2020-04-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, vänta du bara tills de ekonomiska följdverkningarna av Corona slagit fullt ut i samhället. Då kommer många unga svenska kvinnor att bli glada om man slänger åt dem ett par hundringar. Jämställdhet och feminism har sabbat välfärdssamhället för just de som de säger sig skydda: kvinnor. Kombinationen av vettlös massmigration, vansinnes-feminism och Corona, kommer nu att krossa den kvinnocentriska välfärden och det väldfärdsindustriella komplex, som sysselsätter extremt många kvinnor.

Intressant inblick i ett vitt obildat slödders hjärna. Du är så full av ressentiment trots att vi vita högkvalificerade män hållit dig under armarna som ett dagisbarn. Det blir tuffa tider framöver. Så går det när man röstar som en idiot och biter den hand som föder dig.
Du talar för döva sektöron, ju fler sanna argument du kommer med, ju hårdare tror hen på sin lögn. Låt det bara hända, ser framemot att höra deras sista gutturala utläte " Allt är patriarkatets feeeeeeel!" efter 5 decenniers vansinnesfeminism. Det kommer i vilket fall som helst bli billigt att knulla i Sverige i framtiden, kvaliteten kommer nog fortsatt vara dålig. Ta kvinnan ur kvinnan så har du en soppåse, ta fittan ur kvinnan som inte är kvinna så har du en soppåse av ingenting.
Citera
2020-04-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det har ingenting med manshat att göra. Du behöver lära dig skilja på vad som är relevant och inte.
Jo. Feminismen i Sverige handlar bara om misandri senaste tre decennierna. Det känns som att du är omöjlig att kommunicera med, skiljer sig våra iq-nivåer måhända?
Citera
2020-04-13, 22:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Har du inte tröttnat på att upprepa det? Det roliga är att du inte fattar att det är du som sitter där med dumstruten, inte den inlägget var ämnat åt. Du är ju helt oförmögen att debattera vuxet. Ingen tvingar dig att sitta här och debattera.

Citat:
Du talar för döva sektöron, ju fler sanna argument du kommer med, ju hårdare tror hen på sin lögn. Låt det bara hända, ser framemot att höra deras sista gutturala utläte " Allt är patriarkatets feeeeeeel!" efter 5 decenniers vansinnesfeminism. Det kommer i vilket fall som helst bli billigt att knulla i Sverige i framtiden, kvaliteten kommer nog fortsatt vara dålig. Ta kvinnan ur kvinnan så har du en soppåse, ta fittan ur kvinnan som inte är kvinna så har du en soppåse av ingenting.

Gökboet börjar bli fulltaligt. Den ena sjukare än den andra. När det vankas ond bråd misär kommer de krälandes - slemdjuren.
Citera
2020-04-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Gökboet börjar bli fulltaligt. Den ena sjukare än den andra. När det vankas ond bråd misär kommer de krälandes - slemdjuren.
Försök att hålla dig till topic istället för diverse vulgärfeministiska tillmälen till män. Snälla.
Citera
2020-04-13, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Feminismen är en del av den identitetspolitik som kostat Sverige hundratals miljarder helt i onödan. Vi har bland världens högsta skatter, men dålig sjukvård och beredskap. Att du förnekar och försöker mörklägga detta gör dig till medbrottsling i tusentals och säkerligen tiotusentals medmänniskors död.

Du ska nog inte slänga runt med ogrundade anklagelser om att andra människor är medbrottslingar till tiotusentals människors död. Du verkar snudd på sinnessjuk.
Citera
2020-04-13, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du menar alltså på fullt allvar att antalet döda per capita i en pandemi inte visar hur landet har hanterat pandemin? Dessutom är det massdöd i Sverige vi talar om i den prognos jag länkat från en erkänd amerikansk hälsoinstitution. Men du tycker det är helt okay att folk som är multisjuka ligger på ålderdomshemmen och drunknar i sina egna kroppsvätskor? Så länge det inte är dina anhöriga och du slipper se skiten? Du är inte frisk, och sådana som du ska lida och straffas för era illgärningar.

Du kunde citerat hela mitt inlägg istället för att klippa ut en liten mening din fega 🐷.
Och sluta lägg orden i munnen på mig.
Senast redigerad av Moment22x22 2020-04-13 kl. 23:50.
Citera
2020-04-13, 23:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Tror man på konspirationer av typen patriarkatet så får man nog snällt acceptera andra människors konspirationer. det är därför jag håller mig borta från sånt.

Ja jag tror inte på varken det ena eller det andra. Men här finns vissa användare som gör, de har man ju förstått. Framförallt tror på den här jude-teorin, och den går ju att applicera på väldigt mycket. Ja i stort sett varje gång man behöver någon att skylla på.
Citera
2020-04-13, 23:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jo. Feminismen i Sverige handlar bara om misandri senaste tre decennierna. Det känns som att du är omöjlig att kommunicera med, skiljer sig våra iq-nivåer måhända?

Ja de skiljer sig förmodligen, till min fördel. Med tanke på vad du producerat i dina inlägg här hittills så skulle jag inte tro att du ens når upp till genomsnittliga nivån.
Citera
2020-04-13, 23:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Lev i förnekelse du, verkligheten kommer att hinna ikapp. Sverige har hanterat den här krisen väldigt illa från start på grund av feminiserat beslutsfattande.

Det ska bli ett nöje av att se dig i rännstenen. Bidragstagare.

Amen snälla nån, detta har du sagt hur många gånger nu? Notan blir dyr, du ska slänga några hundringar till höger och vänster, kvinnor ska ligga i rännstenen och blabla.
Det händer inte, ok? Acceptera.
Acceptera det du inte kan förändra.
Och sen, varför i helvete kallar du en annan användare för bidragstagare? Det har väl du inte en aning om?
Nivån wordwarrior, NIVÅN.
Citera
2020-04-13, 23:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Försök att hålla dig till topic istället för diverse vulgärfeministiska tillmälen till män. Snälla.

Ah, säger den som tog upp en annan anonym användares IQ..
Citera
2020-04-14, 07:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, jag tror faktiskt att män kan bli sjukare i infleunca.

Men den officiella förklaringen nu man läser är att män är i sämre form, röker mer och är fetare. Jag har inte läst någon annan förklaring.

Men här är den förklaring du tar upp:

https://www.mabra.com/fler-man-dor-av-corona-har-ar-orsakerna/

Här nämns då högt blodtryck:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nastan-8-av-10-av-de-svarast-sjuka-i-sverige-ar-man

Här nämns rökning:

https://efolket.eu/manga-fler-man-an-kvinnor-dor-av-coronaviruset/

Tegnell uttrycker sig så här:

Ja, ... det är skörden...

Heheh, det verkar onekligen så om vi pratar om vissa delar av immunförsvaret. Då verkar kvinnor ha bättre förutsättningar att bekämpa till exempel luftvägsinfektioner. Om man då lägger ihop det med dessa receptorer som det stod om så är det inte så konstigt att fler män dör.
Jag tror mycket på biologiska förklaringar, det kan inte vara varken en slump, eller bero på enbart levnadsvanor i denna fråga om mäns ökade dödlighet i Coronavirus.

Dock så har ju män å andra sidan kraftigare kroppar rent fysiskt, så där måste ju män ha en fördel vid till exempel fallolyckor, trafikolyckor, misshandel och i en del andra situationer.

Så, om Tegnell bara hade skippat ordet "som vanligt" i den meningen så hade det låtit lite bättre.
Citera
2020-04-14, 07:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja jag tror inte på varken det ena eller det andra. Men här finns vissa användare som gör, de har man ju förstått. Framförallt tror på den här jude-teorin, och den går ju att applicera på väldigt mycket. Ja i stort sett varje gång man behöver någon att skylla på.

Den är trots allt både äldre och mer sprid än ”feminsm och patriarkatet” , mindre tokig om man nu kan gradera konspirationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in