2020-04-13, 21:42
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Nej det är sant. Vi har ju Löfvén.
Och Bolsonaro i Brasilien!
Hmmm och sen han ledaren i Turkmenistan som gjort corona olagligt.
Så nej det stämmer.

Så alla som hamstrat skithuspapper och annat är normala?

Nej man kan leva som vanligt med några justeringar, tvätta händerna och var noga med hygienen.
Sen besök ej äldre i riskgrupper.

Hur svårt ska det vara.

Men hur många dödsfall har Turkmenistan? Nu när det är olagligt?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trumpetfanfar
Flockimmunitet förnekas som strategi ja, men de har aldrig förnekat att det slutliga målet för alla är att uppnå en flockimmunitet. Det har tom. Tegnell sagt öppet i TV flera gånger.
Om denna immunitet kommer att uppnås via normal smittspridning eller via vaccin, det vet ingen idag

Inte alls säkert en immunitet nås som förväntat och den lär behöva nå 80% och innefatta legalt massmord på gamla och sjuka på initiativ av svenska regimen.
https://www.cnbc.com/2020/04/13/who-officials-say-its-unclear-whether-recovered-coronavirus-patients-are-immune-to-second-infection. html
Citat:
WHO officials say it’s unclear whether recovered coronavirus patients are immune to second infection
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TegnellsBoys
Du menar att folk som inte vill vara med i den naiva konsensukulturen som råder i Sverige är alarmister? Det räcker med att se presskonferenserna och pratt om utplanade kurvor när dödsfallen ökar stadigt och pratandet om ett genomsnitt presenterat i per dags basis istället för det korrekta per vecka iom eftersläppningarna.
Nej, det är inte vad jag sa. Läs om en gång till så kanske det blir rätt. Vad gäller ditt andra stycke så vet jag inte vad jag ska tycka, kanske hade varit bättre att rapportera veckovis men då hade ju hela Flashback gått fullkomligt bananas och pratat mörkläggning och att de vill ha en uppdatering varje kvart eller vad vet jag?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag är "högermänniska" och är pro Tegnell. Eller snarare är jag väl emot hårdare piska från staten.

Tycker själv det helt jävla obegripligt att det är högern som vill bli hunsade och vänstern som vill vara fria. Känns felvänt.

Skillnad på att vara för total lockdown/utegångsförbud och att förespråka t.ex. stängning av skolor och icke-nödvändiga arbetsplatser (barer, restauranger osv).

Sveriges sätt att offra människors hälsa/liv för att desperat försöka rädda en ekonomi som ändå kommer krascha, då resten av världen är stängd, är fullkomligt vansinne och känns på sätt och vis mer "kommunistiskt" än självaste Kina. Folket är utbytbara "bricks in the wall" som är värda att offra så länge samhällsapparaten är igång.
Senast redigerad av Utspilld 2020-04-13 kl. 21:45.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Pratade precis med min 70+ mor som bor i en håla i norrland. Hon har haft feber/hosta och andningssvårigheter under någon veckas tid. Idag fick hon även yrsel och så pass tungt att andas så hon fick ta sig till vårdcentralen. men ingen feber för tillfället (den åker bergochdalbana) Där fick hon träffa en läkare som sa att hon hade ångest (något hon själv säger att hon aldrig haft i sitt liv tidigare) och en rädsla för corona. han tog tempen, sa att den är normal så du får åka hem. Hon är en sån som tror på allt myndigheter och läkare säger. så hon dör säkert nån natt för hon inte kan andas men tror hon är frisk för en läkare sagt det. Dom har säkert inte ens coronatester där uppe...
I en håla i Norrland kan vilken läkaridiot som helst få jobb. Det råder av förklarliga skäl ingen större konkurrens om de tjänsterna.

Kunde han inte ha mätt hennes syresättning istället? Hoppas hon får hjälp och att hon blir bra.
Citera
2020-04-13, 21:43
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Fhm har garanterat räknat på det. Varför de inte visar det är det intressanta. Man har nog visat det för regeringen dock och de har varit väldigt försiktiga med restriktioner, så förmodligen har FHMs modeller underskattat.
FHM är väldigt bestämda och tydliga med att de inte gör dödstalsprognoser. Förmodligen för att det är svårt att bortförklara att man missar ladugårdsdörren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Hur ser det ut nu i Ryssland? En liten uppdatering tack!
Idag 13/4 +2.558 smittade, total 18.328, och 18 nya dödsfall, totalt 148 döda, +179 friskförklarade, totalt 1470. Så Ryssland har nått 1 död per miljon invånare. Statstiken visas här ca 30 sekunder in i nyhetssändningen:

https://www.youtube.com/watch?v=55075KlILnU

Det är hittills Moskva som är svårt drabbat, annars är det mindre kluster av fall på enstaka andra orter, hittills.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Enligt vilken data då?
Ge mig en enda länk till korrekt fakta. Snälla.

Vi har inte aprils statistik ännu men du kan jämföra Stockholms marsstatistik med andra år:

https://emanuelkarlsten.se/04/antalet-doda-2020-hittills-ett-tiotal-over-snittet-per-dag/

så ser du att Stockholm i mars hade drygt 20 dödsfall extra per dag under hela andra halvan av månaden och då hade dödsfallsexplosionen precis satt igång.
Citera
2020-04-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Ja men sötnos, ett gäng av oss hade dessa bilder och videoklipp färska redan i januari och februari innan massmedia rapporterade om detta virus. Jag vet att dörrar, portar och hus svetsades igen, det är det jag sa. Men idioten snackar om att folk inte var inomhus utan att det var virus i lägenheterna.
Folk svetsades INHOMHUS. Redan bevisat med bilderna.
Ja det är känt sen månader tillbaka när konesernas dörrar blev igensvetsade flera män söm höll i stora balkar(kallas de så?)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 640523
Verkligen trist, men hur vet man att din vän blev smittad av sina barn?

Det första barnet hade bara lättare feber en dag eller två. Sedan blev det andra barnet sjuk, lite allvarligare. (Covid19 symptom) Nu ligger pappan i hög feber. Mannen medicineras för högt blodtryck och är i riskgrupp.
Stäng skolorna, regering och myndigheter låter folk dö då de smittas av barnen.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta felcitera mig, jag har påstått att minst 900 fler har dött den senaste månaden än normalt vilket är 40% över normalt. Även om ett antal av dem antagligen skulle dött i år iaf är man efterbliven om man antar att alla skulle göra det och dessutom räknar dem bland de normala dödsfallen.

900 fler är inte 40%. Det är knappt 12%
Citera
2020-04-13, 21:45
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta felcitera mig, jag har påstått att minst 900 fler har dött den senaste månaden än normalt vilket är 40% över normalt. Även om ett antal av dem antagligen skulle dött i år iaf är man efterbliven om man antar att alla skulle göra det och dessutom räknar dem bland de normala dödsfallen.

Du länkade en artikel där rubriken var 1000 döda, men när du kan argumentera längre så påstår du något helt annat.

Och en källa tack på att det dött 40% mer den senaste månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in