2020-04-13, 22:56
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Spelar det någon roll?
LWs försök att styra och hota HD
finns i hennes internethistorik så det
går att bekräfta att det är sant.

Det spelar en stor roll om han själv erfarit det eller någon annan har påstått det för honom. Om någon annan har sagt det till honom behöver det ju inte vara sant
Citera
2020-04-13, 22:58
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vad är anledningen till att åklagaren frågar var i huset SD och LW har haft sex? I vilka ställningar osv? Hon frågar oxå om dom haft sex utomhus och i vilka ställningar isf, finns liksom ingen slutkläm i frågorna utan är det bara ren nyfikenhet?

För att han har påstått att LW:s blod kan finnas lite varstans hemma hos honom.
Citera
2020-04-13, 23:01
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det jag inte får ihop med det scenariot är hur han i så fall har lyckats göra det utan att avsätta några spår. GM måste ju ha varit blodbestänkt ...
Kläder som bränts upp? Blod på skon fick han ju. Kanske också på tröjan han sa fick blod på sig vid sexet på kontoret?
Citat:
Vad är anledningen till att åklagaren frågar var i huset SD och LW har haft sex? I vilka ställningar osv? Hon frågar oxå om dom haft sex utomhus och i vilka ställningar isf, finns liksom ingen slutkläm i frågorna utan är det bara ren nyfikenhet?
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Antagligen för att utröna om han har dolda perversioner ...
Kanske för att sticka hål på Hanna Davidssons högst lustiga uppgifter om att stackars Stefan har extrema ryggproblem? Eller visa på hur han ljuger konstant. Hur var det nu?

Medelsvenssonsex?
Stockholms blodbad?
Akrobatiska övningar?
Senast redigerad av StefanDavidsson 2020-04-13 kl. 23:05.
Citera
2020-04-13, 23:02
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Det jag inte får ihop med det scenariot är hur han i så fall har lyckats göra det utan att avsätta några spår. GM måste ju ha varit blodbestänkt ...

Precis, han måste varit dränkt i blod. Men han kan ha varit hemma och bytt kläder samt duschat innan han kom tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Antagligen för att utröna om han har dolda perversioner ...

Ja men hur avgör man det genom en persons sexställningar? Och vad är perverst i dagens samhälle?
Citera
2020-04-13, 23:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det spelar en stor roll om han själv erfarit det eller någon annan har påstått det för honom. Om någon annan har sagt det till honom behöver det ju inte vara sant

Men tack vare FUP så vet vi att det var
sant.
Citera
2020-04-13, 23:04
Medlem
Citat:

Handlade om allt blod överallt i huset från Lena, som SD påstod rann (!) från henne vid sex. Frågan han fick fick var därför var nånstans i huset de hade sex. Och hur.

Det där är givetvis lögn. Vilken kvinna som helst, även Lena, skulle gå till en doktor vid såna besvär. Snabbast möjligt.

Om detta mot förmodan skulle stämma med blodet SD gafflar om, så kan det inte vara annat än sexuell misshandel.

Så nej. Jag tror inte ett dugg på hans blodberättelsr. Gör du?
Citera
2020-04-13, 23:06
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Så där ja, har precis lyssnat klart avsnitt 2 i rättegången.
Upplever att han flera gånger måste tänka till innan han ger svar, känns inte naturligt på något vis. En mening han sa är nog också en förklaring till det onödiga mordet:
Det hade varit bättre om jag aldrig hade träffat henne
Detta sagt då åklagaren tar upp om tjafs och bråk de haft i chattar

Ja, det säger en del om att han är villig en dag att berätta sanningen, just nu är allt ett spel tills han får domen framför sig och då blir det andra toner skulle jag tro.
Citera
2020-04-13, 23:07
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Men tack vare FUP så vet vi att det var
sant.
Varför visar du inte den källan istället då? Alltid någon ursäkt eller förklaring...
Citera
2020-04-13, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Fast hade han planerat det väl så hade det väl inte blivit 17 bestialiska slag mot huvudet som tyder på just kraftig ilska, jag tror han var ursinnig

Men 17 slag, om de var medvetet räknade, tyder mer på överlagt mord och beräkning anser jag.
En ursinnig ger nog fasi*en i hur många slag han slår?
Citera
2020-04-13, 23:16
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Handlade om allt blod överallt i huset från Lena, som SD påstod rann (!) från henne vid sex. Frågan han fick fick var därför var nånstans i huset de hade sex. Och hur.

Det där är givetvis lögn. Vilken kvinna som helst, även Lena, skulle gå till en doktor vid såna besvär. Snabbast möjligt.

Om detta mot förmodan skulle stämma med blodet SD gafflar om, så kan det inte vara annat än sexuell misshandel.

Så nej. Jag tror inte ett dugg på hans blodberättelsr. Gör du?

Nej det är med all sannolikhet påhitt med sprutande blod vid sex. Kommer du ihåg vilka platser i huset man hittade hennes blod på?
Citera
2020-04-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ja, det säger en del om att han är villig en dag att berätta sanningen, just nu är allt ett spel tills han får domen framför sig och då blir det andra toner skulle jag tro.
Den som lever lär se, man kan ju alltid hoppas.
Som den problemlösare han är tog han hand om problemet, om det sedan var av svartsjuka, förakt, eller på grund av önskan att återförenas med sin exfru vet endast han svaret på.
Citera
2020-04-13, 23:18
Medlem
Citat:
Precis, han måste varit dränkt i blod. Men han kan ha varit hemma och bytt kläder samt duschat innan han kom tillbaka.

Ja men hur avgör man det genom en persons sexställningar? Och vad är perverst i dagens samhälle?

Åklagaren hoppades kunna utveckla frågeställningen vartefter det kom svar, men svaren kanske inte gav stöd för mer ingående frågor ...?
Hon vill även utröna om han ev hade någon form av misshandel för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in