ser det så bör kanske anhöriga trycka på lite så det letas aktivt, finns ju flera frivillig organisationer som gör sånt, att polisen inte är ute kan jag förstå då dom har mycket annat att sköta,
Citera
2017-03-22, 11:45
Medlem
Missing people är fortfarande aktiva där.
Citera
2017-03-26, 16:06
Medlem
Har nyss läst att de har fått tillstånd att söka med drönare efter Julia på 24Kristianstad
Citera
2017-03-27, 19:43
Moderator
pudelluss avatar
"Försvinnandet ses som frivilligt och det antas inte ligga något brott bakom."
Citat:
Polisen vill med hänsyn till de närstående inte gå ut med exakt hur de arbetar med ärendet. Försvinnandet ses som frivilligt och det antas inte ligga något brott bakom. Tidigare har de varit ute och sökt både med polismän, hundar och helikopter. Dessutom pågår det ett internt arbete med att följa upp spår efter försvinnandet.
http://24kristianstad.se/2017/03/10/...t-efter-julia/

Citat:
– Vi samarbetar med NOA (Nationella operativa avdelningen) där de lägger upp ett register på alla uppgifter som vi får in. Det är ett omfattande arbete, men där vi har god möjlighet att dela information, säger Anders Svensson.

Inte heller Missing People har gett upp sina insatser. Under de senaste månaderna har de genomfört ett tiotal skallgångar, har sökt med hundar ett stort antal gånger och haft personer på plats som själva har sökt i bestämda områden kring Åhus.

– De enda gånger som vi avslutar våra insatser är ifall de anhöriga ber oss att avbryta.
http://24kristianstad.se/2017/03/25/...eller-avliden/
Citera
2017-03-27, 19:52
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Har nyss läst att de har fått tillstånd att söka med drönare efter Julia på 24Kristianstad

Fått tillstånd.
Citat:
Nyligen tog länsstyrelsen i Stockholm att organisationen ska få lov att använda den typen av övervakning. Tommy Alvinsson på Missing People i Skåne utesluter inte att drönare även kan användas i sökandet efter den försvunna kvinnan i Åhus.

Citat:
Drönare har använts flera gånger tidigare av Missing People för att söka efter försvunna personer. De har gjort experiment i 30 centimeter höga betesfält som visar att det är nästa omöjligt att se personer som ligger 10-12 meter bort.

Citat:
Polismyndigheten och minst två anhöriga måste ge tillstånd innan Missing People får söka efter någon försvunnen från luften. De måste också informera allmänheten att en drönare används. Organisationen ser det dock som ett viktigt verktyg.

– Vi har hjälp av det på flera sätt. Det går att söka av stora ytor snabbare än vad man kan göra med människor. Drönare kan också flyga över platser där terrängen är för farlig, exempelvis vid branter. Det kan också göra att vi hittar en person tidigare, tiden är en viktig faktor, säger Helene Brinkenfeldt, verksamhetschef på Missing People.
http://24kristianstad.se/2017/03/26/...t-efter-julia/
Citera
2017-04-04, 19:48
Medlem
Hon är fortfarande försvunnen och nej, familjen vet inte var hon är och hon har aldrig försvunnit tidigare. Är nära dem och är en säker källa. Så mycket falska rykten och påhitt här i tråden.
Citera
2017-04-08, 00:17
Medlem
Men då ställer jag frågan varför händer det inget i utredningen?
Jag hoppas att hon hittas i livet , Men kan nästan garantera att hon inte lever längre då det har gått ca 5 månader sedan. Är hon vid liv tycker jag att det är väldig konstigt att hon inte har hört av sig till sina anhöriga . Ingen telefon inga pengar mm . Detta känns som en kidnappning eller som ett självmord . Men sen och andra sidan kan det inte vara någon kidnappning heller då en kidnappare brukar oftast höra av sig ganska fort till anhöriga för att på något sätt utpressa familjen på ( PENGAR ) . Då med andra ord har vi bara ett alternativ kvar och det är självmord . Sen vill jag inte utesluta att det kan vara maken som kan ha något med detta och göra . Ni får gärna rätta mig om ni vill , men skulle inte förvåna mig om jag har rätt denna gången med detta fallet med . Mord eller självmord är orsaken till att inte hon har hört av sig . Hade jag bara haft resurser nog skulle jag fin kammat området från rinkaby ner till yngsjö .
Citera
2017-04-08, 22:54
Medlem
Tycker att hela storyn är väldigt skum. Borta i fem månader i en ort man skulle kunna skicka Sånnaskolans samlade elever för att med framgång finna henne, om hon är kvar i byn.
Det verkar rymning från bygden (pengar går att skaffa, Åhus vimlar av rika sommargäster med ståndsmässiga sommarbostäder) eller - mer troligt - att Julia tröttnat på tillvaron per se.

Det lär klarna snart.
Citera
2017-04-11, 22:27
Medlem
Det finns ännu en sak som förbryllar mig med är att om nu Julia är i livet måste hon har andra kläder . Man kan inte gå med samma kläder i 5 månader. Sen undrar jag fortfarande hur Julias dotter kan vara så säker på att hon lever . Då hon säger att hon finns i Åhus och sen att det verkar som hon inte vill bli hittad . Detta känns som de måste ha någon form av kontakt med varandra. Men jag kan ha fel . Men detta är enormt skumt hela detta . HÄR LIGGER EN HUND BEGRAVEN !!! Någon eller några vet vart hon är och det är folk i närområdet ( släkt , vänner )
Citera
2017-04-14, 23:57
Medlem
Det verkar inte omöjligt att en eller flera närstående personer vet var J är någonstans. Alldeles för många mysko omständigheter tycks ha dissat alternativet "Jag är trött som sœren på hus o familj".

Hon har behövt cash, kläder, käk etc. Vem förser henne lämpligast med detta. Nån i familjen.

Alternativet till att ngn närstående vet var hon är (och inte kan dyka upp), är alltför obehagligt att tänka på.
Citera
2017-04-15, 14:27
Medlem
Kommer att skriva en sammanställning av detta försvinnande här i helgen . Med olika teorier mm
Citera
2017-04-17, 18:00
Medlem
Hennke: Jag ser med spänning framemot dina teorier. Tror vi är inne på lite samma spår, som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in