Citat:
Bilden från SD där han står i LW:s trädgård / altan får man anse vara helt öppet, då han står synligt från hennes fönster, nästan som att han visar upp sig - dels i lampors sken.
Efter ändringen som skedde i maj -18 får han dock inte längre stå på hennes tomt utan för hålla sig på gatan i lampors sken. Efter maj -18 bör han dock se till att LW har kännedom om fotograferingen.
Att upprepa förfarandet så att det blir tal om stalking får nog anses som brottsligt, om den fotade inte är med på det vilket LW ju mestadels inte var.
Att fotolagen innan ändringen i maj -18 skedde i juli -13 har inget att göra med att lagar kan bli väldigt gamla!
Sorry, jag tror inte du vinner en tvist i TR angående just detta!
Efter ändringen som skedde i maj -18 får han dock inte längre stå på hennes tomt utan för hålla sig på gatan i lampors sken. Efter maj -18 bör han dock se till att LW har kännedom om fotograferingen.
Att upprepa förfarandet så att det blir tal om stalking får nog anses som brottsligt, om den fotade inte är med på det vilket LW ju mestadels inte var.
Att fotolagen innan ändringen i maj -18 skedde i juli -13 har inget att göra med att lagar kan bli väldigt gamla!
Sorry, jag tror inte du vinner en tvist i TR angående just detta!
Men nu är bilderna inte enbart bilder, utan kopplad till text som kan anses hotfull. Särskilt då med tanke på att L*ena har haft besök av MgL och de blir ovetandes fotade.
Dagen efter bli hon på nytt fotad utifrån med texten:
Aktbil 147/689:
"Fjärde men troligen inte sista
besöket idag
21 :22
Tittar till dig två gånger till idag.
Blir sex gånger totalt.
Kan inte fatta att du klarat att
ljuga så bra. Att lura mig så
många gånger. Att jag har gått
på dina fagra ord igen.
Och kan inte fatta att du väljer
att prata om hot igen.
• Vi ses. Eller jag ser iaf."
Det känns obehagligt och det med rätta.
Det är inte en trevlig hälsning, då skulle han ju messat att jag står här utan och vill in, eller?
Så fotona är kopplade till hotfull text.