2020-04-14, 18:25
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Kan inte nån myndighetsperson bara gå ut och säga att stenrika fotbollsorganisationer inte kan permittera?

MFF? Robin Hood-skatt, politiker i fickan, miljarder (nåja, en halv?) på banken plus verksamma på en marknad som knappast lär vika när hysterin blåst över, snarare tvärtom.

Ska skattebetalare med låga löner/höga studieskulder skjuta till pengar för att dessa unga, FIFA-spelande miljonärer inte ska drabbas?

GET REAL.

statens roll i det hela är inte att belöna klubbar som väljer att leva på marginalen, att vara topplag, ens spela i allsvenskan är inte en rättighet. det är ädelt men förmodligen naivt av djurgården att inte söka stöd man har rätt till.
Citera
2020-04-14, 18:27
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Systemet ska utnyttjas för att det går? Man är dum annars, även om man klarar sig bra?

Om man ser till hur svenska storföretag regelmässigt beter sig, med massor av bidrag och statliga stöd och ingen bolagsskatt i Sverige, så kanske det bara var en tidsfråga.

Men jag är glad att det finns föreningar som tänker annorlunda och inte hoppar på första bästa bidragståg. Hoppas att DIF kan hålla ut tills den här skiten är över.

Det ska väl finnas lite stolthet också?

det är inte att unyttja, vi betalar i regel skatt till ett system som ska säkerställa en fungerande samhälle. en del storbolag har sitt säta utomlands och frångår vinstskatt i sverige absolut, man betalar dock fortfarande moms, källskatt och egenavgifter od
Citera
2020-04-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Mer att ingen fotbollsföreningen ska få permittera i så fall.
Ska de som har gjort bra affärer ”straffas” och de som skött sin ekonomi sämre gynnas i ett läge som denna?
Är ju som att framgångsrika företag inte ska få permittera medan de som skött sina företag dåligt alternativt plockat ut massa pengar ur bolagen så de har dålig likviditet ska få ta del av statens krispaketer.
Är du kommunist?

Är du idiot?

Permittering finns till för arbetsbrist, för att företag ska slippa säga upp anställda.

Att som AIK hålla på att dribbla med procent, medan spelarna tränar på som vanligt, för att mjölka staten är skamligt.
Citera
2020-04-14, 18:41
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Är du idiot?

Permittering finns till för arbetsbrist, för att företag ska slippa säga upp anställda.

Att som AIK hålla på att dribbla med procent, medan spelarna tränar på som vanligt, för att mjölka staten är skamligt.
njae asså om man utgår från fotbollsklubbar verksamhetssyfte så innebär träningen inte en kostnad som i sin helhet är att förälda fotbollsspelare. det är en del i det hela absolut men i och med att matcher inte sker och med betydande sannolikhet är hotat så innebär detta att verksamheten är hotad.
träningen är inte den fullständiga sysselsättningen.
Citera
2020-04-14, 18:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Skulle inte förvåna mig om Bosse drar längsta strået efter det här (corona).

Vi (DIF) har ekonomi.
AIK har Wsström (Den gamle målaren)
Hammarby har JJJ från Helsingborg.

Att vi inte permitterar vet jag faktiskt inte, men självklart finns det en anledning till det. Likväl kan det ändras om en vecka.

AIK klarar sig trots klåpare.
Bajen har noll med klåpare. Blir roligt.

Och Göteborg... Stackarna. Inga hemvändare, ingen publik, inga matcher, inget kamratgården...
Citera
2020-04-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
IFK har varit en småklubb sedan en annan Janne, nämligen Janne Plånbok härjade. Lite Ijeh-affär på det och nån Selakovic...

Det är något i vattnet där uppe som gör att många av er tyvärr föds med defekter. Sedan Janne P var kassör har vi tagit fler titlar än DIF... så vad är det man säger... kasta inte sten i glashus.

Just det...

Ha d gött!
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-04-14 kl. 19:23.
Citera
2020-04-14, 20:40
Medlem
girigfans avatar
Citat:

Vi (DIF) har ekonomi.

Att vi inte permitterar vet jag faktiskt inte, men självklart finns det en anledning till det. Likväl kan det ändras om en vecka.

Och Göteborg... Stackarna. Inga hemvändare, ingen publik, inga matcher, inget kamratgården...
verkar helt enkelt vara en hopplös fråga om goodwill. vi kommer inte få några gräddfiler över huvudtaget för detta. när vi är med och betalar skatt åt ett kollektiv så måste vi ta del av detta när chansen väl dyker upp. kommer detta medföra reducerade polisnoter ed? glöm det!
Citera
2020-04-14, 20:41
Medlem
bagarn29s avatar
Kolla tv6 kl. 21.00. Z det gäller dig också det handlar om klubbkänsla.
Citera
2020-04-14, 21:14
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är något i vattnet där uppe som gör att många av er tyvärr föds med defekter. Sedan Janne P var kassör har vi tagit fler titlar än DIF... så vad är det man säger... kasta inte sten i glashus.

Just det...

Ha d gött!

Vilken sten är kastad i vilket glashus?
Citera
2020-04-14, 21:17
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Jag misstolka helt ditt inlägg glöm det jag skrev.
Lugnt. Du trodde jag menade mff?

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det är lätt att självrättfärdiga sig själv och högfärdigt sticka pipen i vädret, men ni har tack vare rika mecenater som fam. Persson, Douglas Roos, Tommy Jacobsson/Quesada mfl aldrig ställts inför valet att sälja en andel av klubben eller släcka på kansliet och lägga ned verksamheten. Gudarna ska veta att ni, liksom vi, hade era ekonomiska kriser genom åren. Vi har behövt parera dessa på olika sätt.
Ännu en person som bemöter det med "men ni då!" och ska jämföra trots att det är konstigt att jämföra helt olika saker. Antingen så är det bara svälja att jag har rätt istället för att gå in i försvarsställning eller skita i att svara.

Tro mig, jag vet att ekonomi i fotboll kan gå upp och ner. Men det har inte mycket, om ens något med det jag skrev att göra.
Citera
2020-04-14, 21:23
Medlem
Citat:
Vilken sten är kastad i vilket glashus?

Ja om vi är en småklubb sedans Janne Ps dagar... vad är då ni?

Ni har 2 titlar mindre än oss sedans Janne P slutade som kassör. Man får dock ge Blottar-Bosse kredd för att han lyckats plocka hem 2 titlar.
Citera
2020-04-14, 21:33
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Vi (DIF) har ekonomi.

Kluven kring permittering. Det är snyggt att vi inte gör det, bra för laganda och allt vad det innebär. Träna som vanligt så gott det går osv.

Men samtidigt förstår jag att andra klubbar gör det och inte bara av ekonomiska skäl, för det är ju ingen allsvenska, även om det såklart inte är något annat än ett virus fel. Sen är väl frågan om de håller sig till reglerna?

Och då försöker jag bortse från min åsikt om fotbollsspelares löner.

Sen har liksom DIF Sumpan skänkt dubbelt så mycket pengar jämfört med spelarna... och Haninge lite mer än så fast till Sofialäktaren. Blir lite skevt att inte permittera, tigga pengar och låta supportrarna betala mer än spelarna. Därav Haninges beslut att skänka pengar till supportrarna då istället.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-04-14 kl. 22:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in