2020-04-14, 07:57
Medlem
Jag vet inte om jag är för gammal men varje gång jag hör någon säga de är influencer så vänder jag i graven. Min första tanke är att det är sorglig själ som aldrig testat på verkliga livet och ska kalla sig något extraordinärt lite som kebabtekniker.

Vad tycker ni?
Citera
2020-04-14, 08:00
Medlem
OldMKenseys avatar
Kebabtekniker är extraordinärt?
Citera
2020-04-14, 08:03
Medlem
Rospigg1s avatar
om ett jobb är att tjäna pengar, så skulle jag kalla det jobb. Men nu tjänar nog inte alla influencer storkovan. Sen om man räknar att har man inte på sig ett blåställ, så jobbar man inte. Då är det inte ett jobb
Citera
2020-04-14, 08:06
Medlem
För de allra flesta är det inte ett jobb menar jag. Men för dem som tjänar stora pengar som influencers är det väl ett jobb, om de får in en ordentlig månadslön och kan försörja sig helt på det. Men hur funkar det med skatt etc? Kan de få akassa?
Citera
2020-04-14, 08:08
Medlem
tansos avatar
Är det ett riktigt jobb att vara youtuber? Eller komiker?

Influencers etc är underhållning för väldigt många. Särskilt unga tjejer som älskar att se andra tjejer sminka sig etc. Och eftersom att tjejerna är där så vill också företagen vara där och annonsera sitt överprissatta schampoo.

Fenomenet är här för att stanna.
Citera
2020-04-14, 08:08
Medlem
Man kan väl kanske se det som andra jobb innanför kultursektoren. Komiker, artist, konstnär osv.
Citera
2020-04-14, 08:10
Medlem
Det ligger väl på samma nivå som att skriva i nån lättsam tidskrift. Typ King eller Femina.
Citera
2020-04-14, 08:11
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Nä. Att det inbringar pengar betyder inte att det är ett jobb, mer lönsam sysselsättning. Men dom själva tycker nog att det är minst lika mycket jobb som en fabriksarbetare, med skillnade att en influencers jobb är viktigt medan kroppsarbetare bara är WT som inte har någon riktig sysselsättning och inte ens klickar på deras influencer.
Citera
2020-04-14, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Kebabtekniker är extraordinärt?

Jag var ironisk
Senast redigerad av Pluto456 2020-04-14 kl. 08:22.
Citera
2020-04-14, 08:22
Medlem
Nej. Det är inget jobb. Har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Det är snarare en sysselsättning för 90-talister som helt saknar livserfarenhet och kunskap.
Citera
2020-04-14, 08:25
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto456
Jag vet inte om jag är för gammal men varje gång jag hör någon säga de är influencer så vänder jag i graven. Min första tanke är att det är sorglig själ som aldrig testat på verkliga livet och ska kalla sig något extraordinärt lite som kebabtekniker.

Vad tycker ni?

den som titulerar sig influencer är direkt på min dumihuvve-lista. precis som att kalla sig "mångsysslare" jävla idioter som bara säger saker utan eftertanke.

men visst det kan ge en lukrativ framtid, kolla bara på amerikanska "politikern" alexandria ocasio corrrrteZZ. hon har "influencat" sig rakt in i representanthuset och kongressen .... hon är INGET annat än en instagramfjolla, INGET ANNAT. totalt hjärndöd SJW
Citera
2020-04-14, 08:26
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tanso

Fenomenet är här för att stanna.

Där säger jag inget om då dagens ungdomar inte kan släppa mobilen.
Men kommer bli många arbetslösas okunnig personen senare, när intresset har svalnat för dessa.

Jag har klivit över 40 strecket så intresset finns inte så vet inte vad dom sysslar med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in