2020-04-14, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
https://www.etc.se/inrikes/gravid-dod-i-covid-19-ambulansen-kom-klockan-11-tva-timmar-senare-var-hon-borta

Fy vad hemskt. Dom förlorade dessutom en bebis för 2 år sedan och nu får deras andra barn hjälp av skolkuratorn..
Citera
2020-04-14, 19:58
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Antagligen borttagen för att det är som du säger.

Sprids alldeles för mycket panik om den var kvar.

Tror det med, men ju fler som ”vaknar” desto bättre. Då kanske det inte skulle vara 60% som tycker att regeringen gör rätt
Citera
2020-04-14, 19:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur tror du att patienten ska få vård om läkarna är döda? Tror du att det tar mer resurser och tid att tillverka cancermediciner än det är att utbilda läkare?

Fråga Italien.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Verkar som "gömstället" är globen!

Tyvärr betalvägg, kanske någon kan sammanfatta:
https://www.friatider.se/coronadoden-barhusen-fulla-kropparna-kors-till-globen
Hur många får plats där?
Citera
Medlem
Har någon räknat på när det döda dubblas i Sverige? Var 8 dag?
  • 6 april 506 döda
  • 14 april 1084 döda
22 april runt 2000 döda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kan man säga att alla länder som har högre dödstal än Sverige använder/har använt fel strategi, eller har använt den för sent, och alla länder som har lägre använder/har använt rätt strategi?

Eller vilka fler än Sverige använder/har använt fel strategi? Brasilien och Vitryssland?
Jag tycker du får säga vad du vill. Jag tycker jag har varit tydlig med att jag tycker Sverige använder fel strategi och har motiverat varför i många inlägg. Jag vet inte så mycket om Brasilien. De som sägs i medierna låter ju inte bra, men jag är skeptisk mot hur svenska medier rapporterar om länder när deras presidenter inte faller dem i smaken. Vad gäller Vitryssland så har de nog skärpt sig, men de var för slappa i början. Även här i Ryssland förfäras man över en del av Lukasjenkos uttalanden, och det är (eller var, i alla fall) stor kontrast mellan Vitrysslands och Rysslands strategier. Men som sagt tror jag Lukasjenko nu har fattat och förmodligen (förmodligen eftersom jag inte följt det nyhetsspåret på några dagar) gjort en liknande helomvändning som britterna gjorde så fort Boris Johnson börjat känna av lite rethosta.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Och vill man vara Den, så kan man alltid ifrågasätta siffrorna. De som läser AB tillhör ofta en lättledd skara.

Det verkar vara jävligt många här på fb som läser AB med tanke på att det ofta länkas till just AB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Finns även på SVT:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hemtjanstanstalld-i-skelleftea-dod-av-corona

Peter Näsström är verksamhetschef för hemtjänsten i Skellefteå kommun och är tagen när vi når honom på telefon.

– Det är oerhört sorgligt att en person i vår verksamhet har avlidit, säger han.

Enligt honom ska personen ha avlidit någon gång under de senaste dagarna. Peter Näsström fick höra om dödsfallet under tisdagen. Han vill inte gå in på om personen smittats via sitt arbete eller inte, men personen arbetade i ett område där det finns bekräftade fall av covid-19. Peter Näsström säger att hemtjänsten följer de riktlinjer som finns från Folkhälsomyndigheten och från Region Västerbotten.

– Misstänker vi att en brukare är smittad så ska personalen ha skyddsutrustning och vi har jobbat upp ett system där vi snabbt kan få skyddsutrustning på plats, säger han.

Men personalen använder inte skyddsutrustning i förebyggande syfte?

– Som jag säger så följer vi de riktlinjer som finns från bland andra Folkhälsomyndigheten.

50 års åldern såg jag. Hemskt
Citera
2020-04-14, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Denna?

https://www.etc.se/inrikes/gravid-dod-i-covid-19-ambulansen-kom-klockan-11-tva-timmar-senare-var-hon-borta
"Hade din fru någon hjärtsjukdom?
– Nej, hon hade jättelite förhöjt blodtryck veckan innan, men absolut ingen hjärtsjukdom eller liknande. Hon var överviktig, vilket ska vara en riskfaktor. Men annars fullt frisk."
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Jag är osäker på vad det är, men jag tror att det är en mental sjukdom som svenskar har vilket gör detta. Är blatte, och kan lova dig att hela min familj och släkt avskyr tegelstenen med hela våra hjärtan. Alla babbar jag känner hatar Tegnell och tror att svenskar är mentalt efterblivna. Och nu på senare tid har jag insett själv att ja, svenskar är efterblivna.

Asså när folk i länder med RIKTIG diktatur kritiserar sin regering och deras "experter" så kommer svensken och hyllar en snubbe som haft så jävla många fel att man kan tro att han är rent av mentalt retarderad.
Bisarrt folkslag, tack och hej Sverige, jag var så jävla stolt över att ha blivit uppväxt i detta land. Men dag efter dag så ser jag att alla dessa problem vi har, har inget med invandring eller de ofta påpekade problem att göra.

Det har för alltid varit ett och samma problem, den naiva efterblivna patetiska svensken.

Håller tyvärr med dig. Är själv helsvensk men måste skämmas över svenskar jämt och alltid.

Dom bästa och mest givande diskussioner jag haft, även de som dumsvennen hade gått i taket för och kallat för ”rasistiska”, har varit med blattar. Blattar är själva mer kritiska och hårda än dumsvennen som ropar ”rasist” åt allt.

Inte ens när Gud fader själv rycker in och sprider en global pandemi får det dumsvennen att reagera annorlunda. Självfallet får Sverige omvärlden att häpna för att man som vanligt agerar helt annorlunda. Självfallet står han även och tiger och bugar redo att applådera när myndigheten massmördar hans mor och farföräldrar.

Omvärld, berätta historien om det dummaste folkslaget som någonsin existerat, och lär era barn och barnbarn att aldrig någonsin bli som svenskar. Berätta skräckhistorier runt brasan om en sann historia om ett folk som applåderade sin egen undergång.
Senast redigerad av Krakem 2020-04-14 kl. 20:03.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vsst, men de flesta som är röstberättigade är just lättledda och deras röster är lika mycket värda i sammanräkningen som de svårleddas. Tragiskt, men faktiskt.

Visst, men det förklarar varför så pass många som 60% anser att FHM gör ett bra jobb. Sådan här typ av relativisering är tråden full till bredden med, så då bör den rimligtvis även tas i beaktande nu också.
Citera
2020-04-14, 20:01
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Du läste denna nyhet 😃

Nope, jag läste ett inlägg i tråden.

Nice try...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera