2020-04-14, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hur länge ska vi svenskar acceptera detta folkmord?

Jag har aldrig sett på maken denna mörkning. Med tanke på helgens underrapportering borde det varit 3-600 döda idag, men icke.

Var gömmer de alla kropparna frågar man sig?

Kan du redovisa vilka alla dessa döda är? Du måste ju ha en källa menar jag?

Folkmord! Jäkla strunt.

Visst kan det finnas flera döda men du inbillar dig att stängda länder inte kommer ifatt oss?

Viruset försvinner genom trolldom?

Du är så övertygad om din överlägsna intelligens och kompetens att vi ska lyssna på dig?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det var ju ett tungt argument: dött massa viktiga personer.

Okej jag skriver ner det och lägger det på minnet.

Hur tror du att patienten ska få vård om läkarna är döda? Tror du att det tar mer resurser och tid att tillverka cancermediciner än det är att utbilda läkare?
Citera
Medlem
Alltså, går in på Bladet.

Region Stockholm och Stockholm Stad har släppt lista över stadsdelar, var eländet ökar och minskar.

Här i VGR får vi fortfarande inte veta vilka kommuner som ligger mest pyrt till. Eller om Bengtsfors har värsta pandemin eller om 90 procent av smittofallen hamnar här i Gbg (min tes)

Läste kort om någon privatperson som stämt Region Skåne för utebliven kommundata.

Vad fan finns det ingen transparens för?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitha
Ja men det stod även på Aftonbladet ett tag

Antagligen borttagen för att det är som du säger.

Sprids alldeles för mycket panik om den var kvar.
Citera
2020-04-14, 19:57
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Verkar inte bättre. Nu smittar det jävla viruset inte bara från husdjur utan genom dator och telefon också!

Jag känner vid det här laget flera som smittats.

En av mina kompisar som nyligen smittats har svårt att härleda smittan till något annat än att det troligast gått från smittad person, via hund, till min kompis.

Inte en aning om det stämmer, men det är hans teori.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Jag är osäker på vad det är, men jag tror att det är en mental sjukdom som svenskar har vilket gör detta. Är blatte, och kan lova dig att hela min familj och släkt avskyr tegelstenen med hela våra hjärtan. Alla babbar jag känner hatar Tegnell och tror att svenskar är mentalt efterblivna. Och nu på senare tid har jag insett själv att ja, svenskar är efterblivna.

Asså när folk i länder med RIKTIG diktatur kritiserar sin regering och deras "experter" så kommer svensken och hyllar en snubbe som haft så jävla många fel att man kan tro att han är rent av mentalt retarderad.
Bisarrt folkslag, tack och hej Sverige, jag var så jävla stolt över att ha blivit uppväxt i detta land. Men dag efter dag så ser jag att alla dessa problem vi har, har inget med invandring eller de ofta påpekade problem att göra.

Det har för alltid varit ett och samma problem, den naiva efterblivna patetiska svensken.

Jag är svensk och jag håller med om att vi är naiva och godtrogna. Men framför allt är vi trygghetsnarkomaner.

Tegnell är den trygga handen som en del svenskar vill hålla i. Han försäkrar oss om att allt blir bra.

Sen har vi en annan grupp svenskar som hatar Tegnell. Han är en psykopat som mördar oss. För dom är lockdown den trygga handen som de vill hålla i.

Sen finns det också mer pragmatiska och cyniska svenskar som ser Tegnell som en ämbetsman som gör det han tror är bäst. Men hans fält är en gissningslek och tyvärr har han gissat fel för många gånger.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sentinovember
Dessa personer är anställda av myndigheten för samhällsskydd och beredskap, deras underavdelning myndigheten för psykplogiskt försvar.
https://www.msb.se/psykologisktforsvar

Det är öven dessa som "love bombar" och skickar blommor till Tegnell
Det finns visst en grupp på Facebook som heter typ ”Vi som stöttar Anders Tegnell”.
Är det samma folk som i ”jagärhär”?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Finns ytterligare en på hemtjänsten i Skellefteå.

(Tyvärr betalvägg): https://www.norran.se/nyheter/vard-omsorg/hemtjanstanstalld-i-skelleftea-dod-i-sviterna-av-covid-19-oerhort-sorgligt/
Finns även på SVT:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hemtjanstanstalld-i-skelleftea-dod-av-corona

Peter Näsström är verksamhetschef för hemtjänsten i Skellefteå kommun och är tagen när vi når honom på telefon.

– Det är oerhört sorgligt att en person i vår verksamhet har avlidit, säger han.

Enligt honom ska personen ha avlidit någon gång under de senaste dagarna. Peter Näsström fick höra om dödsfallet under tisdagen. Han vill inte gå in på om personen smittats via sitt arbete eller inte, men personen arbetade i ett område där det finns bekräftade fall av covid-19. Peter Näsström säger att hemtjänsten följer de riktlinjer som finns från Folkhälsomyndigheten och från Region Västerbotten.

– Misstänker vi att en brukare är smittad så ska personalen ha skyddsutrustning och vi har jobbat upp ett system där vi snabbt kan få skyddsutrustning på plats, säger han.

Men personalen använder inte skyddsutrustning i förebyggande syfte?

– Som jag säger så följer vi de riktlinjer som finns från bland andra Folkhälsomyndigheten.
Citera
2020-04-14, 19:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Och vill man vara Den, så kan man alltid ifrågasätta siffrorna. De som läser AB tillhör ofta en lättledd skara.

Vsst, men de flesta som är röstberättigade är just lättledda och deras röster är lika mycket värda i sammanräkningen som de svårleddas. Tragiskt, men faktiskt.
Citera
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det är bara Skåne som gränsar till Danmark om du kollar en karta.

Poängen är att de svenska dödstalen drivs upp av Stockholm och Järva i synnerhet.

Sverige har inga höga dödstal generellt.
Danskarna har däremot ganska höga och jämna.

Haha, dagens bästa! Men varför ska vi räkna in Sörmland då? Dem driver också upp dödstalen kamrat? Är inte Stockholm Sverige menar du?
Vad är det för fel på grundvattnet hos dig kamrat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LatteImorgonTack
Förstod ingenting. Vilka jobbar hårt för vad och varför?
😊 minns inte riktigt vad jag svarade på. Var nåt att bönderna fått utrymme i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Och vill man vara Den, så kan man alltid ifrågasätta siffrorna. De som läser AB tillhör ofta en lättledd skara.

Du läste denna nyhet 😃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in